Prawo ochrony konsumentów w Polsce, na przykładzie działalności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów

master
dc.abstract.enAbstractThis paper presents the characteristics of the consumers and their position in relations with entrepreneurs, as well as characteristic changes in the legislation of the EU and Poland, whose mission is to provide consumers with protection of their rights and interests. The paper consists of four chapters. The first concerns the clarification of concepts of the consumer and consumer protection. It also provides general information about the origins of consumer protection law, and also summarizes the tasks of main EU and Polish institutions and organizations taking care of consumer policy development.The second chapter is focused on the explanation of consumer protection issues in Poland and the changes that have occurred in the Polish consumer legislation after the transformation of the political system.The next chapter describes activities and functioning of the Office for Competition and Consumer Protection in the direct protection of consumers in the light of the Law of 16 February 2007 on competition and consumer protection. The last chapter contains a statistical summary of the activities of the President of the Office for Competition and Consumer Protection in 2010 over infringements of the collective interests of consumers. Additionally included are graphically illustrated responses of Polish consumers to questions included in the independent survey conducted by the author.pl
dc.abstract.otherAbstraktPraca niniejsza zawiera zwięzłe przedstawienie cech oraz pozycji konsumenta w relacjach z przedsiębiorcami, jak również charakterystykę zmian ustawodawstwa Unii Europejskiej i Polski, zadaniem którego jest zapewnienie konsumentom ochrony ich praw i interesów. Praca składa się z 4 rozdziałów.Pierwszy z nich dotyczy wyjaśnienia pojęć konsumenta i jego ochrony. Zawarto w nim również ogólne informacje na temat genezy prawa ochrony konsumentów, a także streszczono zadania głównych unijnych oraz polskich instytucji i organizacji dbających o rozwój polityki konsumenckiej.Rozdział drugi ukierunkowany został na objaśnienie problematyki ochrony konsumentów w Polsce i zmian, jakie zachodziły w polskim prawodawstwie konsumenckim po transformacji ustrojowej.Kolejny rozdział charakteryzuje działania i funkcjonowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie bezpośredniej ochrony konsumentów w świetle Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.Ostatni rozdział zawiera statystyczne zestawienie działań Prezesa UOKiK w roku 2010 w sprawach naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Dodatkowo umieszczone zostały w nim graficznie zobrazowane odpowiedzi polskich konsumentów na pytania zamieszczone w stworzonej samodzielnie ankiecie.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWłudyka, Tadeusz - 132679 pl
dc.contributor.authorDomińczyk, Pawełpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerOplustil, Krzysztof - 131175 pl
dc.contributor.reviewerWłudyka, Tadeusz - 132679 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T17:37:24Z
dc.date.available2020-07-20T17:37:24Z
dc.date.submitted2011-10-10pl
dc.fieldofstudyadministracjapl
dc.identifier.apddiploma-60563-64194pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174171
dc.subject.enProtection of consumers rightspl
dc.subject.otherOchrona praw i interesów konsumentówpl
dc.titlePrawo ochrony konsumentów w Polsce, na przykładzie działalności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentówpl
dc.title.alternativeConsumer Protection Law in Poland, based on the work of the Office for Competition and Consumer Protectionpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
AbstractThis paper presents the characteristics of the consumers and their position in relations with entrepreneurs, as well as characteristic changes in the legislation of the EU and Poland, whose mission is to provide consumers with protection of their rights and interests. The paper consists of four chapters. The first concerns the clarification of concepts of the consumer and consumer protection. It also provides general information about the origins of consumer protection law, and also summarizes the tasks of main EU and Polish institutions and organizations taking care of consumer policy development.The second chapter is focused on the explanation of consumer protection issues in Poland and the changes that have occurred in the Polish consumer legislation after the transformation of the political system.The next chapter describes activities and functioning of the Office for Competition and Consumer Protection in the direct protection of consumers in the light of the Law of 16 February 2007 on competition and consumer protection. The last chapter contains a statistical summary of the activities of the President of the Office for Competition and Consumer Protection in 2010 over infringements of the collective interests of consumers. Additionally included are graphically illustrated responses of Polish consumers to questions included in the independent survey conducted by the author.
dc.abstract.otherpl
AbstraktPraca niniejsza zawiera zwięzłe przedstawienie cech oraz pozycji konsumenta w relacjach z przedsiębiorcami, jak również charakterystykę zmian ustawodawstwa Unii Europejskiej i Polski, zadaniem którego jest zapewnienie konsumentom ochrony ich praw i interesów. Praca składa się z 4 rozdziałów.Pierwszy z nich dotyczy wyjaśnienia pojęć konsumenta i jego ochrony. Zawarto w nim również ogólne informacje na temat genezy prawa ochrony konsumentów, a także streszczono zadania głównych unijnych oraz polskich instytucji i organizacji dbających o rozwój polityki konsumenckiej.Rozdział drugi ukierunkowany został na objaśnienie problematyki ochrony konsumentów w Polsce i zmian, jakie zachodziły w polskim prawodawstwie konsumenckim po transformacji ustrojowej.Kolejny rozdział charakteryzuje działania i funkcjonowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w zakresie bezpośredniej ochrony konsumentów w świetle Ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.Ostatni rozdział zawiera statystyczne zestawienie działań Prezesa UOKiK w roku 2010 w sprawach naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Dodatkowo umieszczone zostały w nim graficznie zobrazowane odpowiedzi polskich konsumentów na pytania zamieszczone w stworzonej samodzielnie ankiecie.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Włudyka, Tadeusz - 132679
dc.contributor.authorpl
Domińczyk, Paweł
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Oplustil, Krzysztof - 131175
dc.contributor.reviewerpl
Włudyka, Tadeusz - 132679
dc.date.accessioned
2020-07-20T17:37:24Z
dc.date.available
2020-07-20T17:37:24Z
dc.date.submittedpl
2011-10-10
dc.fieldofstudypl
administracja
dc.identifier.apdpl
diploma-60563-64194
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174171
dc.subject.enpl
Protection of consumers rights
dc.subject.otherpl
Ochrona praw i interesów konsumentów
dc.titlepl
Prawo ochrony konsumentów w Polsce, na przykładzie działalności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
dc.title.alternativepl
Consumer Protection Law in Poland, based on the work of the Office for Competition and Consumer Protection
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
41
Views per month
Views per city
Krakow
5
Warsaw
5
Wroclaw
4
Lublin
3
Gierałtowice
2
Kielce
2
Kluczbork
2
Poznan
2
Brussels
1
Czarna Dabrowka
1

No access

No Thumbnail Available