Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu jako sposób zarządzania małym przedsiębiorstwem na przykładzie przedsiębiorstwa Jet Line
Corporate social responsibility strategy as a way of managing a small enterprise on the example of the Jet Line company
charytatywność - odpowiedzialność – przedsiębiorstwo – strategia
CSR – charity – company – responsibility–strategy
W czasach globalizacji, umiędzynarodowienia oraz coraz silniejszej konkurencji, wzrasta również wartość nowych koncepcji zarządzania. Przedsiębiorstwa stają się bardziej świadome aktywnej roli, którą powinny odgrywać w społeczeństwie lokalnie jak i globalnie. Narzędziem, które zdecydowanie pozytywnie wpywa na poprawę min. konkurencyjności przedsiębiorstwa, jest koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility, czyli CSR). Koncepcja ta od niedawna funkcjonuje w dyskursie publicznym w Polsce, dotykając jednego z najistotniejszych wyzwań stojących obecnie przed polityką gospodarczą i społeczną. Firmy takie jak Jet Line dostrzegają, iż sposób zarządzania przedsiębiorstwem poprzez wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, przekłada się nie tylko na poprawę wizerunku firmy, ale także na faktyczne efekty finansowe. Wpływa to także na wzrost zaufania pracowników wobec pracodawcy a co więcej, buduje ich przywiązanie do firmy. Działania CSR wpływają także pozytywnie na atmosferę w zespole oraz ogólne realizacje miedzy pracownikami. Podsumowując strategia społecznej odpowiedzialności biznesu jako sposób zarządzania, wpływa pozytywnie na rozwój przedsiębiorstwa Jet Line.
In the era of globalization, internationalization and growing competition, the value of new management concepts is also increasing. Enterprises are becoming more aware of the active role they should play in society locally and globally. A tool that definitely positively affects the improvement of min. corporate competitiveness is the concept of corporate social responsibility (CSR). This concept has recently been used in public discourse in Poland, touching one of the most important challenges currently facing economic and social policy. Companies such as Jet Line recognize that the way of managing an enterprise by implementing a corporate social responsibility strategy translates not only into improving the company's image, but also into actual financial effects. It also increases employees' confidence in the employer and, what's more, builds their attachment to the company. CSR activities also have a positive impact on the team atmosphere and overall implementation between employees. Summing up the corporate social responsibility strategy as a management method, it has a positive impact on the development of the Jet Line company.
dc.abstract.en | In the era of globalization, internationalization and growing competition, the value of new management concepts is also increasing. Enterprises are becoming more aware of the active role they should play in society locally and globally. A tool that definitely positively affects the improvement of min. corporate competitiveness is the concept of corporate social responsibility (CSR). This concept has recently been used in public discourse in Poland, touching one of the most important challenges currently facing economic and social policy. Companies such as Jet Line recognize that the way of managing an enterprise by implementing a corporate social responsibility strategy translates not only into improving the company's image, but also into actual financial effects. It also increases employees' confidence in the employer and, what's more, builds their attachment to the company. CSR activities also have a positive impact on the team atmosphere and overall implementation between employees. Summing up the corporate social responsibility strategy as a management method, it has a positive impact on the development of the Jet Line company. | pl |
dc.abstract.pl | W czasach globalizacji, umiędzynarodowienia oraz coraz silniejszej konkurencji, wzrasta również wartość nowych koncepcji zarządzania. Przedsiębiorstwa stają się bardziej świadome aktywnej roli, którą powinny odgrywać w społeczeństwie lokalnie jak i globalnie. Narzędziem, które zdecydowanie pozytywnie wpywa na poprawę min. konkurencyjności przedsiębiorstwa, jest koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility, czyli CSR). Koncepcja ta od niedawna funkcjonuje w dyskursie publicznym w Polsce, dotykając jednego z najistotniejszych wyzwań stojących obecnie przed polityką gospodarczą i społeczną. Firmy takie jak Jet Line dostrzegają, iż sposób zarządzania przedsiębiorstwem poprzez wdrażanie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu, przekłada się nie tylko na poprawę wizerunku firmy, ale także na faktyczne efekty finansowe. Wpływa to także na wzrost zaufania pracowników wobec pracodawcy a co więcej, buduje ich przywiązanie do firmy. Działania CSR wpływają także pozytywnie na atmosferę w zespole oraz ogólne realizacje miedzy pracownikami. Podsumowując strategia społecznej odpowiedzialności biznesu jako sposób zarządzania, wpływa pozytywnie na rozwój przedsiębiorstwa Jet Line. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Noworol, Czesław - 131075 | pl |
dc.contributor.author | Kęsy, Jagoda | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Noworol, Czesław - 131075 | pl |
dc.contributor.reviewer | Adamus, Wiktor - 102333 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T23:41:18Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T23:41:18Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-16 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-132365-249961 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234837 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CSR – charity – company – responsibility–strategy | pl |
dc.subject.pl | charytatywność - odpowiedzialność – przedsiębiorstwo – strategia | pl |
dc.title | Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu jako sposób zarządzania małym przedsiębiorstwem na przykładzie przedsiębiorstwa Jet Line | pl |
dc.title.alternative | Corporate social responsibility strategy as a way of managing a small enterprise on the example of the Jet Line company | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |