Hipsterzy jako nowa subkultura konsumpcyjna i narzędzie współczesnego marketingu. Obraz hipsterów kreowany na łamach polskich tygodników opiniotwórczych - Newsweek, Polityka, Wprost

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this study is to present an image of hipster subculture in Polish weekly opinion – Newsweek, Polityka and Wprost. The first part presents the subcultural teories, explains how to create fashion and trends. Furthermore, this part discusses the problem of consumerism and globalization. The second part is a review of the definition of hipster and the history of the phenomenon in the United States - the first rebellious hipsters coming from the jazz backgrounds of the 40's and the second wave of this subculture after 1990. Contemporary hipsters are described as trendsetters who have an impact on fashion and art. Describes how marketing and advertising use the image and the position of hipsters – trendsetters and therefore commercialize the aesthetic of hipsters. This part also contains the findings of the own analysis of selected Polish hipster’s businesses. The third and final part is a content analysis of the articles and the negative stereotypes perpetuated.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie obrazu subkultury hipsterów w polskich tygodnikach opiniotwórczych – Polityka, Newsweek oraz Wprost. Pierwsza część to teoria z zakresu socjologii, dotycząca sposobu powstawania subkultur oraz jej rodzajów. Wyjaśnia sposoby tworzenia się trendów i mód oraz porusza problem konsumpcjonizmu i globalizacji. Część druga to przegląd definicji pojęcia hipster oraz historia zjawiska w Stanach Zjednoczonych - pierwszych, buntowniczych hipsterów wywodzących się ze środowisk jazzowych lat 40-tych oraz druga fala tej subkultury po roku 1990. W części tej znajduje się ujęcie hipsterów jako trendsetterów, mających istotny wpływ na modę i sztukę oraz wykorzystanie ich fenomenu do działań marketingowych i reklamowych. Poruszony został problem komercjalizacji estetyki hipsterów. Część ta zawiera również wnioski z analizy własnej wybranych polskich biznesów hipsterskich. Część trzecią stanowią badania - analiza zawartości treści artykułów oraz ich wpływ na utrwalanie stereotypów na temat hipsterów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.contributor.authorJaskólska, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T13:16:02Z
dc.date.available2020-07-24T13:16:02Z
dc.date.submitted2012-10-11pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-71872-121200pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184915
dc.languagepolpl
dc.subject.enhipster counterculture rebellion identity subculture consumption postmodernism fashionpl
dc.subject.plhipster subkultura konsumpcjonizm trendy bunt tożsamość prasa moda społeczeństwo kontrkultura postmodernizmpl
dc.titleHipsterzy jako nowa subkultura konsumpcyjna i narzędzie współczesnego marketingu. Obraz hipsterów kreowany na łamach polskich tygodników opiniotwórczych - Newsweek, Polityka, Wprostpl
dc.title.alternativeHipsters as a new subculture and modern marketing tool. Hipster's image in the Polish weekly opinion - Nesweek, Polityka, Wprostpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study is to present an image of hipster subculture in Polish weekly opinion – Newsweek, Polityka and Wprost. The first part presents the subcultural teories, explains how to create fashion and trends. Furthermore, this part discusses the problem of consumerism and globalization. The second part is a review of the definition of hipster and the history of the phenomenon in the United States - the first rebellious hipsters coming from the jazz backgrounds of the 40's and the second wave of this subculture after 1990. Contemporary hipsters are described as trendsetters who have an impact on fashion and art. Describes how marketing and advertising use the image and the position of hipsters – trendsetters and therefore commercialize the aesthetic of hipsters. This part also contains the findings of the own analysis of selected Polish hipster’s businesses. The third and final part is a content analysis of the articles and the negative stereotypes perpetuated.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie obrazu subkultury hipsterów w polskich tygodnikach opiniotwórczych – Polityka, Newsweek oraz Wprost. Pierwsza część to teoria z zakresu socjologii, dotycząca sposobu powstawania subkultur oraz jej rodzajów. Wyjaśnia sposoby tworzenia się trendów i mód oraz porusza problem konsumpcjonizmu i globalizacji. Część druga to przegląd definicji pojęcia hipster oraz historia zjawiska w Stanach Zjednoczonych - pierwszych, buntowniczych hipsterów wywodzących się ze środowisk jazzowych lat 40-tych oraz druga fala tej subkultury po roku 1990. W części tej znajduje się ujęcie hipsterów jako trendsetterów, mających istotny wpływ na modę i sztukę oraz wykorzystanie ich fenomenu do działań marketingowych i reklamowych. Poruszony został problem komercjalizacji estetyki hipsterów. Część ta zawiera również wnioski z analizy własnej wybranych polskich biznesów hipsterskich. Część trzecią stanowią badania - analiza zawartości treści artykułów oraz ich wpływ na utrwalanie stereotypów na temat hipsterów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.contributor.authorpl
Jaskólska, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.date.accessioned
2020-07-24T13:16:02Z
dc.date.available
2020-07-24T13:16:02Z
dc.date.submittedpl
2012-10-11
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-71872-121200
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184915
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
hipster counterculture rebellion identity subculture consumption postmodernism fashion
dc.subject.plpl
hipster subkultura konsumpcjonizm trendy bunt tożsamość prasa moda społeczeństwo kontrkultura postmodernizm
dc.titlepl
Hipsterzy jako nowa subkultura konsumpcyjna i narzędzie współczesnego marketingu. Obraz hipsterów kreowany na łamach polskich tygodników opiniotwórczych - Newsweek, Polityka, Wprost
dc.title.alternativepl
Hipsters as a new subculture and modern marketing tool. Hipster's image in the Polish weekly opinion - Nesweek, Polityka, Wprost
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available