Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu jako sposób zarządzania małym przedsiębiorstwem na przykładzie przedsiębiorstwa Jet Line

master
dc.abstract.enIn the era of globalization, internationalization and growing competition, the value of new management concepts is also increasing. Enterprises are becoming more aware of the active role they should play in society locally and globally. A tool that definitely positively affects the improvement of min. corporate competitiveness is the concept of corporate social responsibility (CSR). This concept has recently been used in public discourse in Poland, touching one of the most important challenges currently facing economic and social policy. Companies such as Jet Line recognize that the way of managing an enterprise by implementing a corporate social responsibility strategy translates not only into improving the company's image, but also into actual financial effects. It also increases employees' confidence in the employer and, what's more, builds their attachment to the company. CSR activities also have a positive impact on the team atmosphere and overall implementation between employees. Summing up the corporate social responsibility strategy as a management method, it has a positive impact on the development of the Jet Line company.pl
dc.abstract.plW czasach globalizacji, umiędzynarodowienia oraz coraz silniejszej konkurencji, wzrasta również wartość nowych koncepcji zarządzania. Przedsiębiorstwa stają się bardziej świadome aktywnej roli, którą powinny odgrywać w społeczeństwie lokalnie jak i globalnie. Narzędziem, które zdecydowanie pozytywnie wpywa na poprawę min. konkurencyjności przedsiębiorstwa, jest koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility, czyli CSR). Koncepcja ta od niedawna funkcjonuje w dyskursie publicznym w Polsce, dotykając jednego z najistotniejszych wyzwań stojących obecnie przed polityką gospodarczą i społeczną. Firmy takie jak Jet Line dostrzegają, iż sposób zarządzania przedsiębiorstwem poprzez wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, przekłada się nie tylko na poprawę wizerunku firmy, ale także na faktyczne efekty finansowe. Wpływa to także na wzrost zaufania pracowników wobec pracodawcy a co więcej, buduje ich przywiązanie do firmy. Działania CSR wpływają także pozytywnie na atmosferę w zespole oraz ogólne realizacje miedzy pracownikami. Podsumowując strategia społecznej odpowiedzialności biznesu jako sposób zarządzania, wpływa pozytywnie na rozwój przedsiębiorstwa Jet Line.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNoworol, Czesław - 131075 pl
dc.contributor.authorKęsy, Jagodapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNoworol, Czesław - 131075 pl
dc.contributor.reviewerAdamus, Wiktor - 102333 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:41:18Z
dc.date.available2020-07-27T23:41:18Z
dc.date.submitted2019-10-16pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-132365-249961pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234837
dc.languagepolpl
dc.subject.enCSR – charity – company – responsibility–strategypl
dc.subject.plcharytatywność - odpowiedzialność – przedsiębiorstwo – strategiapl
dc.titleStrategia społecznej odpowiedzialności biznesu jako sposób zarządzania małym przedsiębiorstwem na przykładzie przedsiębiorstwa Jet Linepl
dc.title.alternativeCorporate social responsibility strategy as a way of managing a small enterprise on the example of the Jet Line companypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In the era of globalization, internationalization and growing competition, the value of new management concepts is also increasing. Enterprises are becoming more aware of the active role they should play in society locally and globally. A tool that definitely positively affects the improvement of min. corporate competitiveness is the concept of corporate social responsibility (CSR). This concept has recently been used in public discourse in Poland, touching one of the most important challenges currently facing economic and social policy. Companies such as Jet Line recognize that the way of managing an enterprise by implementing a corporate social responsibility strategy translates not only into improving the company's image, but also into actual financial effects. It also increases employees' confidence in the employer and, what's more, builds their attachment to the company. CSR activities also have a positive impact on the team atmosphere and overall implementation between employees. Summing up the corporate social responsibility strategy as a management method, it has a positive impact on the development of the Jet Line company.
dc.abstract.plpl
W czasach globalizacji, umiędzynarodowienia oraz coraz silniejszej konkurencji, wzrasta również wartość nowych koncepcji zarządzania. Przedsiębiorstwa stają się bardziej świadome aktywnej roli, którą powinny odgrywać w społeczeństwie lokalnie jak i globalnie. Narzędziem, które zdecydowanie pozytywnie wpywa na poprawę min. konkurencyjności przedsiębiorstwa, jest koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility, czyli CSR). Koncepcja ta od niedawna funkcjonuje w dyskursie publicznym w Polsce, dotykając jednego z najistotniejszych wyzwań stojących obecnie przed polityką gospodarczą i społeczną. Firmy takie jak Jet Line dostrzegają, iż sposób zarządzania przedsiębiorstwem poprzez wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, przekłada się nie tylko na poprawę wizerunku firmy, ale także na faktyczne efekty finansowe. Wpływa to także na wzrost zaufania pracowników wobec pracodawcy a co więcej, buduje ich przywiązanie do firmy. Działania CSR wpływają także pozytywnie na atmosferę w zespole oraz ogólne realizacje miedzy pracownikami. Podsumowując strategia społecznej odpowiedzialności biznesu jako sposób zarządzania, wpływa pozytywnie na rozwój przedsiębiorstwa Jet Line.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Noworol, Czesław - 131075
dc.contributor.authorpl
Kęsy, Jagoda
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Noworol, Czesław - 131075
dc.contributor.reviewerpl
Adamus, Wiktor - 102333
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:41:18Z
dc.date.available
2020-07-27T23:41:18Z
dc.date.submittedpl
2019-10-16
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-132365-249961
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234837
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CSR – charity – company – responsibility–strategy
dc.subject.plpl
charytatywność - odpowiedzialność – przedsiębiorstwo – strategia
dc.titlepl
Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu jako sposób zarządzania małym przedsiębiorstwem na przykładzie przedsiębiorstwa Jet Line
dc.title.alternativepl
Corporate social responsibility strategy as a way of managing a small enterprise on the example of the Jet Line company
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Krakow
3
Wroclaw
3
Dublin
1
Gdansk
1
Lodz
1
Szczecin
1
Ujsoly
1

No access

No Thumbnail Available