Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie zespołem wirtualnym z perspektywy lidera - analiza na przykładzie branży bankowej
Virtual team management in a company from the banking sector - perspective of a leader
Słowa kluczowe:efektywność – komunikacja – przywództwo – wirtualny zespół – zarządzanie
Keywords: communication – effectiveness – leadership - management – virtual team
Wirtualne zespoły stają się powszechną formą współpracy, co pozwalają organizacjom na dostęp do globalnego rynku pracy i pozyskanie pracowników o najlepszych kwalifikacjach. Zarządzanie takimi zespołami jest jednak bardziej złożonym zadaniem ze względu na specyficzne potrzeby pracowników i wyzwania takie jak bariery językowe, odmienności kulturalne, praca w różnych strefach czasowych i lokalizacjach. Głównym celem niniejszej pracy jest określenie zasadniczych wyzwań wiążących się z zarządzaniem wirtualnymi zespołami oraz identyfikacja kluczowych umiejętności lidera umożliwiających skuteczne przywództwo w zespołach wirtualnych. Ponadto, w części badawczej pracy podjęto próby zidentyfikowania zależności między stylami zarządzania liderów wirtualnych zespołów a wynikami pracowników oraz ich wpływ na satysfakcję z pracy. Na podstawie badań przeprowadzonych w wirtualnym zespole w organizacji z branży bankowej, możemy stwierdzić iż styl transakcyjny, transformacyjny i wspólnego zarządzania mogą wywierać pozytywny wpływ na satysfakcję i wyniki pracowników, ale jednocześnie nie gwarantują najlepszych wyników. W podsumowaniu autorka podkreśla, że pomimo zastosowania stylów, które mogę pozytywnie oddziaływać na zespół, bardzo ważna jest efektywna komunikacja oraz właściwy dobór pracowników, którzy posiadają kluczowe umiejętności do pracy wirtualnej.
Virtual teams are becoming a common form of collaboration in global organisations. Such a setup enables companies the possibility of hiring the best talent on the market. However, managing virtual teams is way more complex due to challenges caused by language barriers, specific needs of employees, cultural and time zone differences and geographical dispersion. The main purpose of this research is to identify the core challenges of managing virtual teams and to point out the key leadership skills for effective management of virtual teams. In this research the author tried to identify the correlation between management style of virtual team leaders and employee performance as well as its impact on their job satisfaction. Based on virtual team research conducted in the banking industry organisation, we can infer that the transactional, transformational and shared styles can have a positive impact on employee satisfaction and performance, but at the same time, applying certain styles does not guarantee the best results. Summarising, the author empathises that utilising the above mentioned management styles may have a positive impact on the team, however effective communication and selection of employees with the right skill set for virtual work is also a crucial factor of success of a virtual team.
dc.abstract.en | Virtual teams are becoming a common form of collaboration in global organisations. Such a setup enables companies the possibility of hiring the best talent on the market. However, managing virtual teams is way more complex due to challenges caused by language barriers, specific needs of employees, cultural and time zone differences and geographical dispersion. The main purpose of this research is to identify the core challenges of managing virtual teams and to point out the key leadership skills for effective management of virtual teams. In this research the author tried to identify the correlation between management style of virtual team leaders and employee performance as well as its impact on their job satisfaction. Based on virtual team research conducted in the banking industry organisation, we can infer that the transactional, transformational and shared styles can have a positive impact on employee satisfaction and performance, but at the same time, applying certain styles does not guarantee the best results. Summarising, the author empathises that utilising the above mentioned management styles may have a positive impact on the team, however effective communication and selection of employees with the right skill set for virtual work is also a crucial factor of success of a virtual team. | pl |
dc.abstract.pl | Wirtualne zespoły stają się powszechną formą współpracy, co pozwalają organizacjom na dostęp do globalnego rynku pracy i pozyskanie pracowników o najlepszych kwalifikacjach. Zarządzanie takimi zespołami jest jednak bardziej złożonym zadaniem ze względu na specyficzne potrzeby pracowników i wyzwania takie jak bariery językowe, odmienności kulturalne, praca w różnych strefach czasowych i lokalizacjach. Głównym celem niniejszej pracy jest określenie zasadniczych wyzwań wiążących się z zarządzaniem wirtualnymi zespołami oraz identyfikacja kluczowych umiejętności lidera umożliwiających skuteczne przywództwo w zespołach wirtualnych. Ponadto, w części badawczej pracy podjęto próby zidentyfikowania zależności między stylami zarządzania liderów wirtualnych zespołów a wynikami pracowników oraz ich wpływ na satysfakcję z pracy. Na podstawie badań przeprowadzonych w wirtualnym zespole w organizacji z branży bankowej, możemy stwierdzić iż styl transakcyjny, transformacyjny i wspólnego zarządzania mogą wywierać pozytywny wpływ na satysfakcję i wyniki pracowników, ale jednocześnie nie gwarantują najlepszych wyników. W podsumowaniu autorka podkreśla, że pomimo zastosowania stylów, które mogę pozytywnie oddziaływać na zespół, bardzo ważna jest efektywna komunikacja oraz właściwy dobór pracowników, którzy posiadają kluczowe umiejętności do pracy wirtualnej. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.contributor.author | Panchenko, Julia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-11T21:32:59Z | |
dc.date.available | 2022-07-11T21:32:59Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-148333-280654 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295976 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Keywords: communication – effectiveness – leadership - management – virtual team | pl |
dc.subject.pl | Słowa kluczowe:efektywność – komunikacja – przywództwo – wirtualny zespół – zarządzanie | pl |
dc.title | Zarządzanie zespołem wirtualnym z perspektywy lidera - analiza na przykładzie branży bankowej | pl |
dc.title.alternative | Virtual team management in a company from the banking sector - perspective of a leader | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |