Glokalizacja w wizualnym przekazie reklamowym restauracji szybkich dań.

master
dc.abstract.enResearch work is an exploration of the phenomenon of glocalization from the perspective of transnational corporations and their marketing strategy. It indicates how the visual advertising are directed to the local audience. Shows how the local elements are reflected in the advertising and how they are used for the purpose of better showing the product and better adaptation of that product to foreign markets.In the first part of this study are included theoretical considerations of trends associated with globalization processes, such as homogenization and hybridization. It also refers to the cultural diversity. The most important part of the research work is visual analysis of the advertising of fast food restaurants. The summary indicated the elements which contain glocalization in visual advertising of fast food restaurants.pl
dc.abstract.plPraca stanowi eksploracje zjawiska glokalizacji z perspektywy istnienia korporacji transnarodowych i ich strategii marketingowej. Odpowiada na pytanie jak wygląda wizualny przekaz reklamowy kierowany do lokalnych odbiorców, a także zawraca uwagę na zróżnicowanie kulturowe omawianego przekazu. Wykazuje w jaki sposób elementy lokalne uwidaczniają się w przekazie reklamowym i w jaki sposób są one wykorzystywane w celu lepszego ukazania produktu oraz jego lepszej adaptacji na zagranicznych rynkach.W pierwszej części niniejszej pracy zostały przybliżone rozważania teoretyczne dotyczące tendencji związanych z procesami globalizacyjnymi, takimi jak homogenizacja oraz hybrydyzacja. Nawiązano tym samym także do kwestii zróżnicowania kulturowego.Istotę pracy stanowią badania wizualnego przekazu reklamowego restauracji szybkich dań. Analizie w sumie poddano ponad tysiąc zdjęć z 10 różnych państw, dzięki czemu możliwe było uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze. W podsumowaniu wskazano na elementy w jakich przejawia się glokalizacja w wizualnym przekazie reklamowym restauracji szybkich dań.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLubaś, Marcin - 130022 pl
dc.contributor.authorNiedopytalski, Piotrpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerNiezgoda, Marian - 130964 pl
dc.contributor.reviewerLubaś, Marcin - 130022 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T21:20:54Z
dc.date.available2020-07-24T21:20:54Z
dc.date.submitted2013-10-18pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.identifier.apddiploma-82982-150459pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192468
dc.languagepolpl
dc.subject.enGlobalization, Glocalization, Transnational corporations, Fast food restaurants, Visual advertisingpl
dc.subject.plGlobalizacja, Glokalizacja, Korporacje Transnarodowe, Restauracje szybkich dań, Wizualny przekaz reklamowypl
dc.titleGlokalizacja w wizualnym przekazie reklamowym restauracji szybkich dań.pl
dc.title.alternativeGlocalization in visual advertising of fast food restaurantspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Research work is an exploration of the phenomenon of glocalization from the perspective of transnational corporations and their marketing strategy. It indicates how the visual advertising are directed to the local audience. Shows how the local elements are reflected in the advertising and how they are used for the purpose of better showing the product and better adaptation of that product to foreign markets.In the first part of this study are included theoretical considerations of trends associated with globalization processes, such as homogenization and hybridization. It also refers to the cultural diversity. The most important part of the research work is visual analysis of the advertising of fast food restaurants. The summary indicated the elements which contain glocalization in visual advertising of fast food restaurants.
dc.abstract.plpl
Praca stanowi eksploracje zjawiska glokalizacji z perspektywy istnienia korporacji transnarodowych i ich strategii marketingowej. Odpowiada na pytanie jak wygląda wizualny przekaz reklamowy kierowany do lokalnych odbiorców, a także zawraca uwagę na zróżnicowanie kulturowe omawianego przekazu. Wykazuje w jaki sposób elementy lokalne uwidaczniają się w przekazie reklamowym i w jaki sposób są one wykorzystywane w celu lepszego ukazania produktu oraz jego lepszej adaptacji na zagranicznych rynkach.W pierwszej części niniejszej pracy zostały przybliżone rozważania teoretyczne dotyczące tendencji związanych z procesami globalizacyjnymi, takimi jak homogenizacja oraz hybrydyzacja. Nawiązano tym samym także do kwestii zróżnicowania kulturowego.Istotę pracy stanowią badania wizualnego przekazu reklamowego restauracji szybkich dań. Analizie w sumie poddano ponad tysiąc zdjęć z 10 różnych państw, dzięki czemu możliwe było uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze. W podsumowaniu wskazano na elementy w jakich przejawia się glokalizacja w wizualnym przekazie reklamowym restauracji szybkich dań.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Lubaś, Marcin - 130022
dc.contributor.authorpl
Niedopytalski, Piotr
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Niezgoda, Marian - 130964
dc.contributor.reviewerpl
Lubaś, Marcin - 130022
dc.date.accessioned
2020-07-24T21:20:54Z
dc.date.available
2020-07-24T21:20:54Z
dc.date.submittedpl
2013-10-18
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.identifier.apdpl
diploma-82982-150459
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192468
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Globalization, Glocalization, Transnational corporations, Fast food restaurants, Visual advertising
dc.subject.plpl
Globalizacja, Glokalizacja, Korporacje Transnarodowe, Restauracje szybkich dań, Wizualny przekaz reklamowy
dc.titlepl
Glokalizacja w wizualnym przekazie reklamowym restauracji szybkich dań.
dc.title.alternativepl
Glocalization in visual advertising of fast food restaurants
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
24
Views per month
Views per city
Poznan
8
Warsaw
5
Dublin
2
Gieraltowice
2
Wroclaw
2
Boardman
1
Garliczka
1
Słupsk
1

No access

No Thumbnail Available