ZARZĄDZANIE WSPÓŁCZESNYM UZDROWISKIEM W POLSCE

master
dc.abstract.enHow to manage a sanatorium is one of the key questions for the Polish medical care sector. Over the 19th and 20th centuries, many health resorts came into being in Poland. Many resorts successfully used natural microclimate for treatment purposes. The 21st century, however, has been a time of rapid economic changes, as well as a change in lifestyles. For that reason we need to look at the issue of an effective strategy for such facilities.Modern Quality Management is a potentially effective management method for solving the problems of Polish resorts. To a large extent, ISO 9001:2000 quality norms shift attention from improving technical parameters of a given product or service to increasing the satisfaction of patient's needs. Therefore a facility which applies such method doesn't abandon efforts to make all the processes efficient and free from error. On the other hand it will strive to meet patient's requirements, and furthermore, it will search for solutions that will help it gain advantage over its competitors. In addition, the very definition of a customer is extensive, covering not only the payer, but also employees, partners and clients. Such entity will be able to hire and keep valuable personnel, as well as efficiently cooperate with its partners.The Underground Medicine and Rehabilitation Centre „Wieliczka” Salt Mine has chosen this method. It is an interesting example that serves as a basis for discussion on quality management. The sanatorium in Wieliczka decided to implement ISO 9001:2000 norms in virtually all aspects of its operation. On the one hand, the services provided by the resort have been virtually faultless, and the treatment methods very effective. On the other hand, the sanatorium offers a very wide range of services, each year extending the number of fulfilled requirements.The sanatorium achieved a considerable success by creating efficient structures. Thanks to the high quality of offered services, each year the number of people interested in the underground treatment increases. That's because the underground therapy in Wieliczka Salt Mine is a superior method of treatment for a number of ailments. A visit to the resort is also a time well spent, full of various attractions.pl
dc.abstract.plJak zarządzać sanatorium to jedno z ważniejszych pytań, dla polskiego sektora opieki zdrowotnej. Na przestrzeni XIX i XX wieku, na terenie polski powstało, bardzo wiele uzdrowisk. Wiele kurortów z sukcesami wykorzystywało naturalny mikroklimat, w celach leczniczych. XXI wiek to jednak czas gwałtownych przemian gospodarczych, oraz zmiany stylu życia. Z tego też powodu rodzi się problematyka, skutecznej drogi dla tego typu ośrodków.Współczesne Zarządzanie jakością jest metodą zarządzania która może pomoc w rozwiązaniu problemu polskich uzdrowisk. Jakość według norm ISO 9001:2000 kieruje swą uwagę w znacznym stopniu z poprawy technicznych parametrów danego produktu czy usługi, na zwiększenie stopnia zaspokojenia potrzeb kuracjusza. Tak też ośrodek który taką metodę obierzę, nie zrezygnuje ze starań o to by wszystkie procesy zachodzące odbywały się w sposób skuteczny i bezbłędny. Z drugiej strony będzie starał się spełniać wymagania klienta, a co więcej będzie poszukiwał rozwiązań za pomocą których osiągnie przewagę nad konkurencją. Ponad to sama definicja klienta jest rozbudowana, z płatnika powiększona o pracowników, partnerów i usługobiorców. Tak też taka jednostka będzie wstanie zatrudnić i zatrzymać wartościowych ludzi, oraz efektywnie współpracować z partnerami.W Podziemnym Ośrodku Rehabilitacyjno – Leczniczym Kopalnia Soli „Wieliczka” wybrano tą właśnie metodę. Jest to ciekawy przykład na podstawie którego warto omówić tematykę zarządzani jakością. Wielickie sanatorium zdecydowało się na wprowadzenie zasad Normy ISO 9001:2000, niemal we wszystkich sferach funkcjonowania sanatorium. Tak też z jednej strony usługi dostarczane przez uzdrowisko były pozbawione wad, a techniki leczenia bardzo skuteczne. Z drugiej strony sanatorium oferowało bardzo szeroki kompleks usług. Tak też z roku na rok zaspokajano coraz to większą liczbę potrzeb kuracjuszów. Sanatorium odniosło niemały sukces, tworząc sprawnie działające struktury. Dzięki wysokiemu poziomowi oferowanych usług rokrocznie zwiększa się liczba chętnych na podziemną kurację. Albowiem podziemny turnus w wielickiej kopalni jest najlepszym sposobem leczenia wielu schorzeń. Pobyt w uzdrowisku to również dobrze wykorzystany czas, pełen różnorakich atrakcji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSzopa, Andrzej - 132249 pl
dc.contributor.authorKrysa, Mateuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDorczak, Roman - 127750 pl
dc.contributor.reviewerSzopa, Andrzej - 132249 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T01:31:23Z
dc.date.available2020-07-25T01:31:23Z
dc.date.submitted2014-06-27pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-87836-78849pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196370
dc.languagepolpl
dc.subject.enMANAGEMENT, QUALITY, SANATORIUMpl
dc.subject.plZARZĄDZANIE, JAKOŚĆ, SANATORIUMpl
dc.titleZARZĄDZANIE WSPÓŁCZESNYM UZDROWISKIEM W POLSCEpl
dc.title.alternativeMANAGING THE MODERN SANATORIUM IN POLANDpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
