Wpływ różnic kulturowych na prowadzenie biznesu z partnerem chińskim

licenciate
dc.abstract.enEnterprises become involved to business in China are in contact with a different business culture. This culture is shaped by the values, norms and behavior of company employees. At the same time, enterprises have their own organizational culture shaped under the influence of national culture. International business areas, such as international trade, international marketing and international management are most strongly influenced by national cultures. The impact of cultural factors is visible in the way trade negotiations are conducted.In thesis was presented usable information about negotiations in intercultural area between partners from China and from Poland. It was emphasized how important is the knowledge of the reasons for the formation of communication barriers, which result from the unknowing of the Chinese business partner, differences in organizational culture of enterprises, differences in perception of the world and different communication.The thesis presents two key phenomena for the Chinese culture which are “guanxi”, that is, relationships and the concept of "face" associated with the honor and reputation of the individual in society. The analysis of Chinese partners' behavior allows to understand the specificity of intercultural negotiations, where it turns out that knowledge of culture plays a great role. The thesis also analyzes the division of cultures into individualistic and collectivist, prototypical and propartner, as well as low and highly contextual ones, and locates China and Poland within these divisions and presents the effects of location.The thesis takes the discourse over the argument whether, despite cultural differences in trade relations with Chinese partners, it is possible to run a successful business.pl
dc.abstract.plPrzedsiębiorstwa angażujące się w biznes na terenie Chin, stykają się z odmienną kulturą biznesową. Kulturę tę kształtują wartości, normy i zachowania pracowników firm. Jednocześnie przedsiębiorstwa posiadają własną kulturę organizacyjną ukształtowaną pod wpływem oddziaływania kultury narodowej. Obszary biznesu międzynarodowego, jak handel międzynarodowy, marketing międzynarodowy czy zarządzanie międzynarodowe najsilniej podlegają wpływom kultur narodowych. Oddziaływanie czynników kulturowych uwidacznia się w sposobie prowadzenia negocjacji handlowych.W pracy przedstawiono użyteczną informację na temat negocjacji w sferze międzykulturowej między partnerami z Chin i Polski. Podkreślono jak ważna jest znajomość przyczyn powstawania barier komunikacyjnych, które wynikają z nieznajomości chińskiego partnera biznesowego, różnic w kulturach organizacyjnych przedsiębiorstw, różnic w postrzeganiu świata oraz odmiennej komunikacji. Praca przedstawia dwa kluczowe zjawiska dla kręgu kultury chińskiej jakimi są guanxi, czyli relacje oraz koncepcja „twarzy” związana z honorem i reputacją jednostki w społeczeństwie. Przeprowadzona analiza zachowań chińskich partnerów, pozwala na zrozumienie specyfiki negocjacji międzykulturowych, gdzie jak się okazuje, znajomość kultury odgrywa ogromne znaczenie. W pracy dokonano również analizy podziału kultur na indywidualistyczne i kolektywistyczne, protransakcyjne i propartnerskie, a także nisko i wysoce kontekstowe oraz umiejscawia Chiny i Polskę w obrębie tych podziałów i prezentuje tego skutki.Praca podejmuje dyskurs nad tezą, czy mimo różnic kulturowych w kontaktach handlowych z chińskimi partnerami, jest możliwe skuteczne prowadzenie biznesu.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKwieciński, Rafałpl
dc.contributor.authorŻak, Grzegorzpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerPuchalska, Joannapl
dc.contributor.reviewerKwieciński, Rafałpl
dc.date.accessioned2020-07-28T01:26:59Z
dc.date.available2020-07-28T01:26:59Z
dc.date.submitted2019-07-03pl
dc.fieldofstudystudia dalekowschodniepl
dc.identifier.apddiploma-134229-233005pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236458
dc.languagepolpl
dc.subject.ennegotiations, guanxi, business culture, cultural differences, Chinapl
dc.subject.plnegocjacje, guanxi, kultura biznesowa, różnice kulturowe,Chinypl
dc.titleWpływ różnic kulturowych na prowadzenie biznesu z partnerem chińskimpl
