Wybrane stereotypy narodowościowe i ich zastosowanie w reklamie telewizyjnej

master
dc.abstract.enAnalysis of the phenomenon of stereotypes and their use in television advertising in this work is an attempt to understand, by what stereotypes respondents evaluate women of four selected nationalities: German, French, Japanese and American, and how television advertising uses stereotypes about them. An interesting issue in the course of the study has also become an attempt to find answers as respondents understand the phenomenon of stereotypes and how they are aware of their use. Stereotypes we use in our daily lives, often without being aware of this fact and the advertising that surrounds us at every turn, are essential elements of everyday life of each of us. In this paper I make an attempt to analyze how operating in the minds of stereotypes are consistent with the image presented in the media.pl
dc.abstract.plAnaliza zjawiska stereotypów oraz ich wykorzystania w reklamie telewizyjnej jest w niniejsze pracy próbą zrozumienia, za pomocą jakich stereotypów respondenci oceniają kobiety czterech wybranych narodowości: niemieckiej, francuskiej, japońskiej i amerykańskiej oraz w jaki sposób reklama telewizyjna wybranego produktu wykorzystuje stereotypy na ich temat. Ciekawym zagadnieniem w toku realizacji badania stała się też próba znalezienia odpowiedzi, jak respondenci rozumieją zjawiska stereotypów i na ile są świadomi posługiwania się nimi. Stereotypy, którymi posługujemy się w naszym codziennym życiu, często nie zdając sobie z tego sprawy oraz reklama, która otacza nas na każdym kroku, są nieodzownymi elementami codzienności każdego z nas. W niniejszej pracy podejmuję próbę przeanalizowania, na ile funkcjonujące w świadomości stereotypy są spójne z prezentowanym w mediach obrazem.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSagan, Adam - 131779 pl
dc.contributor.authorDyląg, Agatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerWorek, Barbara - 132738 pl
dc.contributor.reviewerSagan, Adam - 131779 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:03:38Z
dc.date.available2020-07-25T05:03:38Z
dc.date.submitted2014-10-15pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.identifier.apddiploma-91389-81963pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199590
dc.languagepolpl
dc.subject.ennational stereotypes\ntelevision advertising\nstructuralismpl
dc.subject.plstereotypy narodowościowereklama telewizyjnastrukturalizmpl
dc.titleWybrane stereotypy narodowościowe i ich zastosowanie w reklamie telewizyjnejpl
dc.title.alternativeSelected national stereotypes and their use in television advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Analysis of the phenomenon of stereotypes and their use in television advertising in this work is an attempt to understand, by what stereotypes respondents evaluate women of four selected nationalities: German, French, Japanese and American, and how television advertising uses stereotypes about them. An interesting issue in the course of the study has also become an attempt to find answers as respondents understand the phenomenon of stereotypes and how they are aware of their use. Stereotypes we use in our daily lives, often without being aware of this fact and the advertising that surrounds us at every turn, are essential elements of everyday life of each of us. In this paper I make an attempt to analyze how operating in the minds of stereotypes are consistent with the image presented in the media.
dc.abstract.plpl
Analiza zjawiska stereotypów oraz ich wykorzystania w reklamie telewizyjnej jest w niniejsze pracy próbą zrozumienia, za pomocą jakich stereotypów respondenci oceniają kobiety czterech wybranych narodowości: niemieckiej, francuskiej, japońskiej i amerykańskiej oraz w jaki sposób reklama telewizyjna wybranego produktu wykorzystuje stereotypy na ich temat. Ciekawym zagadnieniem w toku realizacji badania stała się też próba znalezienia odpowiedzi, jak respondenci rozumieją zjawiska stereotypów i na ile są świadomi posługiwania się nimi. Stereotypy, którymi posługujemy się w naszym codziennym życiu, często nie zdając sobie z tego sprawy oraz reklama, która otacza nas na każdym kroku, są nieodzownymi elementami codzienności każdego z nas. W niniejszej pracy podejmuję próbę przeanalizowania, na ile funkcjonujące w świadomości stereotypy są spójne z prezentowanym w mediach obrazem.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sagan, Adam - 131779
dc.contributor.authorpl
Dyląg, Agata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Worek, Barbara - 132738
dc.contributor.reviewerpl
Sagan, Adam - 131779
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:03:38Z
dc.date.available
2020-07-25T05:03:38Z
dc.date.submittedpl
2014-10-15
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.identifier.apdpl
diploma-91389-81963
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199590
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
national stereotypes\ntelevision advertising\nstructuralism
dc.subject.plpl
stereotypy narodowościowereklama telewizyjnastrukturalizm
dc.titlepl
Wybrane stereotypy narodowościowe i ich zastosowanie w reklamie telewizyjnej
dc.title.alternativepl
Selected national stereotypes and their use in television advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Wroclaw
8
Warsaw
5
Krakow
2
Budapest
1
Chandler
1
Des Moines
1
Dublin
1
Lodz
1
Mozdzanow
1
Poznan
1

No access

No Thumbnail Available