Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Cloud Gaming a prawo autorskie
Cloud Gaming and Copyrights
Cloud Gaming, GaaS, chmura obliczeniowa, gra komputerowa
Cloud Gaming, GaaS, Cloud Computing, video game
Cloud Gaming, czyli granie w chmurze jest pomysłem stosunkowo nowym. Niewiele osób o nim słyszało, gdyż technologia ta dopiero co stawia swoje pierwsze kroki. W istocie Cloud Gaming sprowadza się do wprowadzenia gry komputerowej w środowisko chmury obliczeniowej oraz umożliwienia użytkownikom końcowym rozgrywki.Niniejsza praca poświęcona została zagadnieniom prawa autorskiego związanym z Cloud Gaming. Autor zastanawia się nad relacją między Cloud Gaming a obowiązującymi przepisami prawa autorskiego, antycypuje możliwe problemy oraz podejmuje próbę wskazania ewentualnych rozwiązań. W pierwszej części pracy omówiona została problematyka gier komputerowych, w drugiej przedstawione zostały zagadnienia Cloud Computing, zaś kolejne części poświęcone zostały problemom Cloud Gaming. Autor uwzględnia perspektywę twórcy gry komputerowej, perspektywę dostawcy usługi Cloud Gaming oraz perspektywę użytkownika końcowego, czyli gracza.
Cloud Gaming is a relatively new concept. Since this technology is currently at the early stage of development it is not well known yet. Essentially, Cloud Gaming is a video game introduced into the cloud environment and subsequently streamed to end users.This thesis concerns copyright issues pertaining to Cloud Gaming. The author analyzes the relationship between Cloud Gaming and copyrights, anticipates the legal issues and strives to indicate possible solutions. In the first part legal aspects of video games are introduced and in the second part Cloud Computing is discussed. Cloud Gaming is the subject of the subsequent parts of this paper. The author takes into consideration the perspective of a video game producer, of a cloud provider and of an end user, namely gamer.
dc.abstract.en | Cloud Gaming is a relatively new concept. Since this technology is currently at the early stage of development it is not well known yet. Essentially, Cloud Gaming is a video game introduced into the cloud environment and subsequently streamed to end users.This thesis concerns copyright issues pertaining to Cloud Gaming. The author analyzes the relationship between Cloud Gaming and copyrights, anticipates the legal issues and strives to indicate possible solutions. In the first part legal aspects of video games are introduced and in the second part Cloud Computing is discussed. Cloud Gaming is the subject of the subsequent parts of this paper. The author takes into consideration the perspective of a video game producer, of a cloud provider and of an end user, namely gamer. | pl |
dc.abstract.pl | Cloud Gaming, czyli granie w chmurze jest pomysłem stosunkowo nowym. Niewiele osób o nim słyszało, gdyż technologia ta dopiero co stawia swoje pierwsze kroki. W istocie Cloud Gaming sprowadza się do wprowadzenia gry komputerowej w środowisko chmury obliczeniowej oraz umożliwienia użytkownikom końcowym rozgrywki.Niniejsza praca poświęcona została zagadnieniom prawa autorskiego związanym z Cloud Gaming. Autor zastanawia się nad relacją między Cloud Gaming a obowiązującymi przepisami prawa autorskiego, antycypuje możliwe problemy oraz podejmuje próbę wskazania ewentualnych rozwiązań. W pierwszej części pracy omówiona została problematyka gier komputerowych, w drugiej przedstawione zostały zagadnienia Cloud Computing, zaś kolejne części poświęcone zostały problemom Cloud Gaming. Autor uwzględnia perspektywę twórcy gry komputerowej, perspektywę dostawcy usługi Cloud Gaming oraz perspektywę użytkownika końcowego, czyli gracza. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Markiewicz, Ryszard - 130341 | pl |
dc.contributor.author | Paprota, Piotr | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Markiewicz, Ryszard - 130341 | pl |
dc.contributor.reviewer | Targosz, Tomasz - 132370 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T13:01:13Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T13:01:13Z | |
dc.date.submitted | 2015-06-25 | pl |
dc.fieldofstudy | prawo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-96012-130859 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203516 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Cloud Gaming, GaaS, Cloud Computing, video game | pl |
dc.subject.pl | Cloud Gaming, GaaS, chmura obliczeniowa, gra komputerowa | pl |
dc.title | Cloud Gaming a prawo autorskie | pl |
dc.title.alternative | Cloud Gaming and Copyrights | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |