Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
English for Specific Purposes: materials development for wedding dress designers
Język angielski specjalistyczny: materiały dydaktyczne dla projektantów sukien ślubnych
Język angielski specjalistyczny: materiały dydaktyczne dla projektantów sukien ślubnych
English for Specific Purposes: materials development for wedding dress designers ESP
Niniejsza praca dyplomowa to przede wszystkim projektowanie własnych materiałów dydaktycznych do nauki języka angielskiego specjalistycznego (ESP) jako obcego dla projektantów sukien ślubnych. W swojej pracy jako lektor języka angielskiego miałam okazję prowadzić indywidualny kurs językowy z uczennicą, która prowadziła własny salon sukien ślubnych. Głównym celem kursu było dojście do takiego poziomu, gdzie uczennica mogłaby swobodnie porozumiewać się w codziennych sytuacjach. Dodatkowym celem było zapoznanie się z językiem specjalistycznym używanym w dziedzinie krawiectwa oraz branży ślubnej. Ze względu na brak materiałów dydaktycznych w tych dziedzinach, musiałam zaprojektować własne materiały, które zostały przedstawione w tej pracy. Praca została podzielona na dwie części – teoretyczną i praktyczną. W pierwszym rozdziale przedstawiam podsumowanie najważniejszych aspektów dotyczących kursów ESP. Skupiam się na przedstawieniu różnych definicji oraz klasyfikacji ESP. Przedstawiam również nieodłączny aspekt ESP, jakim jest analiza potrzeb. W tej części opisuję jej przebieg oraz podkreślam, jak istną odgrywa rolę.W drugim rozdziale, który jest teoretyczną częścią pracy, skupiam się na temacie projektowania materiałów dydaktycznych. Oprócz przedstawienia ogólnego zarysu, podkreślam również znaczenie materiałów autentycznych. Dodatkowo poświęcam uwagę na różnicę w nauczaniu indywidualnym i grupowym oraz jak wpływa to na dobieranie materiałów lub ich projektowanie. Trzeci i zarazem ostatni rozdział niniejszej pracy jest częścią praktyczną, w której przedstawiam proces projektowania własnych materiałów dydaktycznych. W części początkowej rozdział zawiera informacje dotyczące przemysłu ślubnego oraz uczennicy biorącej udział w kursie. Następnie prezentuję i omawiam jej potrzeby względem kursu oraz szczegółowo opisuję proces projektowania materiałów. Praca zawiera także obserwacje poczynione podczas przeprowadzonych zajęć oraz wnioski wyciągnięte podczas kursu.
This project is devoted to ESP materials development for wedding dress designers. As an EFL teacher in a private language school I was teaching an adult student who signed up for an individual English language course. As the learner needed English to communicate in daily situations, an individual General English course was proposed. Additionally, the learner claimed it was necessary for her to know how to communicate in the field of her work – in the bridal industry. Therefore, there was a need to implement English for Specific Purposes (ESP) elements into the course. Unfortunately, no ESP teaching resources were found so I needed to make research into the topic and design the materials myself.The thesis has been divided into two parts – the theoretical and the practical one. In the first chapter of the theoretical section I provide an overview of the topic of ESP. I focus on explaining it by presenting different definitions and trying to explain how the ESP is classified in the ESL/EFL field. As needs analysis is an inseparable part of designing ESP materials and courses, I also discuss different approaches to it and highlight what an important role it plays.Chapter two is devoted to the process of materials design. Apart from providing an overview of the process, it also draws attention to the importance of incorporating authentic materials into teaching resources. Additionally, the topic of individual and group teaching in terms of materials design is being discussed as the course participant decided to choose an individual course instead of a group one. The third and final chapter of the thesis is the practical part, in which I discuss the project which I completed. I begin by presenting some background information of the bridal industry and some basic aspects of it. As needs analysis is an essential part of ESP courses, I provide a broad description of this process and how all the data have been gathered in this case. This is followed by a presenting the procedure of materials development and detailed description of the observations and the conclusions made in this case.
