Powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizującej

master
dc.abstract.enThe topic of my thesis is "School's successes and failures in the socialization center". In the theoretical part I described what is the phenomenon of school success and school failures, their phases, causes and prevention, diagnosis and therapy. In the second chapter, I dealt with presenting a socialization center in the care and education support system, taking into account their legal bases. In the next chapter I discussed the two developmental periods of the students I studied: the junior school age and the adolescence period. Considered physical, cognitive, emotional, moral and social development. Chapter Four is a methodological chapter. I covered 10 of the socialization institutions of their educators, school educators and school educators. I have analyzed their ratings and documents. The purpose of my work is: to identify the successes and failures of school pupils in a socialization center, while the pupils in the socialization center, socialization teachers, pupils from the school, school pupils, the phenomenon of school success, the phenomenon of school failures. I have set up research problems, what is the main thing: What are the successes and failures of pupils in socialization institutions? I used adequate methods, techniques and research tools for my work. I used the questionnaire survey, questionnaire interview and document analysis. In the puat chapter I presented the results of my research while answering the research problems. Finally, I made conclusions based on the information collectedpl
dc.abstract.plTematem mojej pracy magisterskiej jest „Powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej”. W części teoretycznej opisałam czym jest zjawisko powodzeń szkolnych i niepowodzeń szkolnych, ich fazy, przyczyny oraz profilaktyka, diagnoza i terapia. W drugim rozdziale zajęłam się przedstawieniem placówki socjalizacyjnej w systemie wsparcia opiekuńczo-wychowawczego z uwzględnieniem ich podstaw prawnych. W nastepnym rozdziale omówiłam dwa okresy rozwojowe badanych przeze mnie wychowanków: okres młodszego wieku szkolnego oraz okres dorastania. Uwzględniła rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny, moralny i społeczny. Rozdział czwarty jest rozdziałem metodologicznym. Swoimi badaniami objęłam 10 wychowanków placówki socjalizacyjnych ich wychowawców, wychowawców ze szkoły i pedagogów szkolnych. Dokonałam analizy ich ocen i dokumentów. Celem mojej pracy jest: określenie powodzeń i niepowodzeń szkolnych uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej, natomiast pzedmiotem: uczniowie wychowujący się w placówce socjalizacyjnej, wychowawcy z placówki socjalizacyjnej, wychowawcy uczniów ze szkoły, pedagodzy szkolni uczniów, zjawisko powodzeń szkolnych, zjawisko niepowodzeń szkolnych. Postawiłam problemy badawcze, z czego główny brzmi: Jakie są powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej? Wykorzystałam adekwatne do mojej pracy metody, techniki i narzędzia badawcze. Posłużyłam się kwestionariuszem ankiety, kwestionariuszem wywiadu oraz analizą dokumentów. W rozdziale piątym przedstawiłam wyniki swoich badań jednocześnie odpowiadając na postawione problemy badawcze. Na koniec postawiłam wnioski w oparciu o zgromadzone informacje.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.contributor.authorWoszczek, Ewelinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSajdak-Burska, Anna - 131781 pl
dc.contributor.reviewerTurczyk, Małgorzatapl
dc.date.accessioned2020-07-27T11:01:30Z
dc.date.available2020-07-27T11:01:30Z
dc.date.submitted2017-10-19pl
dc.fieldofstudypedagogika szkolnapl
dc.identifier.apddiploma-118479-200292pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223559
dc.languagepolpl
dc.subject.enschool success, school failures, students of socializationpl
dc.subject.plpowodzenia szkolne, niepowodzenia szkolne, wychowankowie placówki socjalizacyjnejpl
dc.titlePowodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizującejpl
dc.title.alternativeThe successes and failures of schoolchildren in a socializing institutionpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of my thesis is "School's successes and failures in the socialization center". In the theoretical part I described what is the phenomenon of school success and school failures, their phases, causes and prevention, diagnosis and therapy. In the second chapter, I dealt with presenting a socialization center in the care and education support system, taking into account their legal bases. In the next chapter I discussed the two developmental periods of the students I studied: the junior school age and the adolescence period. Considered physical, cognitive, emotional, moral and social development. Chapter Four is a methodological chapter. I covered 10 of the socialization institutions of their educators, school educators and school educators. I have analyzed their ratings and documents. The purpose of my work is: to identify the successes and failures of school pupils in a socialization center, while the pupils in the socialization center, socialization teachers, pupils from the school, school pupils, the phenomenon of school success, the phenomenon of school failures. I have set up research problems, what is the main thing: What are the successes and failures of pupils in socialization institutions? I used adequate methods, techniques and research tools for my work. I used the questionnaire survey, questionnaire interview and document analysis. In the puat chapter I presented the results of my research while answering the research problems. Finally, I made conclusions based on the information collected
dc.abstract.plpl
Tematem mojej pracy magisterskiej jest „Powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej”. W części teoretycznej opisałam czym jest zjawisko powodzeń szkolnych i niepowodzeń szkolnych, ich fazy, przyczyny oraz profilaktyka, diagnoza i terapia. W drugim rozdziale zajęłam się przedstawieniem placówki socjalizacyjnej w systemie wsparcia opiekuńczo-wychowawczego z uwzględnieniem ich podstaw prawnych. W nastepnym rozdziale omówiłam dwa okresy rozwojowe badanych przeze mnie wychowanków: okres młodszego wieku szkolnego oraz okres dorastania. Uwzględniła rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny, moralny i społeczny. Rozdział czwarty jest rozdziałem metodologicznym. Swoimi badaniami objęłam 10 wychowanków placówki socjalizacyjnych ich wychowawców, wychowawców ze szkoły i pedagogów szkolnych. Dokonałam analizy ich ocen i dokumentów. Celem mojej pracy jest: określenie powodzeń i niepowodzeń szkolnych uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej, natomiast pzedmiotem: uczniowie wychowujący się w placówce socjalizacyjnej, wychowawcy z placówki socjalizacyjnej, wychowawcy uczniów ze szkoły, pedagodzy szkolni uczniów, zjawisko powodzeń szkolnych, zjawisko niepowodzeń szkolnych. Postawiłam problemy badawcze, z czego główny brzmi: Jakie są powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej? Wykorzystałam adekwatne do mojej pracy metody, techniki i narzędzia badawcze. Posłużyłam się kwestionariuszem ankiety, kwestionariuszem wywiadu oraz analizą dokumentów. W rozdziale piątym przedstawiłam wyniki swoich badań jednocześnie odpowiadając na postawione problemy badawcze. Na koniec postawiłam wnioski w oparciu o zgromadzone informacje.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.contributor.authorpl
Woszczek, Ewelina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Sajdak-Burska, Anna - 131781
dc.contributor.reviewerpl
Turczyk, Małgorzata
dc.date.accessioned
2020-07-27T11:01:30Z
dc.date.available
2020-07-27T11:01:30Z
dc.date.submittedpl
2017-10-19
dc.fieldofstudypl
pedagogika szkolna
dc.identifier.apdpl
diploma-118479-200292
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223559
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
school success, school failures, students of socialization
dc.subject.plpl
powodzenia szkolne, niepowodzenia szkolne, wychowankowie placówki socjalizacyjnej
dc.titlepl
Powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizującej
dc.title.alternativepl
The successes and failures of schoolchildren in a socializing institution
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
111
Views per month
Views per city
Krakow
12
Warsaw
11
Bialystok
5
Torun
5
Wroclaw
5
Gdansk
4
Poznan
4
Gdynia
3
Lublin
3
Radom
3

No access

No Thumbnail Available