How to manage a sanatorium is one of the key questions for the Polish medical care sector. Over the 19th and 20th centuries, many health resorts came into being in Poland. Many resorts successfully used natural microclimate for treatment purposes. The 21st century, however, has been a time of rapid economic changes, as well as a change in lifestyles. For that reason we need to look at the issue of an effective strategy for such facilities.Modern Quality Management is a potentially effective management method for solving the problems of Polish resorts. To a large extent, ISO 9001:2000 quality norms shift attention from improving technical parameters of a given product or service to increasing the satisfaction of patient's needs. Therefore a facility which applies such method doesn't abandon efforts to make all the processes efficient and free from error. On the other hand it will strive to meet patient's requirements, and furthermore, it will search for solutions that will help it gain advantage over its competitors. In addition, the very definition of a customer is extensive, covering not only the payer, but also employees, partners and clients. Such entity will be able to hire and keep valuable personnel, as well as efficiently cooperate with its partners.The Underground Medicine and Rehabilitation Centre „Wieliczka” Salt Mine has chosen this method. It is an interesting example that serves as a basis for discussion on quality management. The sanatorium in Wieliczka decided to implement ISO 9001:2000 norms in virtually all aspects of its operation. On the one hand, the services provided by the resort have been virtually faultless, and the treatment methods very effective. On the other hand, the sanatorium offers a very wide range of services, each year extending the number of fulfilled requirements.The sanatorium achieved a considerable success by creating efficient structures. Thanks to the high quality of offered services, each year the number of people interested in the underground treatment increases. That's because the underground therapy in Wieliczka Salt Mine is a superior method of treatment for a number of ailments. A visit to the resort is also a time well spent, full of various attractions.
dc.abstract.plpl
Jak zarządzać sanatorium to jedno z ważniejszych pytań, dla polskiego sektora opieki zdrowotnej. Na przestrzeni XIX i XX wieku, na terenie polski powstało, bardzo wiele uzdrowisk. Wiele kurortów z sukcesami wykorzystywało naturalny mikroklimat, w celach leczniczych. XXI wiek to jednak czas gwałtownych przemian gospodarczych, oraz zmiany stylu życia. Z tego też powodu rodzi się problematyka, skutecznej drogi dla tego typu ośrodków.Współczesne Zarządzanie jakością jest metodą zarządzania która może pomoc w rozwiązaniu problemu polskich uzdrowisk. Jakość według norm ISO 9001:2000 kieruje swą uwagę w znacznym stopniu z poprawy technicznych parametrów danego produktu czy usługi, na zwiększenie stopnia zaspokojenia potrzeb kuracjusza. Tak też ośrodek który taką metodę obierzę, nie zrezygnuje ze starań o to by wszystkie procesy zachodzące odbywały się w sposób skuteczny i bezbłędny. Z drugiej strony będzie starał się spełniać wymagania klienta, a co więcej będzie poszukiwał rozwiązań za pomocą których osiągnie przewagę nad konkurencją. Ponad to sama definicja klienta jest rozbudowana, z płatnika powiększona o pracowników, partnerów i usługobiorców. Tak też taka jednostka będzie wstanie zatrudnić i zatrzymać wartościowych ludzi, oraz efektywnie współpracować z partnerami.W Podziemnym Ośrodku Rehabilitacyjno – Leczniczym Kopalnia Soli „Wieliczka” wybrano tą właśnie metodę. Jest to ciekawy przykład na podstawie którego warto omówić tematykę zarządzani jakością. Wielickie sanatorium zdecydowało się na wprowadzenie zasad Normy ISO 9001:2000, niemal we wszystkich sferach funkcjonowania sanatorium. Tak też z jednej strony usługi dostarczane przez uzdrowisko były pozbawione wad, a techniki leczenia bardzo skuteczne. Z drugiej strony sanatorium oferowało bardzo szeroki kompleks usług. Tak też z roku na rok zaspokajano coraz to większą liczbę potrzeb kuracjuszów. Sanatorium odniosło niemały sukces, tworząc sprawnie działające struktury. Dzięki wysokiemu poziomowi oferowanych usług rokrocznie zwiększa się liczba chętnych na podziemną kurację. Albowiem podziemny turnus w wielickiej kopalni jest najlepszym sposobem leczenia wielu schorzeń. Pobyt w uzdrowisku to również dobrze wykorzystany czas, pełen różnorakich atrakcji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Szopa, Andrzej - 132249
dc.contributor.authorpl
Krysa, Mateusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dorczak, Roman - 127750
dc.contributor.reviewerpl
Szopa, Andrzej - 132249
dc.date.accessioned
2020-07-25T01:31:23Z
dc.date.available
2020-07-25T01:31:23Z
dc.date.submittedpl
2014-06-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-87836-78849
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196370
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
MANAGEMENT, QUALITY, SANATORIUM
dc.subject.plpl
ZARZĄDZANIE, JAKOŚĆ, SANATORIUM
dc.titlepl
ZARZĄDZANIE WSPÓŁCZESNYM UZDROWISKIEM W POLSCE
dc.title.alternativepl
MANAGING THE MODERN SANATORIUM IN POLAND
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
31
Views per month
Views per city
Katowice
4
Warsaw
4
Poznan
3
Kalisz
2
Krakow
2
Lublin
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Krosno
1
Krynica-Zdroj
1

No access

No Thumbnail Available