dc.abstract.en | This project is devoted to ESP materials development for wedding dress designers. As an EFL teacher in a private language school I was teaching an adult student who signed up for an individual English language course. As the learner needed English to communicate in daily situations, an individual General English course was proposed. Additionally, the learner claimed it was necessary for her to know how to communicate in the field of her work – in the bridal industry. Therefore, there was a need to implement English for Specific Purposes (ESP) elements into the course. Unfortunately, no ESP teaching resources were found so I needed to make research into the topic and design the materials myself.The thesis has been divided into two parts – the theoretical and the practical one. In the first chapter of the theoretical section I provide an overview of the topic of ESP. I focus on explaining it by presenting different definitions and trying to explain how the ESP is classified in the ESL/EFL field. As needs analysis is an inseparable part of designing ESP materials and courses, I also discuss different approaches to it and highlight what an important role it plays.Chapter two is devoted to the process of materials design. Apart from providing an overview of the process, it also draws attention to the importance of incorporating authentic materials into teaching resources. Additionally, the topic of individual and group teaching in terms of materials design is being discussed as the course participant decided to choose an individual course instead of a group one. The third and final chapter of the thesis is the practical part, in which I discuss the project which I completed. I begin by presenting some background information of the bridal industry and some basic aspects of it. As needs analysis is an essential part of ESP courses, I provide a broad description of this process and how all the data have been gathered in this case. This is followed by a presenting the procedure of materials development and detailed description of the observations and the conclusions made in this case. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca dyplomowa to przede wszystkim projektowanie własnych materiałów dydaktycznych do nauki języka angielskiego specjalistycznego (ESP) jako obcego dla projektantów sukien ślubnych. W swojej pracy jako lektor języka angielskiego miałam okazję prowadzić indywidualny kurs językowy z uczennicą, która prowadziła własny salon sukien ślubnych. Głównym celem kursu było dojście do takiego poziomu, gdzie uczennica mogłaby swobodnie porozumiewać się w codziennych sytuacjach. Dodatkowym celem było zapoznanie się z językiem specjalistycznym używanym w dziedzinie krawiectwa oraz branży ślubnej. Ze względu na brak materiałów dydaktycznych w tych dziedzinach, musiałam zaprojektować własne materiały, które zostały przedstawione w tej pracy. Praca została podzielona na dwie części – teoretyczną i praktyczną. W pierwszym rozdziale przedstawiam podsumowanie najważniejszych aspektów dotyczących kursów ESP. Skupiam się na przedstawieniu różnych definicji oraz klasyfikacji ESP. Przedstawiam również nieodłączny aspekt ESP, jakim jest analiza potrzeb. W tej części opisuję jej przebieg oraz podkreślam, jak istną odgrywa rolę.W drugim rozdziale, który jest teoretyczną częścią pracy, skupiam się na temacie projektowania materiałów dydaktycznych. Oprócz przedstawienia ogólnego zarysu, podkreślam również znaczenie materiałów autentycznych. Dodatkowo poświęcam uwagę na różnicę w nauczaniu indywidualnym i grupowym oraz jak wpływa to na dobieranie materiałów lub ich projektowanie. Trzeci i zarazem ostatni rozdział niniejszej pracy jest częścią praktyczną, w której przedstawiam proces projektowania własnych materiałów dydaktycznych. W części początkowej rozdział zawiera informacje dotyczące przemysłu ślubnego oraz uczennicy biorącej udział w kursie. Następnie prezentuję i omawiam jej potrzeby względem kursu oraz szczegółowo opisuję proces projektowania materiałów. Praca zawiera także obserwacje poczynione podczas przeprowadzonych zajęć oraz wnioski wyciągnięte podczas kursu. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Leśniewska, Justyna - 129931 | pl |
dc.contributor.author | Trybulec, Adrianna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Leśniewska, Justyna - 129931 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T20:06:16Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T20:06:16Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska z językiem niemieckim | pl |
dc.identifier.apd | diploma-127671-178394 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231533 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | English for Specific Purposes: materials development for wedding dress designers ESP | pl |
dc.subject.pl | Język angielski specjalistyczny: materiały dydaktyczne dla projektantów sukien ślubnych | pl |
dc.title | English for Specific Purposes: materials development for wedding dress designers | pl |
dc.title.alternative | Język angielski specjalistyczny: materiały dydaktyczne dla projektantów sukien ślubnych | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |