Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ komunikacji na proces zarządzania szkołą podstawową.
Impact of communication on the primary school management process
EDUKACJA KOMUNIKACJA ZARZĄDZANIE
EDUCATION COMMUNICATION MANAGEMENT
Tematem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu komunikacji na proces zarządzania szkołą podstawową. Celem pracy jest określenie roli komunikacji w procesie zarządzania szkołą podstawową na przykładzie relacji dyrektor – nauczyciele. Poniższa praca została oparta na badaniach przeprowadzonych wśród grupy nauczycieli pracujących w szkole podstawowej. Badani brali udział w ankiecie, która miała na celu poznanie ich opinii o wpływie komunikacji na zarządzanie, a także poznanie poziomu komunikacji funkcjonującej w badanej placówce.
The topic of this thesis is to investigate the impact of communication on the process of primary school management. The aim of the thesis is to determine the role of communication in the primary school management process, using the example of the principal-teacher relationship. The following thesis is based on a survey conducted among a group of teachers working in a primary school. The respondents took part in a questionnaire to find out their opinions about the impact of communication on management, as well as to find out the level of communication functioning in the studied establishment.
dc.abstract.en | The topic of this thesis is to investigate the impact of communication on the process of primary school management. The aim of the thesis is to determine the role of communication in the primary school management process, using the example of the principal-teacher relationship. The following thesis is based on a survey conducted among a group of teachers working in a primary school. The respondents took part in a questionnaire to find out their opinions about the impact of communication on management, as well as to find out the level of communication functioning in the studied establishment. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu komunikacji na proces zarządzania szkołą podstawową. Celem pracy jest określenie roli komunikacji w procesie zarządzania szkołą podstawową na przykładzie relacji dyrektor – nauczyciele. Poniższa praca została oparta na badaniach przeprowadzonych wśród grupy nauczycieli pracujących w szkole podstawowej. Badani brali udział w ankiecie, która miała na celu poznanie ich opinii o wpływie komunikacji na zarządzanie, a także poznanie poziomu komunikacji funkcjonującej w badanej placówce. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.author | Sowa, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.reviewer | Karna, Wioleta - 128674 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-26T21:48:32Z | |
dc.date.available | 2022-10-26T21:48:32Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie publiczne | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158346-295108 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302816 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | EDUCATION COMMUNICATION MANAGEMENT | pl |
dc.subject.pl | EDUKACJA KOMUNIKACJA ZARZĄDZANIE | pl |
dc.title | Wpływ komunikacji na proces zarządzania szkołą podstawową. | pl |
dc.title.alternative | Impact of communication on the primary school management process | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |