Strategie firmy Apple w relacjach z kooperantami

master
dc.abstract.enThe subject of the thesis is based on the interest of the author about Apple company. It does not just mean that the author posess Apple products like the iPhone, but he likes the company. Curiosity also arises from their interest in their extensive and colorful history, which has helped them to succeed and build competitive advantage in technology industry.The aim of the thesis was to analyze competition strategy which Apple company implements in relations with co-operators. The important part of the thesis was the fourth chapter. It presented the list of co-operators and described the two most important by using the method called case study. In fact, the author characterized short history of the co-operators, the relations between Apple and co-operators and dependence on delivery of parts.The second methodology used in thesis was SPACE analyze which helped to choose strategy used in relations with co-operators. The results of the study showed that Apple company used aggressive strategy. What is more, the strategy used will tend to grow. The company strives for continuous expansion all over the world and tries to continuously improve. The actions of Apple which they take are thought out and effective. They have a huge number of companies they work with.pl
dc.abstract.plWybór tematu pracy oparty jest na zainteresowaniach autora omawianą firmą Apple. Nie oznacza to jedynie, iż autor jest posiadaczem produktów Apple np. iPhone, dlatego też lubi tą firmę. Ciekawość wynika również z zainteresowania ich obszerną i barwną historią, która pomogła im odnieść sukces i wybić się ponad swoją konkurencję z branży technologicznej.Celem pracy magisterskiej jest przedstawienie oraz analiza strategii stosowanych przez firmę Apple w relacjach z kooperantami. Ważnym elementem jest czwarta część, która przedstawia listę kooperantów. Została również zaprezentowana charakterystyka dwóch największych z nich przy użyciu metody case study. Autor dokładnie zapoznał czytelników z krótką historią, sposobem współpracy z Apple oraz zależności od dostaw od danego dostawcy.Drugą metodologią wykorzystaną w pracy jest analiza SPACE, która pomogła autorowi wskazać strategię, jakie firma Apple stosuje na rynku wobec kooperantów. Przeprowadzane badanie wykazało, iż firma Apple stosuje strategię agresywną. Firma dąży do ciągłej ekspansji na świecie i stara się ciągle doskonalić. Działania Apple jakie podejmują są przemyślane i skuteczne, gdyż posiadają ogromną liczbę firm, z którym kooperują.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorPalińska, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:56:20Z
dc.date.available2020-07-27T08:56:20Z
dc.date.submitted2017-07-12pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-116398-216310pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221694
dc.languagepolpl
dc.subject.enApple Company, United States, innovations in technologies, competition strategy, co-operators.pl
dc.subject.plApple, Stany Zjednoczone, nowinki technologiczne, strategie konkurencji, kooperanci.pl
dc.titleStrategie firmy Apple w relacjach z kooperantamipl
dc.title.alternativeStrategies of Apple company in relations with business partnerspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the thesis is based on the interest of the author about Apple company. It does not just mean that the author posess Apple products like the iPhone, but he likes the company. Curiosity also arises from their interest in their extensive and colorful history, which has helped them to succeed and build competitive advantage in technology industry.The aim of the thesis was to analyze competition strategy which Apple company implements in relations with co-operators. The important part of the thesis was the fourth chapter. It presented the list of co-operators and described the two most important by using the method called case study. In fact, the author characterized short history of the co-operators, the relations between Apple and co-operators and dependence on delivery of parts.The second methodology used in thesis was SPACE analyze which helped to choose strategy used in relations with co-operators. The results of the study showed that Apple company used aggressive strategy. What is more, the strategy used will tend to grow. The company strives for continuous expansion all over the world and tries to continuously improve. The actions of Apple which they take are thought out and effective. They have a huge number of companies they work with.
dc.abstract.plpl
Wybór tematu pracy oparty jest na zainteresowaniach autora omawianą firmą Apple. Nie oznacza to jedynie, iż autor jest posiadaczem produktów Apple np. iPhone, dlatego też lubi tą firmę. Ciekawość wynika również z zainteresowania ich obszerną i barwną historią, która pomogła im odnieść sukces i wybić się ponad swoją konkurencję z branży technologicznej.Celem pracy magisterskiej jest przedstawienie oraz analiza strategii stosowanych przez firmę Apple w relacjach z kooperantami. Ważnym elementem jest czwarta część, która przedstawia listę kooperantów. Została również zaprezentowana charakterystyka dwóch największych z nich przy użyciu metody case study. Autor dokładnie zapoznał czytelników z krótką historią, sposobem współpracy z Apple oraz zależności od dostaw od danego dostawcy.Drugą metodologią wykorzystaną w pracy jest analiza SPACE, która pomogła autorowi wskazać strategię, jakie firma Apple stosuje na rynku wobec kooperantów. Przeprowadzane badanie wykazało, iż firma Apple stosuje strategię agresywną. Firma dąży do ciągłej ekspansji na świecie i stara się ciągle doskonalić. Działania Apple jakie podejmują są przemyślane i skuteczne, gdyż posiadają ogromną liczbę firm, z którym kooperują.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Palińska, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:56:20Z
dc.date.available
2020-07-27T08:56:20Z
dc.date.submittedpl
2017-07-12
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-116398-216310
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221694
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Apple Company, United States, innovations in technologies, competition strategy, co-operators.
dc.subject.plpl
Apple, Stany Zjednoczone, nowinki technologiczne, strategie konkurencji, kooperanci.
dc.titlepl
Strategie firmy Apple w relacjach z kooperantami
dc.title.alternativepl
Strategies of Apple company in relations with business partners
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available