Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Stworzenie przy użyciu silnika Unity aplikacji poszerzonej rzeczywistości (augmented reality) wspomagającej gry bitewne
Create using Unity game engine augmented reality application supporting wargames
rozszerzona rzeczywistość, gry bitewne, Unity, ARToolKit, urządzenia mobilne, Android, Windows
augmented reality, wargames, Unity, ARToolKit, mobile devices, Android, Windows
W mojej praca magisterskiej opisałem jak przy użyciu wybranych przeze mnie narzędzi (głównie silnika Unity i ARToolKitu) stworzyłem aplikacje w technologii poszerzonej rzeczywistości, której zadaniem jest odbywająca się w czasie rzeczywistym prezentacja danych niezbędnych do prowadzenia rozgrywek gier bitewnych (a dokładniej - gry Malifaux). Aplikacja bazuje na rozpoznawaniu odpowiednio przygotowanych markerów, które obsługują wyświetlanie danych przypisanych do poszczególnych modeli używanych podczas rozgrywki i prezentowaniu ich na ekranie urządzenia (aplikacja została przygotowana na urządzenia mobilne obsługiwane przez system Android oraz komputery z systemem Windows). W niniejszej pracy opisana została zarówno sama technologia rozszerzonej rzeczywistości, wykorzystane narzędzia jak i sam proces tworzenia oraz przygotowania do pierwszego uruchomienia i korzystania z aplikacji. Z racji tego, że technologia, w której powstawała aplikacja jak i sam ARToolKit nie są dobrze znane zbyt dużej liczbie osób zdecydowałem się również wspomnieć o problemach i ich sugerowanych rozwiązaniach związanych z realizowaniem zagadnień rozszerzonej rzeczywistości.
In my master's thesis I described how with the chosen tools (mostly Unity game engine and ARToolKit) I have created augmented reality application which task is to present in the real time data necessary to play wargames (in this case - Malifaux). Application is based on recognising accordingly prepared markers which are responsible for displaying data connected to respective models used to play wargames and presenting that data on device screen (application was prepared to work on mobile devices operating on Android system and computers with Windows). In the present master's thesis I described augmented reality in general as well as tools used and whole process of creating and preparing for first use and running application. As such the technology which was used to create application and the ARToolKit aren't well known by too wide group of people I decided to also mention problems and suggested solutions connected to realisation of augmented reality tasks.
dc.abstract.en | In my master's thesis I described how with the chosen tools (mostly Unity game engine and ARToolKit) I have created augmented reality application which task is to present in the real time data necessary to play wargames (in this case - Malifaux). Application is based on recognising accordingly prepared markers which are responsible for displaying data connected to respective models used to play wargames and presenting that data on device screen (application was prepared to work on mobile devices operating on Android system and computers with Windows). In the present master's thesis I described augmented reality in general as well as tools used and whole process of creating and preparing for first use and running application. As such the technology which was used to create application and the ARToolKit aren't well known by too wide group of people I decided to also mention problems and suggested solutions connected to realisation of augmented reality tasks. | pl |
dc.abstract.pl | W mojej praca magisterskiej opisałem jak przy użyciu wybranych przeze mnie narzędzi (głównie silnika Unity i ARToolKitu) stworzyłem aplikacje w technologii poszerzonej rzeczywistości, której zadaniem jest odbywająca się w czasie rzeczywistym prezentacja danych niezbędnych do prowadzenia rozgrywek gier bitewnych (a dokładniej - gry Malifaux). Aplikacja bazuje na rozpoznawaniu odpowiednio przygotowanych markerów, które obsługują wyświetlanie danych przypisanych do poszczególnych modeli używanych podczas rozgrywki i prezentowaniu ich na ekranie urządzenia (aplikacja została przygotowana na urządzenia mobilne obsługiwane przez system Android oraz komputery z systemem Windows). W niniejszej pracy opisana została zarówno sama technologia rozszerzonej rzeczywistości, wykorzystane narzędzia jak i sam proces tworzenia oraz przygotowania do pierwszego uruchomienia i korzystania z aplikacji. Z racji tego, że technologia, w której powstawała aplikacja jak i sam ARToolKit nie są dobrze znane zbyt dużej liczbie osób zdecydowałem się również wspomnieć o problemach i ich sugerowanych rozwiązaniach związanych z realizowaniem zagadnień rozszerzonej rzeczywistości. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Argasiński, Jan - 105948 | pl |
dc.contributor.author | Skowron, Szymon | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Białas, Piotr - 127296 | pl |
dc.contributor.reviewer | Argasiński, Jan - 105948 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T03:18:13Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T03:18:13Z | |
dc.date.submitted | 2016-10-18 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-110509-199377 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216502 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | augmented reality, wargames, Unity, ARToolKit, mobile devices, Android, Windows | pl |
dc.subject.pl | rozszerzona rzeczywistość, gry bitewne, Unity, ARToolKit, urządzenia mobilne, Android, Windows | pl |
dc.title | Stworzenie przy użyciu silnika Unity aplikacji poszerzonej rzeczywistości (augmented reality) wspomagającej gry bitewne | pl |
dc.title.alternative | Create using Unity game engine augmented reality application supporting wargames | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |