Szkolenia i ich rola w organizacji

master
dc.abstract.enThis work is dedicated to the analysis of the role of training in organizations and their impact on various aspects of enterprise functioning. In the era of changing market dynamics and technological progress, the development of employee competences is becoming a key element of human resources management strategy. This work discusses how training can help increase employee effectiveness, engagement and innovation, as well as build a strong organizational culture.The first part of the work presents the theoretical foundations regarding training, types of training and what they can achieve in organizations. Then, the benefits of investing in employee development are discussed, such as increased productivity, increased job satisfaction and increased loyalty to the employer. This work also addresses challenges associated with organization and delivering training, including identifying training needs and evaluating their effectiveness.Based on the research and analyzes conducted, the work shows that training is an important element supporting the achievement of an organization’s strategic goals. The need to continuously improve training programs to effectively respond to the changing needs of the market and employees was also pointed out. The summary of the work contains conclusions and recommendations regarding the best implementation and management of the training process in the organization, which may contribute to its long-term success.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca poświęcona jest analizie roli szkoleń w organizacjach i ich wpływie na różne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw. W dobie zmieniającej się dynamiki rynku i postępu technologicznego rozwój kompetencji pracowników staje się kluczowym elementem strategii zarządzania zasobami ludzkimi. W tej pracy omówiono, w jaki sposób szkolenia mogą pomóc zwiększyć efektywność, zaangażowanie i innowacyjność pracowników, a także zbudować silną kulturę organizacyjną.W pierwszej części pracy przedstawiono podstawy teoretyczne dotyczące szkoleń, rodzajów szkoleń i tego, co mogą one osiągnąć w organizacjach. Następnie omawiane są korzyści płynące z inwestowania w rozwój pracowników, takie jak wzrost produktywności, wzrost satysfakcji z pracy i wzrost lojalności wobec pracodawcy. W pracy tej poruszane są także wyzwania związane z organizacją i realizacją szkoleń, w tym identyfikacją potrzeb szkoleniowych i oceną ich efektywności.Na podstawie przeprowadzonych badań i analiz w pracy pokazano, że szkolenia są istotnym elementem wspierającym realizację celów strategicznych organizacji. Wskazano także na potrzebę ciągłego doskonalenia programów szkoleniowych, aby skutecznie odpowiadały na zmieniające się potrzeby rynku i pracowników. Podsumowanie pracy zawiera wnioski i rekomendacje dotyczące najlepszego wdrożenia i zarządzania procesem szkoleniowym w organizacji, co może przyczynić się do jego długoterminowego sukcesu.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKuźniarska, Aneta - USOS182996 pl
dc.contributor.authorLotycz, Dominika - USOS215320 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKuźniarska, Aneta - USOS182996 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2024-10-24T23:14:05Z
dc.date.available2024-10-24T23:14:05Z
dc.date.submitted2024-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie - psychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-173288-215320pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457103
dc.languagepolpl
dc.subject.enemployee competences - organization - trainingpl
dc.subject.plkompetencje pracowników - organizacja - szkoleniapl
dc.titleSzkolenia i ich rola w organizacjipl
dc.title.alternativeTraining and their role in an organizationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work is dedicated to the analysis of the role of training in organizations and their impact on various aspects of enterprise functioning. In the era of changing market dynamics and technological progress, the development of employee competences is becoming a key element of human resources management strategy. This work discusses how training can help increase employee effectiveness, engagement and innovation, as well as build a strong organizational culture.The first part of the work presents the theoretical foundations regarding training, types of training and what they can achieve in organizations. Then, the benefits of investing in employee development are discussed, such as increased productivity, increased job satisfaction and increased loyalty to the employer. This work also addresses challenges associated with organization and delivering training, including identifying training needs and evaluating their effectiveness.Based on the research and analyzes conducted, the work shows that training is an important element supporting the achievement of an organization’s strategic goals. The need to continuously improve training programs to effectively respond to the changing needs of the market and employees was also pointed out. The summary of the work contains conclusions and recommendations regarding the best implementation and management of the training process in the organization, which may contribute to its long-term success.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca poświęcona jest analizie roli szkoleń w organizacjach i ich wpływie na różne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw. W dobie zmieniającej się dynamiki rynku i postępu technologicznego rozwój kompetencji pracowników staje się kluczowym elementem strategii zarządzania zasobami ludzkimi. W tej pracy omówiono, w jaki sposób szkolenia mogą pomóc zwiększyć efektywność, zaangażowanie i innowacyjność pracowników, a także zbudować silną kulturę organizacyjną.W pierwszej części pracy przedstawiono podstawy teoretyczne dotyczące szkoleń, rodzajów szkoleń i tego, co mogą one osiągnąć w organizacjach. Następnie omawiane są korzyści płynące z inwestowania w rozwój pracowników, takie jak wzrost produktywności, wzrost satysfakcji z pracy i wzrost lojalności wobec pracodawcy. W pracy tej poruszane są także wyzwania związane z organizacją i realizacją szkoleń, w tym identyfikacją potrzeb szkoleniowych i oceną ich efektywności.Na podstawie przeprowadzonych badań i analiz w pracy pokazano, że szkolenia są istotnym elementem wspierającym realizację celów strategicznych organizacji. Wskazano także na potrzebę ciągłego doskonalenia programów szkoleniowych, aby skutecznie odpowiadały na zmieniające się potrzeby rynku i pracowników. Podsumowanie pracy zawiera wnioski i rekomendacje dotyczące najlepszego wdrożenia i zarządzania procesem szkoleniowym w organizacji, co może przyczynić się do jego długoterminowego sukcesu.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kuźniarska, Aneta - USOS182996
dc.contributor.authorpl
Lotycz, Dominika - USOS215320
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kuźniarska, Aneta - USOS182996
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2024-10-24T23:14:05Z
dc.date.available
2024-10-24T23:14:05Z
dc.date.submittedpl
2024-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie - psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-173288-215320
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457103
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
employee competences - organization - training
dc.subject.plpl
kompetencje pracowników - organizacja - szkolenia
dc.titlepl
Szkolenia i ich rola w organizacji
dc.title.alternativepl
Training and their role in an organization
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
49
Views per month
Views per city
Warsaw
11
Wroclaw
7
Krakow
3
Lubomia
3
Katowice
2
Andrespol
1
Ciężkowice
1
Garwolin
1
Gdansk
1
Gliwice
1

No access

No Thumbnail Available
Collections