Reklama dźwignią handlu, język dźwignią reklamy. O istocie języka w zarządzaniu reklamą turystyki kulturowej

licenciate
dc.abstract.enIn last few years, there has been an increase in advertisements presenting cities and regions. The popularization and the development of mass-media supports the global access to knowledge of local products from various parts off country and world. It is a very interesting area of research. The main postulates of the thesis arise from the assumption that language is one of the most important elements of advertisement management, because it influences advertising reception as a means of persuasion. The thesis is supported with case studies of advertisements conducted in such cities and voivodeships as: Krakow, Wielkopolska, Wojewodztwo Opolskie, Gdansk, Warszawa, Wojewodztwo Lubelskie, Dolny Slask, Katowice and Wojewodztwo Swietokrzyskie.pl
dc.abstract.plW ostatnich latach zauważa się tendencję wzrostową, co do ilości reklam prezentujących miasta i regiony. Upowszechnienie się i rozwój mass-mediów wspomaga globalny dostęp do wiedzy o lokalnych produktach z różnych części kraju i świata. Dlatego stanowi to ciekawe pole do badań w zakresie tej tematyki. W niniejszej pracy główne założenie wynika z przekonania o stosowaniu technik manipulacyjnych w reklamach. Wykazano, że język jest jednym z najważniejszych elementów w zarządzaniu reklamą, ponieważ wpływa na jej odbiór będąc środkiem perswazyjnym. Potwierdzeniem postawionej w pracy tezy są studia przypadków reklam miast i województw, takich jak: Kraków, Wielkopolska, Województwo Opolskie, Gdańsk, Warszawa, Województwo Lubelskie, Dolny Śląsk, Katowice oraz Województwo Świętokrzyskie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKędziora, Alicja - 199919 pl
dc.contributor.authorBieniek, Barbarapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGóral, Annapl
dc.contributor.reviewerKędziora, Alicja - 199919 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T18:19:15Z
dc.date.available2020-07-26T18:19:15Z
dc.date.submitted2015-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-101216-167755pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208236
dc.languagepolpl
dc.subject.enculture tourism, advertisement, city, language, manipulation techniquespl
dc.subject.plturystyka kulturowa, reklama, miasto, język, techniki perswazyjnepl
dc.titleReklama dźwignią handlu, język dźwignią reklamy. O istocie języka w zarządzaniu reklamą turystyki kulturowejpl
dc.title.alternativeAdvertising impels trade, language impels advertising. The essence of language in advertisement management in the filed of culture tourismpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In last few years, there has been an increase in advertisements presenting cities and regions. The popularization and the development of mass-media supports the global access to knowledge of local products from various parts off country and world. It is a very interesting area of research. The main postulates of the thesis arise from the assumption that language is one of the most important elements of advertisement management, because it influences advertising reception as a means of persuasion. The thesis is supported with case studies of advertisements conducted in such cities and voivodeships as: Krakow, Wielkopolska, Wojewodztwo Opolskie, Gdansk, Warszawa, Wojewodztwo Lubelskie, Dolny Slask, Katowice and Wojewodztwo Swietokrzyskie.
dc.abstract.plpl
W ostatnich latach zauważa się tendencję wzrostową, co do ilości reklam prezentujących miasta i regiony. Upowszechnienie się i rozwój mass-mediów wspomaga globalny dostęp do wiedzy o lokalnych produktach z różnych części kraju i świata. Dlatego stanowi to ciekawe pole do badań w zakresie tej tematyki. W niniejszej pracy główne założenie wynika z przekonania o stosowaniu technik manipulacyjnych w reklamach. Wykazano, że język jest jednym z najważniejszych elementów w zarządzaniu reklamą, ponieważ wpływa na jej odbiór będąc środkiem perswazyjnym. Potwierdzeniem postawionej w pracy tezy są studia przypadków reklam miast i województw, takich jak: Kraków, Wielkopolska, Województwo Opolskie, Gdańsk, Warszawa, Województwo Lubelskie, Dolny Śląsk, Katowice oraz Województwo Świętokrzyskie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kędziora, Alicja - 199919
dc.contributor.authorpl
Bieniek, Barbara
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Góral, Anna
dc.contributor.reviewerpl
Kędziora, Alicja - 199919
dc.date.accessioned
2020-07-26T18:19:15Z
dc.date.available
2020-07-26T18:19:15Z
dc.date.submittedpl
2015-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-101216-167755
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/208236
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
culture tourism, advertisement, city, language, manipulation techniques
dc.subject.plpl
turystyka kulturowa, reklama, miasto, język, techniki perswazyjne
dc.titlepl
Reklama dźwignią handlu, język dźwignią reklamy. O istocie języka w zarządzaniu reklamą turystyki kulturowej
dc.title.alternativepl
Advertising impels trade, language impels advertising. The essence of language in advertisement management in the filed of culture tourism
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
34
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Wroclaw
4
Katowice
3
Krakow
3
Częstochowa
2
Dublin
2
Chandler
1
Poznan
1
Radzionkow
1
Saarwellingen
1

No access

No Thumbnail Available