Strategia komunikacyjna strony "Kot Student" na Facebooku : wizerunek środowiska akademickiego w ujęciu memów internetowych

2024
journal article
article
dc.abstract.plCelem pracy jest omówienie strategii komunikacyjnej profilu "Kot Student" na Facebooku – wskazanie charakteru jego działalności oraz nakreślenie wizerunku środowiska akademickiego zaprezentowanego w ramach satyrycznych treści. Autorka analizuje materiały opublikowane na stronie w celowo dobranym przedziale czasowym. Prowadzona analiza pozwala na wskazanie liczby, formy i rodzaju publikacji, a także – jak wynika z badania – strategii zarówno o charakterze rozrywkowym, jak i promocyjnym (autopromocyjnym) profilu. Publikowane treści przyciągają uwagę internautów, którzy tworzą wokół nich wspólnotę komunikacyjną. Za pomocą memów internetowych twórcy strony "Kot Student" na Facebooku kreują obrazy studentów, pracowników akademickich, sesji egzaminacyjnej, pisania pracy dyplomowej, a także pracy zawodowej. Dzięki wykorzystaniu elementów intertekstualnych, humorystyczne ujęcie społeczności akademickiej odwołuje się do znajomości kodów i skojarzeń interpretacyjnych odbiorców. Autorzy publikowanych materiałów udowadniają, że wykorzystywane, "przechwycone" i wzbogacone o komentarz elementy wizualne (memy) mogą budować charakter wybranej społeczności i jej sposobu "komunikowania się".
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.authorDurmaj, Małgorzata - 416209
dc.date.accession2025-07-07
dc.date.accessioned2025-07-07T11:00:07Z
dc.date.available2025-07-07T11:00:07Z
dc.date.createdat2025-07-03T09:58:09Zen
dc.date.issued2024
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 41-42
dc.description.number1
dc.description.physical33-42
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.issn3071-6632
dc.identifier.projectDRC AIpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/555165
dc.identifier.weblinkhttps://szn.journal.uj.edu.pl/documents/156673754/156805439/0_Studenckie+Zeszyty+Naukowe+Uniwersytetu+Jagiellońskiego_nr_1_2024_całość.pdf/7534ba98-6302-4450-8a9c-52f5e780f5e4
dc.languagepol
dc.language.containerpol
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.plmemy
dc.subject.plKot Student
dc.subject.plstrategia komunikacyjna
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subtypeArticle
dc.titleStrategia komunikacyjna strony "Kot Student" na Facebooku : wizerunek środowiska akademickiego w ujęciu memów internetowych
dc.title.alternativeCommunication strategy of the “Kot Student" Facebook page : the image of the academic community presented in internet memes
dc.title.journalStudenckie Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.pl
Celem pracy jest omówienie strategii komunikacyjnej profilu "Kot Student" na Facebooku – wskazanie charakteru jego działalności oraz nakreślenie wizerunku środowiska akademickiego zaprezentowanego w ramach satyrycznych treści. Autorka analizuje materiały opublikowane na stronie w celowo dobranym przedziale czasowym. Prowadzona analiza pozwala na wskazanie liczby, formy i rodzaju publikacji, a także – jak wynika z badania – strategii zarówno o charakterze rozrywkowym, jak i promocyjnym (autopromocyjnym) profilu. Publikowane treści przyciągają uwagę internautów, którzy tworzą wokół nich wspólnotę komunikacyjną. Za pomocą memów internetowych twórcy strony "Kot Student" na Facebooku kreują obrazy studentów, pracowników akademickich, sesji egzaminacyjnej, pisania pracy dyplomowej, a także pracy zawodowej. Dzięki wykorzystaniu elementów intertekstualnych, humorystyczne ujęcie społeczności akademickiej odwołuje się do znajomości kodów i skojarzeń interpretacyjnych odbiorców. Autorzy publikowanych materiałów udowadniają, że wykorzystywane, "przechwycone" i wzbogacone o komentarz elementy wizualne (memy) mogą budować charakter wybranej społeczności i jej sposobu "komunikowania się".
dc.affiliation
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.author
Durmaj, Małgorzata - 416209
dc.date.accession
2025-07-07
dc.date.accessioned
2025-07-07T11:00:07Z
dc.date.available
2025-07-07T11:00:07Z
dc.date.createdaten
2025-07-03T09:58:09Z
dc.date.issued
2024
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 41-42
dc.description.number
1
dc.description.physical
33-42
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.issn
3071-6632
dc.identifier.projectpl
DRC AI
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/555165
dc.identifier.weblink
https://szn.journal.uj.edu.pl/documents/156673754/156805439/0_Studenckie+Zeszyty+Naukowe+Uniwersytetu+Jagiellońskiego_nr_1_2024_całość.pdf/7534ba98-6302-4450-8a9c-52f5e780f5e4
dc.language
pol
dc.language.container
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.pl
memy
dc.subject.pl
Kot Student
dc.subject.pl
strategia komunikacyjna
dc.subject.pl
media społecznościowe
dc.subtype
Article
dc.title
Strategia komunikacyjna strony "Kot Student" na Facebooku : wizerunek środowiska akademickiego w ujęciu memów internetowych
dc.title.alternative
Communication strategy of the “Kot Student" Facebook page : the image of the academic community presented in internet memes
dc.title.journal
Studenckie Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
53
Views per month
Views per city
Brzesko
17
Krakow
15
Warsaw
13
Downloads
durmaj_strategia komunikacyjna strony Kot Student_2024.pdf
5
durmaj_strategia_komunikacyjna_strony_kot_student_2024.pdf
4
durmaj_strategia_komunikacyjna_strony_kot_student_2024.pdf
2