Uczenie maszynowe na przykładzie gier zręcznościowych

master
dc.abstract.enThe objective of this Master's thesis was to implement machine learning algorithm, which uses Reinforcement Learning method and arcade game on which the model has been tested.Algorithm was described in detail, and the implementation of its most important fragments was presented. The content of the work is focused on technical aspects including project architecture and Java source code.The application allows you to create new simulations using an adjustable configuration module. The program provides the possibility to visualise the entire simulation as well as individual objects of the experiment. Primarily, there is the game condition presented, furthermore neural networks of each indivituals of the simulation.Final results for several configurations were presented, which distinctly show that implemented model is working properly.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej była implementacja algorytmu uczenia maszynowego, który wykorzystuje metodę uczenia przez wzmacnianie oraz gry zręcznościowej, na której rzeczony model został przetestowany. Szczegółowo opisano zastosowany algorytm, przedstawiono także implementację jego najbardziej istotnych fragmentów. Treść pracy skoncentrowana jest na aspektach technicznych, w skład których wchodzi m.in. architektura projektu czy kod źródłowy w języku Java.Aplikacja umożliwia tworzenie nowych symulacji z wykorzystaniem elastycznej konfiguracji. Program pozwala na dokładną wizualizację całości symulacji, a także pojedynczych obiektów eksperymentu. Obrazowane są przede wszystkim aspekty gry, ale również sieci neuronowe poszczególnych osobników symulacji.Zaprezentowano końcowe wyniki dla kilku różnych konfiguracji, z których jednoznacznie wynika, że zaimplementowany model działa prawidłowo.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorRomańczukiewicz, Tomasz - 147959 pl
dc.contributor.authorFieluba, Dawidpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerRomańczukiewicz, Tomasz - 147959 pl
dc.contributor.reviewerCieśla, Michał - 101020 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T01:21:38Z
dc.date.available2020-07-28T01:21:38Z
dc.date.submitted2019-10-08pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-134149-197627pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236383
dc.languagepolpl
dc.subject.enjava, machine learning, artificial intelligence, neat algorithmpl
dc.subject.pljava, uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja, algorytm neatpl
dc.titleUczenie maszynowe na przykładzie gier zręcznościowychpl
dc.title.alternativeMachine learning on the example of arcade gamespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The objective of this Master's thesis was to implement machine learning algorithm, which uses Reinforcement Learning method and arcade game on which the model has been tested.Algorithm was described in detail, and the implementation of its most important fragments was presented. The content of the work is focused on technical aspects including project architecture and Java source code.The application allows you to create new simulations using an adjustable configuration module. The program provides the possibility to visualise the entire simulation as well as individual objects of the experiment. Primarily, there is the game condition presented, furthermore neural networks of each indivituals of the simulation.Final results for several configurations were presented, which distinctly show that implemented model is working properly.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej była implementacja algorytmu uczenia maszynowego, który wykorzystuje metodę uczenia przez wzmacnianie oraz gry zręcznościowej, na której rzeczony model został przetestowany. Szczegółowo opisano zastosowany algorytm, przedstawiono także implementację jego najbardziej istotnych fragmentów. Treść pracy skoncentrowana jest na aspektach technicznych, w skład których wchodzi m.in. architektura projektu czy kod źródłowy w języku Java.Aplikacja umożliwia tworzenie nowych symulacji z wykorzystaniem elastycznej konfiguracji. Program pozwala na dokładną wizualizację całości symulacji, a także pojedynczych obiektów eksperymentu. Obrazowane są przede wszystkim aspekty gry, ale również sieci neuronowe poszczególnych osobników symulacji.Zaprezentowano końcowe wyniki dla kilku różnych konfiguracji, z których jednoznacznie wynika, że zaimplementowany model działa prawidłowo.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Romańczukiewicz, Tomasz - 147959
dc.contributor.authorpl
Fieluba, Dawid
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Romańczukiewicz, Tomasz - 147959
dc.contributor.reviewerpl
Cieśla, Michał - 101020
dc.date.accessioned
2020-07-28T01:21:38Z
dc.date.available
2020-07-28T01:21:38Z
dc.date.submittedpl
2019-10-08
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-134149-197627
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236383
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
java, machine learning, artificial intelligence, neat algorithm
dc.subject.plpl
java, uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja, algorytm neat
dc.titlepl
Uczenie maszynowe na przykładzie gier zręcznościowych
dc.title.alternativepl
Machine learning on the example of arcade games
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
251
Views per month
Views per city
Warsaw
69
Krakow
22
Wroclaw
17
Poznan
16
Lodz
5
Gliwice
4
Katowice
4
Mikołów
3
Olsztyn
3
Rzeszów
3

No access

No Thumbnail Available