Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Germano Celant i wystawy arte povera
Germano Celant and the Arte Povera exhibitions
Germano Celant, arte povera, kurator sztuki, wystawa, sztuka współczesna, sztuka włoska
Germano Celant, Arte Povera, art curator, exhibition, contemporary art, italian art
Celem rozprawy jest scharakteryzowanie modelu kuratorskiego, jaki wyłania się z wieloletniej współpracy Germano Celanta z przedstawicielami arte povera. Fenomen arte povera nie zaistniałby bez postaci Celanta, z kolei efektywna kooperacja z artystami reprezentującymi ten kierunek w sztuce stała się solidną podstawą dla jego dalszej kariery. Niektórzy sugerują jednak, że znaczenie tego kuratora dla rozwoju arte povera jest wyolbrzymiane i postrzegają to zjawisko artystyczne w sposób, który nie jest ściśle związany z jego teoriami i działaniami – kwestie te poruszone zostały w rozdziale dotyczącym stanu badań. Następnie przedstawiono wystawy arte povera organizowane przez Celanta w latach 1967-2011. Na początku części analitycznej uchwycone zostały przemiany arte povera spowodowane różnymi metodami prezentowania i popularyzowania tej tendencji artystycznej proponowanymi przez kuratora na przestrzeni lat, po czym wyszczególniono elementy charakteryzujące i wyróżniające postawę Celanta, a jednocześnie definiujące jego model kuratorski.
The aim of the dissertation is to characterize the curatorial model that emerges from long-term collaboration between Germano Celant and representatives of Arte Povera. The phenomenon of arte povera would not have existed without the figure of Celant, in turn his effective cooperation with artists associated with this art movement has become a solid foundation for his further career. However some scholars suggest that the importance of this curator for the development of Arte Povera is exaggerated and they perceive this artistic phenomenon in a way that is not closely related to his theories and actions – these issues are raised in the chapter on the state of research. The subsequent section presents the Arte Povera exhibitions organised by Celant in years 1967-2011. At the beginning of the analytical part there are captured the transformations of Arte Povera caused by various methods of presenting and popularizing this artistic tendency proposed by the curator over the years, after that, there are pointed out the elements characterizing and distinguishing the attitude of Celant and simultaneously defining his curatorial model.
dc.abstract.en | The aim of the dissertation is to characterize the curatorial model that emerges from long-term collaboration between Germano Celant and representatives of Arte Povera. The phenomenon of arte povera would not have existed without the figure of Celant, in turn his effective cooperation with artists associated with this art movement has become a solid foundation for his further career. However some scholars suggest that the importance of this curator for the development of Arte Povera is exaggerated and they perceive this artistic phenomenon in a way that is not closely related to his theories and actions – these issues are raised in the chapter on the state of research. The subsequent section presents the Arte Povera exhibitions organised by Celant in years 1967-2011. At the beginning of the analytical part there are captured the transformations of Arte Povera caused by various methods of presenting and popularizing this artistic tendency proposed by the curator over the years, after that, there are pointed out the elements characterizing and distinguishing the attitude of Celant and simultaneously defining his curatorial model. | pl |
dc.abstract.pl | Celem rozprawy jest scharakteryzowanie modelu kuratorskiego, jaki wyłania się z wieloletniej współpracy Germano Celanta z przedstawicielami arte povera. Fenomen arte povera nie zaistniałby bez postaci Celanta, z kolei efektywna kooperacja z artystami reprezentującymi ten kierunek w sztuce stała się solidną podstawą dla jego dalszej kariery. Niektórzy sugerują jednak, że znaczenie tego kuratora dla rozwoju arte povera jest wyolbrzymiane i postrzegają to zjawisko artystyczne w sposób, który nie jest ściśle związany z jego teoriami i działaniami – kwestie te poruszone zostały w rozdziale dotyczącym stanu badań. Następnie przedstawiono wystawy arte povera organizowane przez Celanta w latach 1967-2011. Na początku części analitycznej uchwycone zostały przemiany arte povera spowodowane różnymi metodami prezentowania i popularyzowania tej tendencji artystycznej proponowanymi przez kuratora na przestrzeni lat, po czym wyszczególniono elementy charakteryzujące i wyróżniające postawę Celanta, a jednocześnie definiujące jego model kuratorski. | pl |
dc.affiliation | Wydział Historyczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szczerski, Andrzej - 132215 | pl |
dc.contributor.author | Markowska, Ewa | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WH3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szczerski, Andrzej - 132215 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bałus, Wojciech - 127190 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T11:37:54Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T11:37:54Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-31 | pl |
dc.fieldofstudy | historia sztuki | pl |
dc.identifier.apd | diploma-119094-142465 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224111 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Germano Celant, Arte Povera, art curator, exhibition, contemporary art, italian art | pl |
dc.subject.pl | Germano Celant, arte povera, kurator sztuki, wystawa, sztuka współczesna, sztuka włoska | pl |
dc.title | Germano Celant i wystawy arte povera | pl |
dc.title.alternative | Germano Celant and the Arte Povera exhibitions | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |