Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystanie języka Swift oraz frameworku "Vapor" w tworzeniu mobilnego systemu lojalnościowego
Usage of Swift language and Vapor framework in creating mobile loyality system
Swift, Vapor, iOS, aplikacja mobilna, serwer sieciowy, system lojalnościowy.
Swift, Vapor, iOS, mobile application, web server, loyalty system.
W niniejszej pracy przedstawiony został sposób implementacji systemu lojalnościowego z użyciem języka Swift poprzez stworzenie aplikacji mobilnej na urządzenia przenośne z systemem iOS oraz wieloplatformowego serwera sieciowego opartego na frameworku Vapor. Opisane zostały zagadnienia technologiczne, możliwości języka Swift oraz ciekawsze zagadnienia implementacyjne. Praca została podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy zagadnień związanych z aplikacją mobilną, a druga problematyki tworzenia serwera sieciowego. Obie części systemu tworzą spójną całość, która posiada sprawną komunikację poprzez odpowiednio dobraną architekturę, gwarantującą elastyczność implementacji. Opisane narzędzia, jak i architektura powstałych części tworzą system umożliwiający znajdowanie lokali usługowych oraz wyznaczanie ich odległości od użytkownika. Główną zaletą opisywanego systemu jest łatwy dostęp do funkcji zamówienia usług wybranego lokalu przez użytkownika. Ponadto użytkownik nie musi się bezpośrednio komunikować z lokalem, gdyż system redukuje konieczność takiego kontaktu.\noindent
This paper presents how to implement a Swift loyalty system by creating a mobile application for iOS mobile devices and a cross-platform web server based on the Vapor framework. Technological issues, Swift language capabilities and some interesting implementation issues are described. The work is divided into two parts. The first one is devoted to issues related to mobile applications and the second to issues related to creating a web server. Both parts form a coherent system with an efficient communication through an appropriately chosen architecture which guarantees flexibility of the implementation. The presented tools and the architecture of the created parts build a system for finding service locations and evaluating their distance from the user. The main advantage of this system is an easy access to an ordering function of a service of the premises selected by the user. In addition, the user does not need to communicate directly with the premises, as the system reduces the need for such a contact.
dc.abstract.en | This paper presents how to implement a Swift loyalty system by creating a mobile application for iOS mobile devices and a cross-platform web server based on the Vapor framework. Technological issues, Swift language capabilities and some interesting implementation issues are described. The work is divided into two parts. The first one is devoted to issues related to mobile applications and the second to issues related to creating a web server. Both parts form a coherent system with an efficient communication through an appropriately chosen architecture which guarantees flexibility of the implementation. The presented tools and the architecture of the created parts build a system for finding service locations and evaluating their distance from the user. The main advantage of this system is an easy access to an ordering function of a service of the premises selected by the user. In addition, the user does not need to communicate directly with the premises, as the system reduces the need for such a contact. | pl |
dc.abstract.pl | W niniejszej pracy przedstawiony został sposób implementacji systemu lojalnościowego z użyciem języka Swift poprzez stworzenie aplikacji mobilnej na urządzenia przenośne z systemem iOS oraz wieloplatformowego serwera sieciowego opartego na frameworku Vapor. Opisane zostały zagadnienia technologiczne, możliwości języka Swift oraz ciekawsze zagadnienia implementacyjne. Praca została podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy zagadnień związanych z aplikacją mobilną, a druga problematyki tworzenia serwera sieciowego. Obie części systemu tworzą spójną całość, która posiada sprawną komunikację poprzez odpowiednio dobraną architekturę, gwarantującą elastyczność implementacji. Opisane narzędzia, jak i architektura powstałych części tworzą system umożliwiający znajdowanie lokali usługowych oraz wyznaczanie ich odległości od użytkownika. Główną zaletą opisywanego systemu jest łatwy dostęp do funkcji zamówienia usług wybranego lokalu przez użytkownika. Ponadto użytkownik nie musi się bezpośrednio komunikować z lokalem, gdyż system redukuje konieczność takiego kontaktu.\noindent | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Płaczek, Wiesław - 131447 | pl |
dc.contributor.author | Szpyrka, Łukasz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Białas, Piotr - 127296 | pl |
dc.contributor.reviewer | Płaczek, Wiesław - 131447 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T11:47:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T11:47:59Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-119246-131311 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224262 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Swift, Vapor, iOS, mobile application, web server, loyalty system. | pl |
dc.subject.pl | Swift, Vapor, iOS, aplikacja mobilna, serwer sieciowy, system lojalnościowy. | pl |
dc.title | Wykorzystanie języka Swift oraz frameworku "Vapor" w tworzeniu mobilnego systemu lojalnościowego | pl |
dc.title.alternative | Usage of Swift language and Vapor framework in creating mobile loyality system | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |