Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Funkcjonowanie miasta Rybnik w mediach społecznościowych a partycypacja mieszkańców
The functioning of the City of Rybnik in social media and citizen participation
Rybnik, media społecznościowe, miasto, partycypacja,
Rybnik, social media, city, public participation
Głównym celem pracy była analiza funkcjonowanie miasta Rybnik w mediach społecznościowych, w kontekście partycypacji mieszkańców. W rozdziale pierwszym skupiłam się na najważniejszych zagadnieniach związanych z miastem oraz mediami społecznościowymi. W rozdziale drugim zamieściłam najważniejsze zagadnienia dotyczące partycypacji oraz działań e-partycypacji. Głównym celem moich badań było przeanalizowanie działań mediów społecznościowych Rybnika względem partycypacji mieszkańców. W toku badań netnograficznych udało mi się uzyskać informację na temat partycypacji oraz sposobu prowadzenia profili na konkretnych portalach społecznościowych. W rezultacie przeprowadzonych ankiet udało mi się uzyskać 240 odpowiedzi, z czego w dwustu wypełnionych ankietach były zawarte odpowiedzi, na wszystkie postawione przeze mnie pytania. Ankieta była skierowana do mieszkańców Rybnika, którzy obserwują w mediach społecznościowych Rybnik. Przedział wiekowy respondentów wynosił od 13 do plus 55 roku życia. Uzyskane wyniki umożliwiły mi osiągnięcie postawionych przeze mnie celów badawczych, jakimi było: określenie najpopularniejszych mediów społecznościowych miasta Rybnik, identyfikacja działań miasta Rybnik na portalach społecznościowych względem motywacji mieszkańców do partycypacji w życiu miasta. Analiza otrzymanych danych z dwóch przeprowadzonych badań pozwoliła wyciągnąć następujące wnioski: najpopularniejszą platformą społecznościową wśród mieszkańców Rybnika jest Facebook; mieszkańcy Rybnika bardziej angażują się w partycypację miasta w mediach niż organy odpowiedzialne za prowadzenie portali. Zauważalny jest fakt, że media społecznościowe miasta Rybnik są prowadzone przez dwa różne podmioty, jeden — nastawiony na partycypację w każdym posiadanym kanale, natomiast drugi, w większym stopniu, tylko na jednym z nich.
The main objective of the following work was to analyze the functioning of the city of Rybnik in social media and the participation of its citizens. In the first chapter, I focused on issues related to the town and social media. In the second chapter, I have included the most important problems of participation and e-participation. The main objective of my research was to analyze the social media activities of Rybnik citizens participation. In the course of the netographic research, I was able to obtain data on participation and how specific social networks maintain their profiles. As a result of the surveys, I was able to get 240 responses. The survey was aimed at residents of Rybnik who follow Rybnik on social media. The age range of respondents was 13- 55+ years. The obtained results allowed me to investigate the research goals I set, which were to determine the most popular social media in the city, the activities of the city of Rybnik that motivate residents to participate in the life of the town, and the "Rybnik media do not engage in participation with residents". The analysis of the data obtained allowed me to conclude that the most popular social media platform among Rybnik residents is Facebook, Rybnik residents are more involved in social media participation than the owners of sites, and it is noticeable that the social media of the city are ran by two different entities, one is oriented towards participation, while the other, is only about providing information.
| dc.abstract.en | The main objective of the following work was to analyze the functioning of the city of Rybnik in social media and the participation of its citizens. In the first chapter, I focused on issues related to the town and social media. In the second chapter, I have included the most important problems of participation and e-participation. The main objective of my research was to analyze the social media activities of Rybnik citizens participation. In the course of the netographic research, I was able to obtain data on participation and how specific social networks maintain their profiles. As a result of the surveys, I was able to get 240 responses. The survey was aimed at residents of Rybnik who follow Rybnik on social media. The age range of respondents was 13- 55+ years. The obtained results allowed me to investigate the research goals I set, which were to determine the most popular social media in the city, the activities of the city of Rybnik that motivate residents to participate in the life of the town, and the "Rybnik media do not engage in participation with residents". The analysis of the data obtained allowed me to conclude that the most popular social media platform among Rybnik residents is Facebook, Rybnik residents are more involved in social media participation than the owners of sites, and it is noticeable that the social media of the city are ran by two different entities, one is oriented towards participation, while the other, is only about providing information. | pl |
| dc.abstract.pl | Głównym celem pracy była analiza funkcjonowanie miasta Rybnik w mediach społecznościowych, w kontekście partycypacji mieszkańców. W rozdziale pierwszym skupiłam się na najważniejszych zagadnieniach związanych z miastem oraz mediami społecznościowymi. W rozdziale drugim zamieściłam najważniejsze zagadnienia dotyczące partycypacji oraz działań e-partycypacji. Głównym celem moich badań było przeanalizowanie działań mediów społecznościowych Rybnika względem partycypacji mieszkańców. W toku badań netnograficznych udało mi się uzyskać informację na temat partycypacji oraz sposobu prowadzenia profili na konkretnych portalach społecznościowych. W rezultacie przeprowadzonych ankiet udało mi się uzyskać 240 odpowiedzi, z czego w dwustu wypełnionych ankietach były zawarte odpowiedzi, na wszystkie postawione przeze mnie pytania. Ankieta była skierowana do mieszkańców Rybnika, którzy obserwują w mediach społecznościowych Rybnik. Przedział wiekowy respondentów wynosił od 13 do plus 55 roku życia. Uzyskane wyniki umożliwiły mi osiągnięcie postawionych przeze mnie celów badawczych, jakimi było: określenie najpopularniejszych mediów społecznościowych miasta Rybnik, identyfikacja działań miasta Rybnik na portalach społecznościowych względem motywacji mieszkańców do partycypacji w życiu miasta. Analiza otrzymanych danych z dwóch przeprowadzonych badań pozwoliła wyciągnąć następujące wnioski: najpopularniejszą platformą społecznościową wśród mieszkańców Rybnika jest Facebook; mieszkańcy Rybnika bardziej angażują się w partycypację miasta w mediach niż organy odpowiedzialne za prowadzenie portali. Zauważalny jest fakt, że media społecznościowe miasta Rybnik są prowadzone przez dwa różne podmioty, jeden — nastawiony na partycypację w każdym posiadanym kanale, natomiast drugi, w większym stopniu, tylko na jednym z nich. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Noworól, Kamilla - 148257 | pl |
| dc.contributor.author | Kopel, Maja - USOS307336 | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Wrona, Sylwia - 157031 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Noworól, Kamilla - 148257 | pl |
| dc.date.accessioned | 2024-07-01T00:17:00Z | |
| dc.date.available | 2024-07-01T00:17:00Z | |
| dc.date.submitted | 2024-06-27 | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie publiczne | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-172928-307336 | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/365774 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | Rybnik, social media, city, public participation | pl |
| dc.subject.pl | Rybnik, media społecznościowe, miasto, partycypacja, | pl |
| dc.title | Funkcjonowanie miasta Rybnik w mediach społecznościowych a partycypacja mieszkańców | pl |
| dc.title.alternative | The functioning of the City of Rybnik in social media and citizen participation | pl |
| dc.type | licenciate | pl |
| dspace.entity.type | Publication |