Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ludologia. Gry komputerowe częścią kultury
Ludology. Computer games part of the culture.
GRA KOMPUTEROWA KULTURA LUDOLOGIA
COMPUTER GAME CULTURE LUDOLOGY
Niniejsza praca została poświęcona grom komputerowym. W części pierwszej pracy przedstawiam założenia oraz powstawanie nowego terminu ludologii, która jest niezwykle istotną nauką o multimedialnych rozrywkach. Kluczowym momentem dla rozwoju gier, są nawiązania do kultury, co zostaje przedstawione w dalszym toku pracy. Zaprezentowanie różnej klasyfikacji gier komputerowych doprowadza do części drugiej, poświęconej analizie gry Wiedźmin 2. Końcowa część wywodu to podsumowanie, w której przedstawiam wnioski oraz kolejne tematy do dalszych badań.
This work has been devoted to computer games. The first part draws assumptions and formation of a new term "ludology", wich is a distinctly important study of multimedia entertainment. The key moment for games development is the reference to culture wich shall be introduced further on in this work. The presentation of various classification of computer games leads to the second part, wich is dedicated to the analysis of the game The Witcher 2. Final part of the disquisition is a summary in wich conclusions and further topics for subsequent research are being drawn.
dc.abstract.en | This work has been devoted to computer games. The first part draws assumptions and formation of a new term "ludology", wich is a distinctly important study of multimedia entertainment. The key moment for games development is the reference to culture wich shall be introduced further on in this work. The presentation of various classification of computer games leads to the second part, wich is dedicated to the analysis of the game The Witcher 2. Final part of the disquisition is a summary in wich conclusions and further topics for subsequent research are being drawn. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca została poświęcona grom komputerowym. W części pierwszej pracy przedstawiam założenia oraz powstawanie nowego terminu ludologii, która jest niezwykle istotną nauką o multimedialnych rozrywkach. Kluczowym momentem dla rozwoju gier, są nawiązania do kultury, co zostaje przedstawione w dalszym toku pracy. Zaprezentowanie różnej klasyfikacji gier komputerowych doprowadza do części drugiej, poświęconej analizie gry Wiedźmin 2. Końcowa część wywodu to podsumowanie, w której przedstawiam wnioski oraz kolejne tematy do dalszych badań. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Plebańczyk, Katarzyna - 131440 | pl |
dc.contributor.author | Ignaczak, Paulina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Zawadzki, Michał | pl |
dc.contributor.reviewer | Plebańczyk, Katarzyna - 131440 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T15:30:54Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T15:30:54Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-74181-82492 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187023 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | COMPUTER GAME CULTURE LUDOLOGY | pl |
dc.subject.pl | GRA KOMPUTEROWA KULTURA LUDOLOGIA | pl |
dc.title | Ludologia. Gry komputerowe częścią kultury | pl |
dc.title.alternative | Ludology. Computer games part of the culture. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |