Cloud Gaming a prawo autorskie

master
dc.abstract.enCloud Gaming is a relatively new concept. Since this technology is currently at the early stage of development it is not well known yet. Essentially, Cloud Gaming is a video game introduced into the cloud environment and subsequently streamed to end users.This thesis concerns copyright issues pertaining to Cloud Gaming. The author analyzes the relationship between Cloud Gaming and copyrights, anticipates the legal issues and strives to indicate possible solutions. In the first part legal aspects of video games are introduced and in the second part Cloud Computing is discussed. Cloud Gaming is the subject of the subsequent parts of this paper. The author takes into consideration the perspective of a video game producer, of a cloud provider and of an end user, namely gamer.pl
dc.abstract.plCloud Gaming, czyli granie w chmurze jest pomysłem stosunkowo nowym. Niewiele osób o nim słyszało, gdyż technologia ta dopiero co stawia swoje pierwsze kroki. W istocie Cloud Gaming sprowadza się do wprowadzenia gry komputerowej w środowisko chmury obliczeniowej oraz umożliwienia użytkownikom końcowym rozgrywki.Niniejsza praca poświęcona została zagadnieniom prawa autorskiego związanym z Cloud Gaming. Autor zastanawia się nad relacją między Cloud Gaming a obowiązującymi przepisami prawa autorskiego, antycypuje możliwe problemy oraz podejmuje próbę wskazania ewentualnych rozwiązań. W pierwszej części pracy omówiona została problematyka gier komputerowych, w drugiej przedstawione zostały zagadnienia Cloud Computing, zaś kolejne części poświęcone zostały problemom Cloud Gaming. Autor uwzględnia perspektywę twórcy gry komputerowej, perspektywę dostawcy usługi Cloud Gaming oraz perspektywę użytkownika końcowego, czyli gracza.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMarkiewicz, Ryszard - 130341 pl
dc.contributor.authorPaprota, Piotrpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerMarkiewicz, Ryszard - 130341 pl
dc.contributor.reviewerTargosz, Tomasz - 132370 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T13:01:13Z
dc.date.available2020-07-26T13:01:13Z
dc.date.submitted2015-06-25pl
dc.fieldofstudyprawopl
dc.identifier.apddiploma-96012-130859pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203516
dc.languagepolpl
dc.subject.enCloud Gaming, GaaS, Cloud Computing, video gamepl
dc.subject.plCloud Gaming, GaaS, chmura obliczeniowa, gra komputerowapl
dc.titleCloud Gaming a prawo autorskiepl
dc.title.alternativeCloud Gaming and Copyrightspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Cloud Gaming is a relatively new concept. Since this technology is currently at the early stage of development it is not well known yet. Essentially, Cloud Gaming is a video game introduced into the cloud environment and subsequently streamed to end users.This thesis concerns copyright issues pertaining to Cloud Gaming. The author analyzes the relationship between Cloud Gaming and copyrights, anticipates the legal issues and strives to indicate possible solutions. In the first part legal aspects of video games are introduced and in the second part Cloud Computing is discussed. Cloud Gaming is the subject of the subsequent parts of this paper. The author takes into consideration the perspective of a video game producer, of a cloud provider and of an end user, namely gamer.
dc.abstract.plpl
Cloud Gaming, czyli granie w chmurze jest pomysłem stosunkowo nowym. Niewiele osób o nim słyszało, gdyż technologia ta dopiero co stawia swoje pierwsze kroki. W istocie Cloud Gaming sprowadza się do wprowadzenia gry komputerowej w środowisko chmury obliczeniowej oraz umożliwienia użytkownikom końcowym rozgrywki.Niniejsza praca poświęcona została zagadnieniom prawa autorskiego związanym z Cloud Gaming. Autor zastanawia się nad relacją między Cloud Gaming a obowiązującymi przepisami prawa autorskiego, antycypuje możliwe problemy oraz podejmuje próbę wskazania ewentualnych rozwiązań. W pierwszej części pracy omówiona została problematyka gier komputerowych, w drugiej przedstawione zostały zagadnienia Cloud Computing, zaś kolejne części poświęcone zostały problemom Cloud Gaming. Autor uwzględnia perspektywę twórcy gry komputerowej, perspektywę dostawcy usługi Cloud Gaming oraz perspektywę użytkownika końcowego, czyli gracza.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Markiewicz, Ryszard - 130341
dc.contributor.authorpl
Paprota, Piotr
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Markiewicz, Ryszard - 130341
dc.contributor.reviewerpl
Targosz, Tomasz - 132370
dc.date.accessioned
2020-07-26T13:01:13Z
dc.date.available
2020-07-26T13:01:13Z
dc.date.submittedpl
2015-06-25
dc.fieldofstudypl
prawo
dc.identifier.apdpl
diploma-96012-130859
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203516
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Cloud Gaming, GaaS, Cloud Computing, video game
dc.subject.plpl
Cloud Gaming, GaaS, chmura obliczeniowa, gra komputerowa
dc.titlepl
Cloud Gaming a prawo autorskie
dc.title.alternativepl
Cloud Gaming and Copyrights
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
57
Views per month
Views per city
Warsaw
9
Krakow
6
Katowice
4
Wroclaw
4
Kraszew
3
Lodz
3
Tychy
3
Brussels
1
Dublin
1
Fürth
1

No access

No Thumbnail Available