Zarządzanie zespołem wirtualnym z perspektywy lidera - analiza na przykładzie branży bankowej

master
dc.abstract.enVirtual teams are becoming a common form of collaboration in global organisations. Such a setup enables companies the possibility of hiring the best talent on the market. However, managing virtual teams is way more complex due to challenges caused by language barriers, specific needs of employees, cultural and time zone differences and geographical dispersion. The main purpose of this research is to identify the core challenges of managing virtual teams and to point out the key leadership skills for effective management of virtual teams. In this research the author tried to identify the correlation between management style of virtual team leaders and employee performance as well as its impact on their job satisfaction. Based on virtual team research conducted in the banking industry organisation, we can infer that the transactional, transformational and shared styles can have a positive impact on employee satisfaction and performance, but at the same time, applying certain styles does not guarantee the best results. Summarising, the author empathises that utilising the above mentioned management styles may have a positive impact on the team, however effective communication and selection of employees with the right skill set for virtual work is also a crucial factor of success of a virtual team.pl
dc.abstract.plWirtualne zespoły stają się powszechną formą współpracy, co pozwalają organizacjom na dostęp do globalnego rynku pracy i pozyskanie pracowników o najlepszych kwalifikacjach. Zarządzanie takimi zespołami jest jednak bardziej złożonym zadaniem ze względu na specyficzne potrzeby pracowników i wyzwania takie jak bariery językowe, odmienności kulturalne, praca w różnych strefach czasowych i lokalizacjach. Głównym celem niniejszej pracy jest określenie zasadniczych wyzwań wiążących się z zarządzaniem wirtualnymi zespołami oraz identyfikacja kluczowych umiejętności lidera umożliwiających skuteczne przywództwo w zespołach wirtualnych. Ponadto, w części badawczej pracy podjęto próby zidentyfikowania zależności między stylami zarządzania liderów wirtualnych zespołów a wynikami pracowników oraz ich wpływ na satysfakcję z pracy. Na podstawie badań przeprowadzonych w wirtualnym zespole w organizacji z branży bankowej, możemy stwierdzić iż styl transakcyjny, transformacyjny i wspólnego zarządzania mogą wywierać pozytywny wpływ na satysfakcję i wyniki pracowników, ale jednocześnie nie gwarantują najlepszych wyników. W podsumowaniu autorka podkreśla, że pomimo zastosowania stylów, które mogę pozytywnie oddziaływać na zespół, bardzo ważna jest efektywna komunikacja oraz właściwy dobór pracowników, którzy posiadają kluczowe umiejętności do pracy wirtualnej.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.authorPanchenko, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2022-07-11T21:32:59Z
dc.date.available2022-07-11T21:32:59Z
dc.date.submitted2022-07-07pl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-148333-280654pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295976
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: communication – effectiveness – leadership - management – virtual teampl
dc.subject.plSłowa kluczowe:efektywność – komunikacja – przywództwo – wirtualny zespół – zarządzaniepl
dc.titleZarządzanie zespołem wirtualnym z perspektywy lidera - analiza na przykładzie branży bankowejpl
dc.title.alternativeVirtual team management in a company from the banking sector - perspective of a leaderpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Virtual teams are becoming a common form of collaboration in global organisations. Such a setup enables companies the possibility of hiring the best talent on the market. However, managing virtual teams is way more complex due to challenges caused by language barriers, specific needs of employees, cultural and time zone differences and geographical dispersion. The main purpose of this research is to identify the core challenges of managing virtual teams and to point out the key leadership skills for effective management of virtual teams. In this research the author tried to identify the correlation between management style of virtual team leaders and employee performance as well as its impact on their job satisfaction. Based on virtual team research conducted in the banking industry organisation, we can infer that the transactional, transformational and shared styles can have a positive impact on employee satisfaction and performance, but at the same time, applying certain styles does not guarantee the best results. Summarising, the author empathises that utilising the above mentioned management styles may have a positive impact on the team, however effective communication and selection of employees with the right skill set for virtual work is also a crucial factor of success of a virtual team.
dc.abstract.plpl
Wirtualne zespoły stają się powszechną formą współpracy, co pozwalają organizacjom na dostęp do globalnego rynku pracy i pozyskanie pracowników o najlepszych kwalifikacjach. Zarządzanie takimi zespołami jest jednak bardziej złożonym zadaniem ze względu na specyficzne potrzeby pracowników i wyzwania takie jak bariery językowe, odmienności kulturalne, praca w różnych strefach czasowych i lokalizacjach. Głównym celem niniejszej pracy jest określenie zasadniczych wyzwań wiążących się z zarządzaniem wirtualnymi zespołami oraz identyfikacja kluczowych umiejętności lidera umożliwiających skuteczne przywództwo w zespołach wirtualnych. Ponadto, w części badawczej pracy podjęto próby zidentyfikowania zależności między stylami zarządzania liderów wirtualnych zespołów a wynikami pracowników oraz ich wpływ na satysfakcję z pracy. Na podstawie badań przeprowadzonych w wirtualnym zespole w organizacji z branży bankowej, możemy stwierdzić iż styl transakcyjny, transformacyjny i wspólnego zarządzania mogą wywierać pozytywny wpływ na satysfakcję i wyniki pracowników, ale jednocześnie nie gwarantują najlepszych wyników. W podsumowaniu autorka podkreśla, że pomimo zastosowania stylów, które mogę pozytywnie oddziaływać na zespół, bardzo ważna jest efektywna komunikacja oraz właściwy dobór pracowników, którzy posiadają kluczowe umiejętności do pracy wirtualnej.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.authorpl
Panchenko, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2022-07-11T21:32:59Z
dc.date.available
2022-07-11T21:32:59Z
dc.date.submittedpl
2022-07-07
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-148333-280654
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295976
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: communication – effectiveness – leadership - management – virtual team
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe:efektywność – komunikacja – przywództwo – wirtualny zespół – zarządzanie
dc.titlepl
Zarządzanie zespołem wirtualnym z perspektywy lidera - analiza na przykładzie branży bankowej
dc.title.alternativepl
Virtual team management in a company from the banking sector - perspective of a leader
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
43
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Krakow
7
Wroclaw
5
Lublin
3
Reda
3
Rzeszów
2
Biała Podlaska
1
Gdansk
1
Jaworzno
1
Leszno
1

No access

No Thumbnail Available
Collections