Stworzenie przy użyciu silnika Unity aplikacji poszerzonej rzeczywistości (augmented reality) wspomagającej gry bitewne

master
dc.abstract.enIn my master's thesis I described how with the chosen tools (mostly Unity game engine and ARToolKit) I have created augmented reality application which task is to present in the real time data necessary to play wargames (in this case - Malifaux). Application is based on recognising accordingly prepared markers which are responsible for displaying data connected to respective models used to play wargames and presenting that data on device screen (application was prepared to work on mobile devices operating on Android system and computers with Windows). In the present master's thesis I described augmented reality in general as well as tools used and whole process of creating and preparing for first use and running application. As such the technology which was used to create application and the ARToolKit aren't well known by too wide group of people I decided to also mention problems and suggested solutions connected to realisation of augmented reality tasks.pl
dc.abstract.plW mojej praca magisterskiej opisałem jak przy użyciu wybranych przeze mnie narzędzi (głównie silnika Unity i ARToolKitu) stworzyłem aplikacje w technologii poszerzonej rzeczywistości, której zadaniem jest odbywająca się w czasie rzeczywistym prezentacja danych niezbędnych do prowadzenia rozgrywek gier bitewnych (a dokładniej - gry Malifaux). Aplikacja bazuje na rozpoznawaniu odpowiednio przygotowanych markerów, które obsługują wyświetlanie danych przypisanych do poszczególnych modeli używanych podczas rozgrywki i prezentowaniu ich na ekranie urządzenia (aplikacja została przygotowana na urządzenia mobilne obsługiwane przez system Android oraz komputery z systemem Windows). W niniejszej pracy opisana została zarówno sama technologia rozszerzonej rzeczywistości, wykorzystane narzędzia jak i sam proces tworzenia oraz przygotowania do pierwszego uruchomienia i korzystania z aplikacji. Z racji tego, że technologia, w której powstawała aplikacja jak i sam ARToolKit nie są dobrze znane zbyt dużej liczbie osób zdecydowałem się również wspomnieć o problemach i ich sugerowanych rozwiązaniach związanych z realizowaniem zagadnień rozszerzonej rzeczywistości.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorArgasiński, Jan - 105948 pl
dc.contributor.authorSkowron, Szymonpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerBiałas, Piotr - 127296 pl
dc.contributor.reviewerArgasiński, Jan - 105948 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T03:18:13Z
dc.date.available2020-07-27T03:18:13Z
dc.date.submitted2016-10-18pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-110509-199377pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216502
dc.languagepolpl
dc.subject.enaugmented reality, wargames, Unity, ARToolKit, mobile devices, Android, Windowspl
dc.subject.plrozszerzona rzeczywistość, gry bitewne, Unity, ARToolKit, urządzenia mobilne, Android, Windowspl
dc.titleStworzenie przy użyciu silnika Unity aplikacji poszerzonej rzeczywistości (augmented reality) wspomagającej gry bitewnepl
dc.title.alternativeCreate using Unity game engine augmented reality application supporting wargamespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In my master's thesis I described how with the chosen tools (mostly Unity game engine and ARToolKit) I have created augmented reality application which task is to present in the real time data necessary to play wargames (in this case - Malifaux). Application is based on recognising accordingly prepared markers which are responsible for displaying data connected to respective models used to play wargames and presenting that data on device screen (application was prepared to work on mobile devices operating on Android system and computers with Windows). In the present master's thesis I described augmented reality in general as well as tools used and whole process of creating and preparing for first use and running application. As such the technology which was used to create application and the ARToolKit aren't well known by too wide group of people I decided to also mention problems and suggested solutions connected to realisation of augmented reality tasks.
dc.abstract.plpl
W mojej praca magisterskiej opisałem jak przy użyciu wybranych przeze mnie narzędzi (głównie silnika Unity i ARToolKitu) stworzyłem aplikacje w technologii poszerzonej rzeczywistości, której zadaniem jest odbywająca się w czasie rzeczywistym prezentacja danych niezbędnych do prowadzenia rozgrywek gier bitewnych (a dokładniej - gry Malifaux). Aplikacja bazuje na rozpoznawaniu odpowiednio przygotowanych markerów, które obsługują wyświetlanie danych przypisanych do poszczególnych modeli używanych podczas rozgrywki i prezentowaniu ich na ekranie urządzenia (aplikacja została przygotowana na urządzenia mobilne obsługiwane przez system Android oraz komputery z systemem Windows). W niniejszej pracy opisana została zarówno sama technologia rozszerzonej rzeczywistości, wykorzystane narzędzia jak i sam proces tworzenia oraz przygotowania do pierwszego uruchomienia i korzystania z aplikacji. Z racji tego, że technologia, w której powstawała aplikacja jak i sam ARToolKit nie są dobrze znane zbyt dużej liczbie osób zdecydowałem się również wspomnieć o problemach i ich sugerowanych rozwiązaniach związanych z realizowaniem zagadnień rozszerzonej rzeczywistości.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Argasiński, Jan - 105948
dc.contributor.authorpl
Skowron, Szymon
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Białas, Piotr - 127296
dc.contributor.reviewerpl
Argasiński, Jan - 105948
dc.date.accessioned
2020-07-27T03:18:13Z
dc.date.available
2020-07-27T03:18:13Z
dc.date.submittedpl
2016-10-18
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-110509-199377
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216502
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
augmented reality, wargames, Unity, ARToolKit, mobile devices, Android, Windows
dc.subject.plpl
rozszerzona rzeczywistość, gry bitewne, Unity, ARToolKit, urządzenia mobilne, Android, Windows
dc.titlepl
Stworzenie przy użyciu silnika Unity aplikacji poszerzonej rzeczywistości (augmented reality) wspomagającej gry bitewne
dc.title.alternativepl
Create using Unity game engine augmented reality application supporting wargames
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Dublin
2
Piekary Slaskie
2
Wroclaw
2
Alcalá de Henares
1
Fayetteville
1
Gmina Zakliczyn
1
Lipa City
1
London
1
Opole
1
Stalowa Wola
1

No access

No Thumbnail Available