Blogobiznes w Polsce na podstawie wybranych blogerów

licenciate
dc.abstract.enThe blogosphere in Poland has been growing significantly in the recent years. Blogging is not only related to writing diaries and commenting them by other internet users. Blogs have become a business branch which provides financial profits. Nowadays marketing experts are using banners and display adverts less frequently, instead they discovered new and more interesting forms of promotions on blogs. Blogs allow people not only to earn money but also to develop themselves. Blogosphere gives its users many possibilities, and blogers have become more conscious about their position in the fashion business. The goal of my thesis is to prove that running a thematic blog may be a permanent source of income and a way to become popular. The reasearch part is based on the analysis of three different blogs: culinary blog www.jadlonomia.com, blog about media, marketing and advertising www.mediafun.pl and the last one concerning lifestyle www.lisiepieklo.pl.pl
dc.abstract.plZ roku na rok blogosfera w Polsce staje się coraz prężniejsza. Nie opiera się już tylko na pisaniu pamiętników i komentowaniu ich przez internautów. Blogi stały się biznesem, na którym można zarobić pieniądze. Marketingowcy coraz rzadziej korzystają z reklam bannerowych lub typu display, dostrzegli nowsze i ciekawsze formy reklamy na blogach. Dzięki blogom nie tylko można zarabiać pieniądze, ale także się rozwijać. Blogosfera daje coraz więcej możliwości, a blogerzy na przestrzeni ostatnich lat stali się świadomi swojej pozycji. Celem mojej pracy licencjackiej jest wykazanie słuszności hipotezy mówiącej, że prowadzenie bloga tematycznego może być stałym źródłem dochodu, oraz sposobem na zdobycie popularności Badania oparłam na trzech blogach o różniej tematyce: kulinarnej-www.jadlonomia.com, o mediach, marketingu i reklamie- www.mediafun.pl oraz lifestylowej- www.lisiepieklo.pl.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.authorSłowakiewicz, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.reviewerGroń, Krzysztof - 173354 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T18:30:07Z
dc.date.available2020-07-26T18:30:07Z
dc.date.submitted2015-10-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-101409-158853pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208407
dc.languagepolpl
dc.subject.enINTERNET, BLOG, BLOGOSPHERE, BLOGOBUSINESS, INTERNET MARKETINGpl
dc.subject.plINTERNET, BLOG, BLOGOSFERA, BLOGOBIZNES, MARKETING INTERNETOWYpl
dc.titleBlogobiznes w Polsce na podstawie wybranych blogerówpl
dc.title.alternativeBlogobusiness in Poland on the basis of selected bloggerspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The blogosphere in Poland has been growing significantly in the recent years. Blogging is not only related to writing diaries and commenting them by other internet users. Blogs have become a business branch which provides financial profits. Nowadays marketing experts are using banners and display adverts less frequently, instead they discovered new and more interesting forms of promotions on blogs. Blogs allow people not only to earn money but also to develop themselves. Blogosphere gives its users many possibilities, and blogers have become more conscious about their position in the fashion business. The goal of my thesis is to prove that running a thematic blog may be a permanent source of income and a way to become popular. The reasearch part is based on the analysis of three different blogs: culinary blog www.jadlonomia.com, blog about media, marketing and advertising www.mediafun.pl and the last one concerning lifestyle www.lisiepieklo.pl.
dc.abstract.plpl
Z roku na rok blogosfera w Polsce staje się coraz prężniejsza. Nie opiera się już tylko na pisaniu pamiętników i komentowaniu ich przez internautów. Blogi stały się biznesem, na którym można zarobić pieniądze. Marketingowcy coraz rzadziej korzystają z reklam bannerowych lub typu display, dostrzegli nowsze i ciekawsze formy reklamy na blogach. Dzięki blogom nie tylko można zarabiać pieniądze, ale także się rozwijać. Blogosfera daje coraz więcej możliwości, a blogerzy na przestrzeni ostatnich lat stali się świadomi swojej pozycji. Celem mojej pracy licencjackiej jest wykazanie słuszności hipotezy mówiącej, że prowadzenie bloga tematycznego może być stałym źródłem dochodu, oraz sposobem na zdobycie popularności Badania oparłam na trzech blogach o różniej tematyce: kulinarnej-www.jadlonomia.com, o mediach, marketingu i reklamie- www.mediafun.pl oraz lifestylowej- www.lisiepieklo.pl.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.authorpl
Słowakiewicz, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.reviewerpl
Groń, Krzysztof - 173354
dc.date.accessioned
2020-07-26T18:30:07Z
dc.date.available
2020-07-26T18:30:07Z
dc.date.submittedpl
2015-10-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-101409-158853
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208407
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
INTERNET, BLOG, BLOGOSPHERE, BLOGOBUSINESS, INTERNET MARKETING
dc.subject.plpl
INTERNET, BLOG, BLOGOSFERA, BLOGOBIZNES, MARKETING INTERNETOWY
dc.titlepl
Blogobiznes w Polsce na podstawie wybranych blogerów
dc.title.alternativepl
Blogobusiness in Poland on the basis of selected bloggers
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Krakow
3
Wroclaw
3
Brzesko
2
Dublin
2
Bayreuth
1
Tomaszowice
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available