Zarządzanie zasobami ludzkimi w biurze podróży na przykładzie Wezyr Holidays Service Sp. z o. o.

master
dc.abstract.enABSTRACTThe aim of this study is to present analysis of the system of the human resources management in touristic enterprises such as travel agency. The thesis was analysed basing on the example of Wezyr Holidays Service Sp. z o. o., in which main processes from ZZL and the efficiency of their functioning was judged.Sources used for this study were scientific literature, internal documents of the company and internet publication.Thesis consists of two parts - theoretical and empirical, which are presented in four chapters. First chapter presents genesis of creation of travel agencies, legal grounds of their activity , and specificity of functioning.Second chapter introduces evolution of the concept of human resources management, its main concepts and objectives as well as its importance to tourism company.Chapter three is a presentation of Wezyr Holidays Service Sp. z o. o.. It depicts the genesis, development and business activity profile of the company. It also presented the structure of the company and description of products it offers .The fourth chapter constitutes analysis of personnel management processes in travel agency based on conducted questionnaire surveys amongst employees. It also presents recommendations how to increase the degree of efficiency in process of human resources management in given company.pl
dc.abstract.otherPrezentowana praca ma na celu analizę systemu zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie turystycznym jakim jest biuro podróży. Zagadnienie to zostało przedstawione na przykładzie Wezyr Holidays Service Sp. z o. o., w którym ocenie poddano główne procesy z zakresu ZZL oraz sprawność ich funkcjonowania. Źródłami, które zostały wykorzystane na potrzeby pracy są literatura naukowa, materiały wewnętrzne spółki oraz publikacje internetowe. Praca składa się z części teoretycznej i empirycznej, zaprezentowanych w czterech rozdziałach. Pierwszy z nich przybliża genezę powstania biur podróży, podstawy prawne ich działania oraz specyfikę funkcjonowania.W rozdziale drugim ukazana została ewolucja koncepcji nauki o zarządzaniu zasobami ludzkimi, a także jej główne pojęcia oraz cele. Omówione zostały również procesy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz ich znaczenie dla przedsiębiorstwa turystycznego.Rozdział trzeci stanowi prezentację Wezyr Holidays Service Sp. z o. o.. Ukazana została geneza powstania oraz rozwoju firmy, a także opis profilu działalności. Przybliżona została struktura firmy oraz produkty oferowane przez nią. Rozdział czwarty stanowi analizę procesów zarządzania zasobami ludzkimi jakie zachodzą w biurze podróży na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych wśród pracowników. Zaprezentowane zostały także rekomendacje dotyczące podwyższenia stopnia sprawności zarządzania zasobami ludzkimi w danej firmie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorTargosz, Radosław - 200568 pl
dc.contributor.authorDziki, Iwonapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.contributor.reviewerTargosz, Radosław - 200568 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T16:57:45Z
dc.date.available2020-07-20T16:57:45Z
dc.date.submitted2011-11-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-59902-47928pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173540
dc.subject.enTRAVEL AGENCY- TOURISM- HUMAN RESOURCES MANAGEMENTpl
dc.subject.otherBIURO PODRÓŻY- TURYSTYKA- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMIpl
dc.titleZarządzanie zasobami ludzkimi w biurze podróży na przykładzie Wezyr Holidays Service Sp. z o. o.pl
dc.title.alternativeHuman resources management in Travel Agency based on the example of Wezyr Holidays Sp. z o. o.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
ABSTRACTThe aim of this study is to present analysis of the system of the human resources management in touristic enterprises such as travel agency. The thesis was analysed basing on the example of Wezyr Holidays Service Sp. z o. o., in which main processes from ZZL and the efficiency of their functioning was judged.Sources used for this study were scientific literature, internal documents of the company and internet publication.Thesis consists of two parts - theoretical and empirical, which are presented in four chapters. First chapter presents genesis of creation of travel agencies, legal grounds of their activity , and specificity of functioning.Second chapter introduces evolution of the concept of human resources management, its main concepts and objectives as well as its importance to tourism company.Chapter three is a presentation of Wezyr Holidays Service Sp. z o. o.. It depicts the genesis, development and business activity profile of the company. It also presented the structure of the company and description of products it offers .The fourth chapter constitutes analysis of personnel management processes in travel agency based on conducted questionnaire surveys amongst employees. It also presents recommendations how to increase the degree of efficiency in process of human resources management in given company.
dc.abstract.otherpl
Prezentowana praca ma na celu analizę systemu zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie turystycznym jakim jest biuro podróży. Zagadnienie to zostało przedstawione na przykładzie Wezyr Holidays Service Sp. z o. o., w którym ocenie poddano główne procesy z zakresu ZZL oraz sprawność ich funkcjonowania. Źródłami, które zostały wykorzystane na potrzeby pracy są literatura naukowa, materiały wewnętrzne spółki oraz publikacje internetowe. Praca składa się z części teoretycznej i empirycznej, zaprezentowanych w czterech rozdziałach. Pierwszy z nich przybliża genezę powstania biur podróży, podstawy prawne ich działania oraz specyfikę funkcjonowania.W rozdziale drugim ukazana została ewolucja koncepcji nauki o zarządzaniu zasobami ludzkimi, a także jej główne pojęcia oraz cele. Omówione zostały również procesy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz ich znaczenie dla przedsiębiorstwa turystycznego.Rozdział trzeci stanowi prezentację Wezyr Holidays Service Sp. z o. o.. Ukazana została geneza powstania oraz rozwoju firmy, a także opis profilu działalności. Przybliżona została struktura firmy oraz produkty oferowane przez nią. Rozdział czwarty stanowi analizę procesów zarządzania zasobami ludzkimi jakie zachodzą w biurze podróży na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych wśród pracowników. Zaprezentowane zostały także rekomendacje dotyczące podwyższenia stopnia sprawności zarządzania zasobami ludzkimi w danej firmie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Targosz, Radosław - 200568
dc.contributor.authorpl
Dziki, Iwona
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.contributor.reviewerpl
Targosz, Radosław - 200568
dc.date.accessioned
2020-07-20T16:57:45Z
dc.date.available
2020-07-20T16:57:45Z
dc.date.submittedpl
2011-11-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-59902-47928
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173540
dc.subject.enpl
TRAVEL AGENCY- TOURISM- HUMAN RESOURCES MANAGEMENT
dc.subject.otherpl
BIURO PODRÓŻY- TURYSTYKA- ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
dc.titlepl
Zarządzanie zasobami ludzkimi w biurze podróży na przykładzie Wezyr Holidays Service Sp. z o. o.
dc.title.alternativepl
Human resources management in Travel Agency based on the example of Wezyr Holidays Sp. z o. o.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
46
Views per month
Views per city
Warsaw
9
Gorzyczki
5
Krakow
5
Wodzisław Śląski
5
Tarnów
3
Dublin
2
Rybnik
2
Wroclaw
2
Ivano-Frankivsk
1
Katowice
1

No access

No Thumbnail Available