Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizującej
The successes and failures of schoolchildren in a socializing institution
powodzenia szkolne, niepowodzenia szkolne, wychowankowie placówki socjalizacyjnej
school success, school failures, students of socialization
Tematem mojej pracy magisterskiej jest „Powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej”. W części teoretycznej opisałam czym jest zjawisko powodzeń szkolnych i niepowodzeń szkolnych, ich fazy, przyczyny oraz profilaktyka, diagnoza i terapia. W drugim rozdziale zajęłam się przedstawieniem placówki socjalizacyjnej w systemie wsparcia opiekuńczo-wychowawczego z uwzględnieniem ich podstaw prawnych. W nastepnym rozdziale omówiłam dwa okresy rozwojowe badanych przeze mnie wychowanków: okres młodszego wieku szkolnego oraz okres dorastania. Uwzględniła rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny, moralny i społeczny. Rozdział czwarty jest rozdziałem metodologicznym. Swoimi badaniami objęłam 10 wychowanków placówki socjalizacyjnych ich wychowawców, wychowawców ze szkoły i pedagogów szkolnych. Dokonałam analizy ich ocen i dokumentów. Celem mojej pracy jest: określenie powodzeń i niepowodzeń szkolnych uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej, natomiast pzedmiotem: uczniowie wychowujący się w placówce socjalizacyjnej, wychowawcy z placówki socjalizacyjnej, wychowawcy uczniów ze szkoły, pedagodzy szkolni uczniów, zjawisko powodzeń szkolnych, zjawisko niepowodzeń szkolnych. Postawiłam problemy badawcze, z czego główny brzmi: Jakie są powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej? Wykorzystałam adekwatne do mojej pracy metody, techniki i narzędzia badawcze. Posłużyłam się kwestionariuszem ankiety, kwestionariuszem wywiadu oraz analizą dokumentów. W rozdziale piątym przedstawiłam wyniki swoich badań jednocześnie odpowiadając na postawione problemy badawcze. Na koniec postawiłam wnioski w oparciu o zgromadzone informacje.
The topic of my thesis is "School's successes and failures in the socialization center". In the theoretical part I described what is the phenomenon of school success and school failures, their phases, causes and prevention, diagnosis and therapy. In the second chapter, I dealt with presenting a socialization center in the care and education support system, taking into account their legal bases. In the next chapter I discussed the two developmental periods of the students I studied: the junior school age and the adolescence period. Considered physical, cognitive, emotional, moral and social development. Chapter Four is a methodological chapter. I covered 10 of the socialization institutions of their educators, school educators and school educators. I have analyzed their ratings and documents. The purpose of my work is: to identify the successes and failures of school pupils in a socialization center, while the pupils in the socialization center, socialization teachers, pupils from the school, school pupils, the phenomenon of school success, the phenomenon of school failures. I have set up research problems, what is the main thing: What are the successes and failures of pupils in socialization institutions? I used adequate methods, techniques and research tools for my work. I used the questionnaire survey, questionnaire interview and document analysis. In the puat chapter I presented the results of my research while answering the research problems. Finally, I made conclusions based on the information collected
dc.abstract.en | The topic of my thesis is "School's successes and failures in the socialization center". In the theoretical part I described what is the phenomenon of school success and school failures, their phases, causes and prevention, diagnosis and therapy. In the second chapter, I dealt with presenting a socialization center in the care and education support system, taking into account their legal bases. In the next chapter I discussed the two developmental periods of the students I studied: the junior school age and the adolescence period. Considered physical, cognitive, emotional, moral and social development. Chapter Four is a methodological chapter. I covered 10 of the socialization institutions of their educators, school educators and school educators. I have analyzed their ratings and documents. The purpose of my work is: to identify the successes and failures of school pupils in a socialization center, while the pupils in the socialization center, socialization teachers, pupils from the school, school pupils, the phenomenon of school success, the phenomenon of school failures. I have set up research problems, what is the main thing: What are the successes and failures of pupils in socialization institutions? I used adequate methods, techniques and research tools for my work. I used the questionnaire survey, questionnaire interview and document analysis. In the puat chapter I presented the results of my research while answering the research problems. Finally, I made conclusions based on the information collected | pl |
dc.abstract.pl | Tematem mojej pracy magisterskiej jest „Powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej”. W części teoretycznej opisałam czym jest zjawisko powodzeń szkolnych i niepowodzeń szkolnych, ich fazy, przyczyny oraz profilaktyka, diagnoza i terapia. W drugim rozdziale zajęłam się przedstawieniem placówki socjalizacyjnej w systemie wsparcia opiekuńczo-wychowawczego z uwzględnieniem ich podstaw prawnych. W nastepnym rozdziale omówiłam dwa okresy rozwojowe badanych przeze mnie wychowanków: okres młodszego wieku szkolnego oraz okres dorastania. Uwzględniła rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny, moralny i społeczny. Rozdział czwarty jest rozdziałem metodologicznym. Swoimi badaniami objęłam 10 wychowanków placówki socjalizacyjnych ich wychowawców, wychowawców ze szkoły i pedagogów szkolnych. Dokonałam analizy ich ocen i dokumentów. Celem mojej pracy jest: określenie powodzeń i niepowodzeń szkolnych uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej, natomiast pzedmiotem: uczniowie wychowujący się w placówce socjalizacyjnej, wychowawcy z placówki socjalizacyjnej, wychowawcy uczniów ze szkoły, pedagodzy szkolni uczniów, zjawisko powodzeń szkolnych, zjawisko niepowodzeń szkolnych. Postawiłam problemy badawcze, z czego główny brzmi: Jakie są powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizacyjnej? Wykorzystałam adekwatne do mojej pracy metody, techniki i narzędzia badawcze. Posłużyłam się kwestionariuszem ankiety, kwestionariuszem wywiadu oraz analizą dokumentów. W rozdziale piątym przedstawiłam wyniki swoich badań jednocześnie odpowiadając na postawione problemy badawcze. Na koniec postawiłam wnioski w oparciu o zgromadzone informacje. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sajdak-Burska, Anna - 131781 | pl |
dc.contributor.author | Woszczek, Ewelina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sajdak-Burska, Anna - 131781 | pl |
dc.contributor.reviewer | Turczyk, Małgorzata | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T11:01:30Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T11:01:30Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-19 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika szkolna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-118479-200292 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223559 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | school success, school failures, students of socialization | pl |
dc.subject.pl | powodzenia szkolne, niepowodzenia szkolne, wychowankowie placówki socjalizacyjnej | pl |
dc.title | Powodzenia i niepowodzenia szkolne uczniów wychowujących się w placówce socjalizującej | pl |
dc.title.alternative | The successes and failures of schoolchildren in a socializing institution | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |