Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ różnic kulturowych na prowadzenie biznesu z partnerem chińskim
The influence of cultural differences on doing business with a Chinese partner
negocjacje, guanxi, kultura biznesowa, różnice kulturowe,Chiny
negotiations, guanxi, business culture, cultural differences, China
Przedsiębiorstwa angażujące się w biznes na terenie Chin, stykają się z odmienną kulturą biznesową. Kulturę tę kształtują wartości, normy i zachowania pracowników firm. Jednocześnie przedsiębiorstwa posiadają własną kulturę organizacyjną ukształtowaną pod wpływem oddziaływania kultury narodowej. Obszary biznesu międzynarodowego, jak handel międzynarodowy, marketing międzynarodowy czy zarządzanie międzynarodowe najsilniej podlegają wpływom kultur narodowych. Oddziaływanie czynników kulturowych uwidacznia się w sposobie prowadzenia negocjacji handlowych.W pracy przedstawiono użyteczną informację na temat negocjacji w sferze międzykulturowej między partnerami z Chin i Polski. Podkreślono jak ważna jest znajomość przyczyn powstawania barier komunikacyjnych, które wynikają z nieznajomości chińskiego partnera biznesowego, różnic w kulturach organizacyjnych przedsiębiorstw, różnic w postrzeganiu świata oraz odmiennej komunikacji. Praca przedstawia dwa kluczowe zjawiska dla kręgu kultury chińskiej jakimi są guanxi, czyli relacje oraz koncepcja „twarzy” związana z honorem i reputacją jednostki w społeczeństwie. Przeprowadzona analiza zachowań chińskich partnerów, pozwala na zrozumienie specyfiki negocjacji międzykulturowych, gdzie jak się okazuje, znajomość kultury odgrywa ogromne znaczenie. W pracy dokonano również analizy podziału kultur na indywidualistyczne i kolektywistyczne, protransakcyjne i propartnerskie, a także nisko i wysoce kontekstowe oraz umiejscawia Chiny i Polskę w obrębie tych podziałów i prezentuje tego skutki.Praca podejmuje dyskurs nad tezą, czy mimo różnic kulturowych w kontaktach handlowych z chińskimi partnerami, jest możliwe skuteczne prowadzenie biznesu.
Enterprises become involved to business in China are in contact with a different business culture. This culture is shaped by the values, norms and behavior of company employees. At the same time, enterprises have their own organizational culture shaped under the influence of national culture. International business areas, such as international trade, international marketing and international management are most strongly influenced by national cultures. The impact of cultural factors is visible in the way trade negotiations are conducted.In thesis was presented usable information about negotiations in intercultural area between partners from China and from Poland. It was emphasized how important is the knowledge of the reasons for the formation of communication barriers, which result from the unknowing of the Chinese business partner, differences in organizational culture of enterprises, differences in perception of the world and different communication.The thesis presents two key phenomena for the Chinese culture which are “guanxi”, that is, relationships and the concept of "face" associated with the honor and reputation of the individual in society. The analysis of Chinese partners' behavior allows to understand the specificity of intercultural negotiations, where it turns out that knowledge of culture plays a great role. The thesis also analyzes the division of cultures into individualistic and collectivist, prototypical and propartner, as well as low and highly contextual ones, and locates China and Poland within these divisions and presents the effects of location.The thesis takes the discourse over the argument whether, despite cultural differences in trade relations with Chinese partners, it is possible to run a successful business.
dc.abstract.en | Enterprises become involved to business in China are in contact with a different business culture. This culture is shaped by the values, norms and behavior of company employees. At the same time, enterprises have their own organizational culture shaped under the influence of national culture. International business areas, such as international trade, international marketing and international management are most strongly influenced by national cultures. The impact of cultural factors is visible in the way trade negotiations are conducted.In thesis was presented usable information about negotiations in intercultural area between partners from China and from Poland. It was emphasized how important is the knowledge of the reasons for the formation of communication barriers, which result from the unknowing of the Chinese business partner, differences in organizational culture of enterprises, differences in perception of the world and different communication.The thesis presents two key phenomena for the Chinese culture which are “guanxi”, that is, relationships and the concept of "face" associated with the honor and reputation of the individual in society. The analysis of Chinese partners' behavior allows to understand the specificity of intercultural negotiations, where it turns out that knowledge of culture plays a great role. The thesis also analyzes the division of cultures into individualistic and collectivist, prototypical and propartner, as well as low and highly contextual ones, and locates China and Poland within these divisions and presents the effects of location.The thesis takes the discourse over the argument whether, despite cultural differences in trade relations with Chinese partners, it is possible to run a successful business. | pl |
dc.abstract.pl | Przedsiębiorstwa angażujące się w biznes na terenie Chin, stykają się z odmienną kulturą biznesową. Kulturę tę kształtują wartości, normy i zachowania pracowników firm. Jednocześnie przedsiębiorstwa posiadają własną kulturę organizacyjną ukształtowaną pod wpływem oddziaływania kultury narodowej. Obszary biznesu międzynarodowego, jak handel międzynarodowy, marketing międzynarodowy czy zarządzanie międzynarodowe najsilniej podlegają wpływom kultur narodowych. Oddziaływanie czynników kulturowych uwidacznia się w sposobie prowadzenia negocjacji handlowych.W pracy przedstawiono użyteczną informację na temat negocjacji w sferze międzykulturowej między partnerami z Chin i Polski. Podkreślono jak ważna jest znajomość przyczyn powstawania barier komunikacyjnych, które wynikają z nieznajomości chińskiego partnera biznesowego, różnic w kulturach organizacyjnych przedsiębiorstw, różnic w postrzeganiu świata oraz odmiennej komunikacji. Praca przedstawia dwa kluczowe zjawiska dla kręgu kultury chińskiej jakimi są guanxi, czyli relacje oraz koncepcja „twarzy” związana z honorem i reputacją jednostki w społeczeństwie. Przeprowadzona analiza zachowań chińskich partnerów, pozwala na zrozumienie specyfiki negocjacji międzykulturowych, gdzie jak się okazuje, znajomość kultury odgrywa ogromne znaczenie. W pracy dokonano również analizy podziału kultur na indywidualistyczne i kolektywistyczne, protransakcyjne i propartnerskie, a także nisko i wysoce kontekstowe oraz umiejscawia Chiny i Polskę w obrębie tych podziałów i prezentuje tego skutki.Praca podejmuje dyskurs nad tezą, czy mimo różnic kulturowych w kontaktach handlowych z chińskimi partnerami, jest możliwe skuteczne prowadzenie biznesu. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kwieciński, Rafał | pl |
dc.contributor.author | Żak, Grzegorz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Puchalska, Joanna | pl |
dc.contributor.reviewer | Kwieciński, Rafał | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T01:26:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T01:26:59Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | studia dalekowschodnie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-134229-233005 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236458 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | negotiations, guanxi, business culture, cultural differences, China | pl |
dc.subject.pl | negocjacje, guanxi, kultura biznesowa, różnice kulturowe,Chiny | pl |
dc.title | Wpływ różnic kulturowych na prowadzenie biznesu z partnerem chińskim | pl |
dc.title.alternative | The influence of cultural differences on doing business with a Chinese partner | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |