Seksualizacja w mediach na przykładzie wybranych odsłon programu "Magia nagości"

2023
journal article
article
dc.abstract.enThe emergence of artificial intelligence and new media, as well as technological changes, have prompted many changes in the media defined as traditional. Television producers are constantly looking for new forms in order to keep up with modern audiences and their demands. Some of these are very controversial and have to do with moral or ethical questions. A programme that has been described by Angela Smith as "the last taboo in mainstream television" is the show "Naked Attraction". Its participants select a date partner from among naked people. The aim of the study, which involved qualitative and quantitative content analysis, was to examine how nudity is portrayed and described in selected editions of the show. The episodes of the show broadcast in different countries - Poland, the UK, Finland and Denmark - were examined and compared. The aim was to find out what characterises the show’s participants, how they and the hosts express themselves about sex and nudity, and what the participants' (stated) attitudes are towards taking part in the programme.
dc.abstract.plPrzemiany technologiczne, w tym pojawianie się sztucznej inteligencji, jak też nowych mediów, stało się przyczynkiem do wielu zmian w mediach określanych jako tradycyjne. Chcąc nadążyć za współczesnym widzem oraz jego wymaganiami, producenci telewizyjni nieustannie poszukują nowych form przekazu. Niektóre z nich wzbudzają duże kontrowersje, związane z kwestiami etycznymi lub moralnymi. Programem, który przez Angelę Smith został określony jako "ostatnie tabu w telewizji głównego nurtu", jest show Magia nagości (ang. "Naked Attraction"). Jego uczestnicy wybierają partnera na randkę spośród nagich osób. Celem badania, podczas którego przeprowadzono jakościową i ilościową analizę treści, było sprawdzenie, w jaki sposób w wybranych edycjach show ukazywana i opisywana jest nagość. Zbadano oraz porównano odcinki programu emitowane w różnych krajach: Polsce, Wielkiej Brytanii, Finlandii oraz Danii. Ustalono, co charakteryzuje uczestników programu, w jaki sposób oni i prowadzące show wypowiadają się na temat seksu oraz nagości, a także jaki jest (deklarowany) stosunek uczestników do udziału w programie.
dc.contributor.authorKonieczna, Aleksandra
dc.date.accessioned2024-05-09T11:23:48Z
dc.date.available2024-05-09T11:23:48Z
dc.date.issued2023
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 103-105. Na stronie internetowej wydawcy artykuł opublikowany w lutym 2024 roku
dc.description.number6 (2)
dc.description.physical84-105
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doi10.51480/compress.2023.6-2.606
dc.identifier.eissn2545-2320
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/339269
dc.languagepol
dc.language.containerpol
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.ensex
dc.subject.ensexualisation
dc.subject.enmedia
dc.subject.en"naked attraction"
dc.subject.ennudity
dc.subject.plseks
dc.subject.plseksualizacja
dc.subject.plmedia
dc.subject.plmagia nagości
dc.subject.plnagość
dc.subtypeArticle
dc.titleSeksualizacja w mediach na przykładzie wybranych odsłon programu "Magia nagości"
dc.title.alternativeSexualisation in the media on the example of selected versions of programme "Naked Attraction"
dc.title.journalCom.press
dc.title.volumeMedia i komunikacja społeczna
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
The emergence of artificial intelligence and new media, as well as technological changes, have prompted many changes in the media defined as traditional. Television producers are constantly looking for new forms in order to keep up with modern audiences and their demands. Some of these are very controversial and have to do with moral or ethical questions. A programme that has been described by Angela Smith as "the last taboo in mainstream television" is the show "Naked Attraction". Its participants select a date partner from among naked people. The aim of the study, which involved qualitative and quantitative content analysis, was to examine how nudity is portrayed and described in selected editions of the show. The episodes of the show broadcast in different countries - Poland, the UK, Finland and Denmark - were examined and compared. The aim was to find out what characterises the show’s participants, how they and the hosts express themselves about sex and nudity, and what the participants' (stated) attitudes are towards taking part in the programme.
dc.abstract.pl
Przemiany technologiczne, w tym pojawianie się sztucznej inteligencji, jak też nowych mediów, stało się przyczynkiem do wielu zmian w mediach określanych jako tradycyjne. Chcąc nadążyć za współczesnym widzem oraz jego wymaganiami, producenci telewizyjni nieustannie poszukują nowych form przekazu. Niektóre z nich wzbudzają duże kontrowersje, związane z kwestiami etycznymi lub moralnymi. Programem, który przez Angelę Smith został określony jako "ostatnie tabu w telewizji głównego nurtu", jest show Magia nagości (ang. "Naked Attraction"). Jego uczestnicy wybierają partnera na randkę spośród nagich osób. Celem badania, podczas którego przeprowadzono jakościową i ilościową analizę treści, było sprawdzenie, w jaki sposób w wybranych edycjach show ukazywana i opisywana jest nagość. Zbadano oraz porównano odcinki programu emitowane w różnych krajach: Polsce, Wielkiej Brytanii, Finlandii oraz Danii. Ustalono, co charakteryzuje uczestników programu, w jaki sposób oni i prowadzące show wypowiadają się na temat seksu oraz nagości, a także jaki jest (deklarowany) stosunek uczestników do udziału w programie.
dc.contributor.author
Konieczna, Aleksandra
dc.date.accessioned
2024-05-09T11:23:48Z
dc.date.available
2024-05-09T11:23:48Z
dc.date.issued
2023
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 103-105. Na stronie internetowej wydawcy artykuł opublikowany w lutym 2024 roku
dc.description.number
6 (2)
dc.description.physical
84-105
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doi
10.51480/compress.2023.6-2.606
dc.identifier.eissn
2545-2320
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/339269
dc.language
pol
dc.language.container
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.en
sex
dc.subject.en
sexualisation
dc.subject.en
media
dc.subject.en
"naked attraction"
dc.subject.en
nudity
dc.subject.pl
seks
dc.subject.pl
seksualizacja
dc.subject.pl
media
dc.subject.pl
magia nagości
dc.subject.pl
nagość
dc.subtype
Article
dc.title
Seksualizacja w mediach na przykładzie wybranych odsłon programu "Magia nagości"
dc.title.alternative
Sexualisation in the media on the example of selected versions of programme "Naked Attraction"
dc.title.journal
Com.press
dc.title.volume
Media i komunikacja społeczna
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Krakow
5
Poznan
3
Bolesławiec
1
Kielce
1
Lowicz
1
Singapore
1
Sosnowiec
1
Wroclaw
1
Downloads
konieczna_seksualizacja_w_mediach_na_przykladzie_wybranych_odslon_2023.pdf
25