dc.title.alternativeThe influence of cultural differences on doing business with a Chinese partnerpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Enterprises become involved to business in China are in contact with a different business culture. This culture is shaped by the values, norms and behavior of company employees. At the same time, enterprises have their own organizational culture shaped under the influence of national culture. International business areas, such as international trade, international marketing and international management are most strongly influenced by national cultures. The impact of cultural factors is visible in the way trade negotiations are conducted.In thesis was presented usable information about negotiations in intercultural area between partners from China and from Poland. It was emphasized how important is the knowledge of the reasons for the formation of communication barriers, which result from the unknowing of the Chinese business partner, differences in organizational culture of enterprises, differences in perception of the world and different communication.The thesis presents two key phenomena for the Chinese culture which are “guanxi”, that is, relationships and the concept of "face" associated with the honor and reputation of the individual in society. The analysis of Chinese partners' behavior allows to understand the specificity of intercultural negotiations, where it turns out that knowledge of culture plays a great role. The thesis also analyzes the division of cultures into individualistic and collectivist, prototypical and propartner, as well as low and highly contextual ones, and locates China and Poland within these divisions and presents the effects of location.The thesis takes the discourse over the argument whether, despite cultural differences in trade relations with Chinese partners, it is possible to run a successful business.
dc.abstract.plpl
Przedsiębiorstwa angażujące się w biznes na terenie Chin, stykają się z odmienną kulturą biznesową. Kulturę tę kształtują wartości, normy i zachowania pracowników firm. Jednocześnie przedsiębiorstwa posiadają własną kulturę organizacyjną ukształtowaną pod wpływem oddziaływania kultury narodowej. Obszary biznesu międzynarodowego, jak handel międzynarodowy, marketing międzynarodowy czy zarządzanie międzynarodowe najsilniej podlegają wpływom kultur narodowych. Oddziaływanie czynników kulturowych uwidacznia się w sposobie prowadzenia negocjacji handlowych.W pracy przedstawiono użyteczną informację na temat negocjacji w sferze międzykulturowej między partnerami z Chin i Polski. Podkreślono jak ważna jest znajomość przyczyn powstawania barier komunikacyjnych, które wynikają z nieznajomości chińskiego partnera biznesowego, różnic w kulturach organizacyjnych przedsiębiorstw, różnic w postrzeganiu świata oraz odmiennej komunikacji. Praca przedstawia dwa kluczowe zjawiska dla kręgu kultury chińskiej jakimi są guanxi, czyli relacje oraz koncepcja „twarzy” związana z honorem i reputacją jednostki w społeczeństwie. Przeprowadzona analiza zachowań chińskich partnerów, pozwala na zrozumienie specyfiki negocjacji międzykulturowych, gdzie jak się okazuje, znajomość kultury odgrywa ogromne znaczenie. W pracy dokonano również analizy podziału kultur na indywidualistyczne i kolektywistyczne, protransakcyjne i propartnerskie, a także nisko i wysoce kontekstowe oraz umiejscawia Chiny i Polskę w obrębie tych podziałów i prezentuje tego skutki.Praca podejmuje dyskurs nad tezą, czy mimo różnic kulturowych w kontaktach handlowych z chińskimi partnerami, jest możliwe skuteczne prowadzenie biznesu.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kwieciński, Rafał
dc.contributor.authorpl
Żak, Grzegorz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Puchalska, Joanna
dc.contributor.reviewerpl
Kwieciński, Rafał
dc.date.accessioned
2020-07-28T01:26:59Z
dc.date.available
2020-07-28T01:26:59Z
dc.date.submittedpl
2019-07-03
dc.fieldofstudypl
studia dalekowschodnie
dc.identifier.apdpl
diploma-134229-233005
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236458
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
negotiations, guanxi, business culture, cultural differences, China
dc.subject.plpl
negocjacje, guanxi, kultura biznesowa, różnice kulturowe,Chiny
dc.titlepl
Wpływ różnic kulturowych na prowadzenie biznesu z partnerem chińskim
dc.title.alternativepl
The influence of cultural differences on doing business with a Chinese partner
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
204
Views per month
Views per city
Warsaw
38
Krakow
20
Poznan
19
Gdansk
13
Wroclaw
13
Katowice
8
Gdynia
5
Lodz
5
Szczecin
5
Clonee
4

No access

No Thumbnail Available