Czynniki motywacji do pracy z perspektywy różnic pokoleniowych

master
dc.abstract.enThe aim of this Master Thesis is to analyse motivation factors relating to employment and associated diversity due to generational affiliation of the respondents. The First chapter of this thesis discusses motivation theories, which are then classified into different models depending on their aspects. Chapter two presents different demographic cohorts, in particular Baby Boomers, generation X, generation Y and generation Z. This chapter also covers the concept of Age management. Chapter three demonstrates the project’s research methodology. It sets a specific goal and elaborates on various research questions and hypotheses. The chapter also describes methods and tools used for this study. Chapter four concentrates on analysing various motivation factors within different demographic groups. The demographic survey associated with this thesis presents results and recommendations for managers. Various books, publications and associated survey have been used to assist with this Master Thesis outcome.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza czynników motywacji do pracy i ich różnorodności ze względu na przynależność pokoleniową badanych. W pierwszym rozdziale pracy opisane zostały wybrane teorie i modele motywacji a także dokonano klasyfikacji czynników motywacji. Rozdział drugi przedstawia charakterystykę poszczególnych generacji aktywnych na rynku pracy- pokolenie Baby Boomers, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z. W rozdziale drugim przedstawiona została również koncepcja „Zarządzanie wiekiem”. Rozdział trzeci został poświęcony metodologii badań. W tej części pracy dokładnie opisano cel i przedmiot badań, pytania badawcze i hipotezy oraz metody i narzędzia badawcze. Rozdział 4 to swoista analiza czynników motywacji do pracy w różnych pokoleniach. Oprócz szczegółowego opisu wyników ankiety, w rozdziale tym pojawiły się rekomendacje dla menadżerów oparte na wnioskach z badań. Podczas pisania niniejszej pracy zostały wykorzystane opracowania książkowe oraz źródła internetowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorDworak, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:16:31Z
dc.date.available2020-07-27T23:16:31Z
dc.date.submitted2019-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-131874-179762pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234456
dc.languagepolpl
dc.subject.enmotivation factors - generation -motivation - labor market - managementpl
dc.subject.plczynniki motywacji-generacja- motywacja- pokolenia- rynek pracy- zarządzaniepl
dc.titleCzynniki motywacji do pracy z perspektywy różnic pokoleniowychpl
dc.title.alternativeMotivation factors for work from the perspective of generational differences.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this Master Thesis is to analyse motivation factors relating to employment and associated diversity due to generational affiliation of the respondents. The First chapter of this thesis discusses motivation theories, which are then classified into different models depending on their aspects. Chapter two presents different demographic cohorts, in particular Baby Boomers, generation X, generation Y and generation Z. This chapter also covers the concept of Age management. Chapter three demonstrates the project’s research methodology. It sets a specific goal and elaborates on various research questions and hypotheses. The chapter also describes methods and tools used for this study. Chapter four concentrates on analysing various motivation factors within different demographic groups. The demographic survey associated with this thesis presents results and recommendations for managers. Various books, publications and associated survey have been used to assist with this Master Thesis outcome.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza czynników motywacji do pracy i ich różnorodności ze względu na przynależność pokoleniową badanych. W pierwszym rozdziale pracy opisane zostały wybrane teorie i modele motywacji a także dokonano klasyfikacji czynników motywacji. Rozdział drugi przedstawia charakterystykę poszczególnych generacji aktywnych na rynku pracy- pokolenie Baby Boomers, pokolenie X, pokolenie Y, pokolenie Z. W rozdziale drugim przedstawiona została również koncepcja „Zarządzanie wiekiem”. Rozdział trzeci został poświęcony metodologii badań. W tej części pracy dokładnie opisano cel i przedmiot badań, pytania badawcze i hipotezy oraz metody i narzędzia badawcze. Rozdział 4 to swoista analiza czynników motywacji do pracy w różnych pokoleniach. Oprócz szczegółowego opisu wyników ankiety, w rozdziale tym pojawiły się rekomendacje dla menadżerów oparte na wnioskach z badań. Podczas pisania niniejszej pracy zostały wykorzystane opracowania książkowe oraz źródła internetowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Dworak, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:16:31Z
dc.date.available
2020-07-27T23:16:31Z
dc.date.submittedpl
2019-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-131874-179762
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234456
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
motivation factors - generation -motivation - labor market - management
dc.subject.plpl
czynniki motywacji-generacja- motywacja- pokolenia- rynek pracy- zarządzanie
dc.titlepl
Czynniki motywacji do pracy z perspektywy różnic pokoleniowych
dc.title.alternativepl
Motivation factors for work from the perspective of generational differences.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
559
Views per month
Views per city
Warsaw
120
Krakow
58
Poznan
46
Wroclaw
21
Gdansk
18
Katowice
15
Lodz
13
Olsztyn
11
Szczecin
7
Gliwice
6

No access

No Thumbnail Available