Budowanie pozytywnego wizerunku marki na przykładzie PKN Orlen

master
dc.abstract.enA key problem of the research work is to assess the role which building the positive image of the brand plays in the company. Intentionally, the well-known brand PKN Orlen has been selected because it is successively establishing the value of the company for years. Over the years, the presented company actively realizes activities in promotion and public relations. It also has a stable strategy position in the industry.In the research the trial was done to assess the effectiveness of the social media and traditional marketing in order to build the brand awareness and the loyalty of clients. The presented company has a very complex loyalty system.In order to fulfil the tasks which the industry gives the companies, they have to undertake appropriate actions without which their positions and meaning in the sector would slowly loose its value, up to the total fall. One of the tasks is the marketing orientation. Its significant direction in a new form is to exist also in social media which nowadays are crucial source of information about the clients, their expectations, features of personality and preferences in buying. In organizations which are managed by marketing real focus on clients should be accepted by all employees. This common conviction in the company will assure that the retaining customers will be priority and all employees will be involved in building permanent relations with clients. In order to implement the concept of marketing successfully, the company has to focus on making the best use and orientation of knowledge, motivation, inspiration and imagination the whole team so as to provide products and services corresponding the clients’ needs, indeed.pl
dc.abstract.plKluczowym problemem pracy badawczej jest ocena roli, jaką odgrywa budowanie pozytywnego wizerunki marki w przedsiębiorstwie. Celowo na potrzeby pracy dyplomowej wybrano znaną markę PKN Orlen, która od wielu lat sukcesywnie buduje wartość spółki. Na przestrzeni lat prezentowana spółka aktywnie realizuje działania w zakresie promocji oraz public relations. Ma także stabilną pozycję strategiczną w branży. W pracy badawczej podjęto próbę oceny skuteczności mediów społecznościowych oraz tradycyjnego marketingu w celu budowania świadomości marki oraz lojalności klientów. Prezentowana firma posiada bardzo rozbudowany system lojalnościowy. Aby przedsiębiorstwa mogły sprostać zadaniom stawianym im przez rynek, muszą cały czas podejmować określone zadania, bez których ich pozycja i znaczenie na rynku powoli zaczęłyby tracić wartość, aż do całkowitego upadku firmy. Jednym z zadań jest orientacja marketingowa. Istotnym kierunkiem orientacji marketingowej w nowej formie jest zaistnienie firmy również na portalach społecznościowych, które są obecnie ważnym źródłem danych o klientach, ich oczekiwaniach, cechach osobowości i preferencjach dotyczących zakupu.W organizacjach kierujących się marketingiem rzeczywiste skupienie się na kliencie powinno być w pełni akceptowane przez wszystkie osoby zatrudnione w firmie. To powszechne w całej organizacji przekonanie zapewni, że utrzymanie klienta stanie się priorytetem i cały personel zaangażuje się w tworzenie trwałych relacji z klientami.W celu skutecznego wdrożenia koncepcji marketingu organizacja musi się skoncentrować na jak najlepszym wykorzystaniu i ukierunkowaniu wiedzy, motywacji, inspiracji oraz wyobraźni całej załogi, tak aby dostarczyć produkty i usługi dokładnie odpowiadające temu, czego klient od organizacji oczekuje.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.authorKaźmierczak, Emiliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T09:14:08Z
dc.date.available2020-07-27T09:14:08Z
dc.date.submitted2017-07-12pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-116687-221010pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221952
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand – branding – image – promotion – strategypl
dc.subject.plbranding – marka – promocja – strategia – wizerunekpl
dc.titleBudowanie pozytywnego wizerunku marki na przykładzie PKN Orlenpl
dc.title.alternativeBuilding the positive image of a brand on the example of PKN Orlenpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
A key problem of the research work is to assess the role which building the positive image of the brand plays in the company. Intentionally, the well-known brand PKN Orlen has been selected because it is successively establishing the value of the company for years. Over the years, the presented company actively realizes activities in promotion and public relations. It also has a stable strategy position in the industry.In the research the trial was done to assess the effectiveness of the social media and traditional marketing in order to build the brand awareness and the loyalty of clients. The presented company has a very complex loyalty system.In order to fulfil the tasks which the industry gives the companies, they have to undertake appropriate actions without which their positions and meaning in the sector would slowly loose its value, up to the total fall. One of the tasks is the marketing orientation. Its significant direction in a new form is to exist also in social media which nowadays are crucial source of information about the clients, their expectations, features of personality and preferences in buying. In organizations which are managed by marketing real focus on clients should be accepted by all employees. This common conviction in the company will assure that the retaining customers will be priority and all employees will be involved in building permanent relations with clients. In order to implement the concept of marketing successfully, the company has to focus on making the best use and orientation of knowledge, motivation, inspiration and imagination the whole team so as to provide products and services corresponding the clients’ needs, indeed.
dc.abstract.plpl
Kluczowym problemem pracy badawczej jest ocena roli, jaką odgrywa budowanie pozytywnego wizerunki marki w przedsiębiorstwie. Celowo na potrzeby pracy dyplomowej wybrano znaną markę PKN Orlen, która od wielu lat sukcesywnie buduje wartość spółki. Na przestrzeni lat prezentowana spółka aktywnie realizuje działania w zakresie promocji oraz public relations. Ma także stabilną pozycję strategiczną w branży. W pracy badawczej podjęto próbę oceny skuteczności mediów społecznościowych oraz tradycyjnego marketingu w celu budowania świadomości marki oraz lojalności klientów. Prezentowana firma posiada bardzo rozbudowany system lojalnościowy. Aby przedsiębiorstwa mogły sprostać zadaniom stawianym im przez rynek, muszą cały czas podejmować określone zadania, bez których ich pozycja i znaczenie na rynku powoli zaczęłyby tracić wartość, aż do całkowitego upadku firmy. Jednym z zadań jest orientacja marketingowa. Istotnym kierunkiem orientacji marketingowej w nowej formie jest zaistnienie firmy również na portalach społecznościowych, które są obecnie ważnym źródłem danych o klientach, ich oczekiwaniach, cechach osobowości i preferencjach dotyczących zakupu.W organizacjach kierujących się marketingiem rzeczywiste skupienie się na kliencie powinno być w pełni akceptowane przez wszystkie osoby zatrudnione w firmie. To powszechne w całej organizacji przekonanie zapewni, że utrzymanie klienta stanie się priorytetem i cały personel zaangażuje się w tworzenie trwałych relacji z klientami.W celu skutecznego wdrożenia koncepcji marketingu organizacja musi się skoncentrować na jak najlepszym wykorzystaniu i ukierunkowaniu wiedzy, motywacji, inspiracji oraz wyobraźni całej załogi, tak aby dostarczyć produkty i usługi dokładnie odpowiadające temu, czego klient od organizacji oczekuje.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.authorpl
Kaźmierczak, Emilia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.date.accessioned
2020-07-27T09:14:08Z
dc.date.available
2020-07-27T09:14:08Z
dc.date.submittedpl
2017-07-12
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-116687-221010
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221952
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand – branding – image – promotion – strategy
dc.subject.plpl
branding – marka – promocja – strategia – wizerunek
dc.titlepl
Budowanie pozytywnego wizerunku marki na przykładzie PKN Orlen
dc.title.alternativepl
Building the positive image of a brand on the example of PKN Orlen
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available