Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Władza, media, społeczeństwo rosyjskie - Generation 'P' Wiktora Pielewina
The authority, media, society in Russia - Generation 'P' Viktor Pelevin
władza, media, społeczeństwo, Pielewin, Generacja
authority, media, society, Pelevin, Generation
Przedmiotem pracy jest problematyka dotycząca rosyjskich mediów, władzy oraz społeczeństwa. Zostały one ukazane w kontekście powieści Wiktora Pielewina pod tytułem "Generacja 'P'". W pracy omówiono kolejno: najważniejszy zarys historyczny wydarzeń w Rosji po roku '91, spór słowianofilsko-okcydentalistyczny, wyjaśnienie zjawiska konsumpcjonizmu, "nowego Rosjanina", oraz tworzenia się systemu demokratycznego w Rosji. Następnie przedstawione zostały zagadnienia dotyczące mass mediów: ogólne pojęcie, definicja, wpływ na społeczeństwo, mechanizmy oraz historia reklamy, sposoby kreowania wizerunków polityków, instytucji oraz społeczeństwa przez media oraz problem mediów wschodnich. Kolejny rozdział traktuje o osobie pisarza Wiktora Pielewina – jego życiorysie, biografii, zostały zawarte i wyjaśnione cechy charakterystyczne stylu pisarstwa, opinie na jego temat oraz opinie pisarza na tematy związane z Rosją. Po nakreśleniu ogólnego kontekstu historyczno – kulturowo – społecznego, została poddana interpretacji powieść Wiktora Pielewina „Generacja 'P'”. Główne zagadnienia to postradziecka rzeczywistość widziana oczyma głównego bohatera, zaszczepiony z Zachodu na grunt rosyjski konsumpcjonizm oraz jego wpływ na zmianę mentalności Rosjan, funkcjonowanie reklamy w postradzieckich realiach oraz jej przyczynienie się do wzrostu poziomu konsumpcjonizmu, czynniki kierujące społeczeństwem w procesie przejmowania wzorców zachodnich, a także przedstawione zostało prawdziwe oblicze władzy widziane z perspektywy głównego bohatera powieści.
The object of master's thesis is the issue on the Russian media, government and society. They have been shown in the context of Viktor Pelevin's novel under the title "Generation 'P'." This work discusses in turn: the most important historical overview of events in Russia after '91, an explanation of the phenomenon of consumerism, "new Russian", and the creation of a democratic system in Russia. Subsequently, the issues of mass media: the general concept, the definition, the influence on the society. It also includes content related to advertisment: mechanisms and the history. The other topics in this chapter are: ways of creating images of politicians, the institution and the society by media and the problem of eastern media. Another chapter is dedicated to the writer Viktor Pelevin - contains his biography, included and explained distinctive features of the style of his writing, opinions on his subject and opinions of the writer on subjects associated with Russia. After drawing the historical - cultural - social general context, it has been the interpretation of the novel, Victor Pelevin "Generation 'P'."The main issues are: post-Soviet reality in the eyes of the main character, a russian consumerism and the question of how does it affect on the mentality of the russians. Describes advertisement's mechanisms in post-soviet reality and how it contributed to the increment of consumerism. Last section describes the true face of authority, as seen from the perspective of the main character.
dc.abstract.en | The object of master's thesis is the issue on the Russian media, government and society. They have been shown in the context of Viktor Pelevin's novel under the title "Generation 'P'." This work discusses in turn: the most important historical overview of events in Russia after '91, an explanation of the phenomenon of consumerism, "new Russian", and the creation of a democratic system in Russia. Subsequently, the issues of mass media: the general concept, the definition, the influence on the society. It also includes content related to advertisment: mechanisms and the history. The other topics in this chapter are: ways of creating images of politicians, the institution and the society by media and the problem of eastern media. Another chapter is dedicated to the writer Viktor Pelevin - contains his biography, included and explained distinctive features of the style of his writing, opinions on his subject and opinions of the writer on subjects associated with Russia. After drawing the historical - cultural - social general context, it has been the interpretation of the novel, Victor Pelevin "Generation 'P'."The main issues are: post-Soviet reality in the eyes of the main character, a russian consumerism and the question of how does it affect on the mentality of the russians. Describes advertisement's mechanisms in post-soviet reality and how it contributed to the increment of consumerism. Last section describes the true face of authority, as seen from the perspective of the main character. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem pracy jest problematyka dotycząca rosyjskich mediów, władzy oraz społeczeństwa. Zostały one ukazane w kontekście powieści Wiktora Pielewina pod tytułem "Generacja 'P'". W pracy omówiono kolejno: najważniejszy zarys historyczny wydarzeń w Rosji po roku '91, spór słowianofilsko-okcydentalistyczny, wyjaśnienie zjawiska konsumpcjonizmu, "nowego Rosjanina", oraz tworzenia się systemu demokratycznego w Rosji. Następnie przedstawione zostały zagadnienia dotyczące mass mediów: ogólne pojęcie, definicja, wpływ na społeczeństwo, mechanizmy oraz historia reklamy, sposoby kreowania wizerunków polityków, instytucji oraz społeczeństwa przez media oraz problem mediów wschodnich. Kolejny rozdział traktuje o osobie pisarza Wiktora Pielewina – jego życiorysie, biografii, zostały zawarte i wyjaśnione cechy charakterystyczne stylu pisarstwa, opinie na jego temat oraz opinie pisarza na tematy związane z Rosją. Po nakreśleniu ogólnego kontekstu historyczno – kulturowo – społecznego, została poddana interpretacji powieść Wiktora Pielewina „Generacja 'P'”. Główne zagadnienia to postradziecka rzeczywistość widziana oczyma głównego bohatera, zaszczepiony z Zachodu na grunt rosyjski konsumpcjonizm oraz jego wpływ na zmianę mentalności Rosjan, funkcjonowanie reklamy w postradzieckich realiach oraz jej przyczynienie się do wzrostu poziomu konsumpcjonizmu, czynniki kierujące społeczeństwem w procesie przejmowania wzorców zachodnich, a także przedstawione zostało prawdziwe oblicze władzy widziane z perspektywy głównego bohatera powieści. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Liburska, Lidia - 129955 | pl |
dc.contributor.author | Kloc, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Abassy, Małgorzata - 161702 | pl |
dc.contributor.reviewer | Liburska, Lidia - 129955 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T12:06:52Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T12:06:52Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-15 | pl |
dc.fieldofstudy | rosjoznawstwo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-70743-134335 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183849 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | authority, media, society, Pelevin, Generation | pl |
dc.subject.pl | władza, media, społeczeństwo, Pielewin, Generacja | pl |
dc.title | Władza, media, społeczeństwo rosyjskie - Generation 'P' Wiktora Pielewina | pl |
dc.title.alternative | The authority, media, society in Russia - Generation 'P' Viktor Pelevin | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |