Bezprawne wykorzystanie wizerunku w reklamie

master
dc.abstract.enThis thesis is devoted to the issue of infringement of publicity rights in advertising. Its scope covers the topic of the legal regulation of the image, its use in advertising, as well as the subject of commercialization and monetization of this personal right. The research focuses on the approximation of the concepts of advertising and image, presenting the overview of specific forms of the image, and - an analysis of the duality of this right on the basis of the applicable law. The indicated problems are considered on the basis of Polish law, including the attitudes of doctrine and judicature.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca poświęcona jest problematyce bezprawnego wykorzystania wizerunku w reklamie. Jej zakres obejmuje omówienie regulacji prawnej prawa do wizerunku, jego wykorzystania w reklamie, a także – tematykę komercjalizacji i monetyzacji tego dobra osobistego. Badania skoncentrowane są na przybliżeniu pojęć reklamy oraz wizerunku, omówieniu szczególnych postaci wizerunku, a także – analizie dwoistości tego dobra na gruncie obowiązującej regulacji. Wskazane problemy zostają rozważone na podstawie przepisów prawa polskiego, z uwzględnieniem stanowisk doktryny oraz judykatury.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMarkiewicz, Ryszard - 130341 pl
dc.contributor.authorAleksandrowicz, Iwonapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerMarkiewicz, Ryszard - 130341 pl
dc.contributor.reviewerChwalba, Jakub - 162098 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T15:10:43Z
dc.date.available2020-07-27T15:10:43Z
dc.date.submitted2018-06-28pl
dc.fieldofstudyprawopl
dc.identifier.apddiploma-122582-175451pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227015
dc.languagepolpl
dc.subject.enright of publicity, personal right, protection of right of publicity, commercialization of personal rightspl
dc.subject.plwizerunek, dobro osobiste, ochrona prawa do wizerunku, komercjalizacja dóbr osobistychpl
dc.titleBezprawne wykorzystanie wizerunku w reklamiepl
dc.title.alternativeInfringement of publicity rights in advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis is devoted to the issue of infringement of publicity rights in advertising. Its scope covers the topic of the legal regulation of the image, its use in advertising, as well as the subject of commercialization and monetization of this personal right. The research focuses on the approximation of the concepts of advertising and image, presenting the overview of specific forms of the image, and - an analysis of the duality of this right on the basis of the applicable law. The indicated problems are considered on the basis of Polish law, including the attitudes of doctrine and judicature.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca poświęcona jest problematyce bezprawnego wykorzystania wizerunku w reklamie. Jej zakres obejmuje omówienie regulacji prawnej prawa do wizerunku, jego wykorzystania w reklamie, a także – tematykę komercjalizacji i monetyzacji tego dobra osobistego. Badania skoncentrowane są na przybliżeniu pojęć reklamy oraz wizerunku, omówieniu szczególnych postaci wizerunku, a także – analizie dwoistości tego dobra na gruncie obowiązującej regulacji. Wskazane problemy zostają rozważone na podstawie przepisów prawa polskiego, z uwzględnieniem stanowisk doktryny oraz judykatury.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Markiewicz, Ryszard - 130341
dc.contributor.authorpl
Aleksandrowicz, Iwona
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Markiewicz, Ryszard - 130341
dc.contributor.reviewerpl
Chwalba, Jakub - 162098
dc.date.accessioned
2020-07-27T15:10:43Z
dc.date.available
2020-07-27T15:10:43Z
dc.date.submittedpl
2018-06-28
dc.fieldofstudypl
prawo
dc.identifier.apdpl
diploma-122582-175451
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227015
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
right of publicity, personal right, protection of right of publicity, commercialization of personal rights
dc.subject.plpl
wizerunek, dobro osobiste, ochrona prawa do wizerunku, komercjalizacja dóbr osobistych
dc.titlepl
Bezprawne wykorzystanie wizerunku w reklamie
dc.title.alternativepl
Infringement of publicity rights in advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
59
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Krakow
8
Wroclaw
6
Ostrołęka
4
Poznan
3
Dublin
2
Limanowa
2
Bialystok
1
Blachownia
1
Czarny Bor
1

No access

No Thumbnail Available