Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Glokalizacja w wizualnym przekazie reklamowym restauracji szybkich dań.
Glocalization in visual advertising of fast food restaurants
Globalizacja, Glokalizacja, Korporacje Transnarodowe, Restauracje szybkich dań, Wizualny przekaz reklamowy
Globalization, Glocalization, Transnational corporations, Fast food restaurants, Visual advertising
Praca stanowi eksploracje zjawiska glokalizacji z perspektywy istnienia korporacji transnarodowych i ich strategii marketingowej. Odpowiada na pytanie jak wygląda wizualny przekaz reklamowy kierowany do lokalnych odbiorców, a także zawraca uwagę na zróżnicowanie kulturowe omawianego przekazu. Wykazuje w jaki sposób elementy lokalne uwidaczniają się w przekazie reklamowym i w jaki sposób są one wykorzystywane w celu lepszego ukazania produktu oraz jego lepszej adaptacji na zagranicznych rynkach.W pierwszej części niniejszej pracy zostały przybliżone rozważania teoretyczne dotyczące tendencji związanych z procesami globalizacyjnymi, takimi jak homogenizacja oraz hybrydyzacja. Nawiązano tym samym także do kwestii zróżnicowania kulturowego.Istotę pracy stanowią badania wizualnego przekazu reklamowego restauracji szybkich dań. Analizie w sumie poddano ponad tysiąc zdjęć z 10 różnych państw, dzięki czemu możliwe było uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze. W podsumowaniu wskazano na elementy w jakich przejawia się glokalizacja w wizualnym przekazie reklamowym restauracji szybkich dań.
Research work is an exploration of the phenomenon of glocalization from the perspective of transnational corporations and their marketing strategy. It indicates how the visual advertising are directed to the local audience. Shows how the local elements are reflected in the advertising and how they are used for the purpose of better showing the product and better adaptation of that product to foreign markets.In the first part of this study are included theoretical considerations of trends associated with globalization processes, such as homogenization and hybridization. It also refers to the cultural diversity. The most important part of the research work is visual analysis of the advertising of fast food restaurants. The summary indicated the elements which contain glocalization in visual advertising of fast food restaurants.
dc.abstract.en | Research work is an exploration of the phenomenon of glocalization from the perspective of transnational corporations and their marketing strategy. It indicates how the visual advertising are directed to the local audience. Shows how the local elements are reflected in the advertising and how they are used for the purpose of better showing the product and better adaptation of that product to foreign markets.In the first part of this study are included theoretical considerations of trends associated with globalization processes, such as homogenization and hybridization. It also refers to the cultural diversity. The most important part of the research work is visual analysis of the advertising of fast food restaurants. The summary indicated the elements which contain glocalization in visual advertising of fast food restaurants. | pl |
dc.abstract.pl | Praca stanowi eksploracje zjawiska glokalizacji z perspektywy istnienia korporacji transnarodowych i ich strategii marketingowej. Odpowiada na pytanie jak wygląda wizualny przekaz reklamowy kierowany do lokalnych odbiorców, a także zawraca uwagę na zróżnicowanie kulturowe omawianego przekazu. Wykazuje w jaki sposób elementy lokalne uwidaczniają się w przekazie reklamowym i w jaki sposób są one wykorzystywane w celu lepszego ukazania produktu oraz jego lepszej adaptacji na zagranicznych rynkach.W pierwszej części niniejszej pracy zostały przybliżone rozważania teoretyczne dotyczące tendencji związanych z procesami globalizacyjnymi, takimi jak homogenizacja oraz hybrydyzacja. Nawiązano tym samym także do kwestii zróżnicowania kulturowego.Istotę pracy stanowią badania wizualnego przekazu reklamowego restauracji szybkich dań. Analizie w sumie poddano ponad tysiąc zdjęć z 10 różnych państw, dzięki czemu możliwe było uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze. W podsumowaniu wskazano na elementy w jakich przejawia się glokalizacja w wizualnym przekazie reklamowym restauracji szybkich dań. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Lubaś, Marcin - 130022 | pl |
dc.contributor.author | Niedopytalski, Piotr | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Niezgoda, Marian - 130964 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lubaś, Marcin - 130022 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T21:20:54Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T21:20:54Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-18 | pl |
dc.fieldofstudy | socjologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-82982-150459 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192468 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Globalization, Glocalization, Transnational corporations, Fast food restaurants, Visual advertising | pl |
dc.subject.pl | Globalizacja, Glokalizacja, Korporacje Transnarodowe, Restauracje szybkich dań, Wizualny przekaz reklamowy | pl |
dc.title | Glokalizacja w wizualnym przekazie reklamowym restauracji szybkich dań. | pl |
dc.title.alternative | Glocalization in visual advertising of fast food restaurants | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |