Viral challenges as a new form of museums’ activity in social media

2022
journal article
article
cris.lastimport.wos2024-04-09T20:28:02Z
dc.abstract.enDue to the new social media channels as well as an increase of content created, growingly important is a creative approach to the content creation. One way is the forming of the viral content and challenges. The pandemic time revealed that museums undertake unstandardized activities and take up the challenges. The research aim was to analyze museums’ activities in viral social media challenges. The qualitative content analysis method was conducted to realize the assumed aim. Findings revealed that although such activity is rather occasional, it is always consistent with the museums’ core topics and social actions. The participation in challenges revealed also the importance of building relations with organizations.pl
dc.abstract.plWobec nowych kanałów społecznościowych i wzrostu tworzonych treści coraz istotniejsze jest kreatywne tworzenie treści. Jednym ze sposobów jest tworzenie treści i wyzwań wirusowych. Czas pandemii pokazał, że także muzea próbują niestandardowych form aktywności i podejmują wyzwania. Celem badania była analiza aktywności muzeów w wyzwaniach sieciowych. Do jego realizacji zastosowano jakościową analizę treści. Wyniki wykazały, że chociaż aktywność jest względnie rzadko podejmowana, to zawsze jest ona spójna z merytoryką muzeum i z działalnością społeczną. Udział w wyzwaniach pokazuje też, że budowanie relacji z organizacjami jest coraz istotniejsze.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Przedsiębiorczościpl
dc.contributor.authorSawczuk, Magdalena - 251312 pl
dc.date.accession2022-08-03pl
dc.date.accessioned2022-08-03T12:35:50Z
dc.date.available2022-08-03T12:35:50Z
dc.date.issued2022pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.number1pl
dc.description.physical57-75pl
dc.description.publication1,2pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume14pl
dc.identifier.doi10.24917/20837275.14.1.5pl
dc.identifier.eissn2391-4432pl
dc.identifier.issn2083-7275pl
dc.identifier.projectU1U/P02/DO/14.20pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/297989
dc.identifier.weblinkhttps://studiadecultura.up.krakow.pl/article/view/9364pl
dc.languageengpl
dc.language.containerpolpl
dc.pbn.affiliationDziedzina nauk społecznych : nauki o zarządzaniu i jakościpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enactivitypl
dc.subject.enchallengepl
dc.subject.enmuseumpl
dc.subject.ensocial mediapl
dc.subject.plaktywnośćpl
dc.subject.plmedia społecznościowepl
dc.subject.plmuzeumpl
dc.subject.plwyzwaniapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleViral challenges as a new form of museums’ activity in social mediapl
dc.title.alternativeSieciowe wyzwania jako nowa forma aktywności muzeów w mediach społecznościowychpl
dc.title.journalAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Culturapl
dc.title.volumeCyberkultura 3.0: Media. Edukacja. Prawopl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-09T20:28:02Z
dc.abstract.enpl
Due to the new social media channels as well as an increase of content created, growingly important is a creative approach to the content creation. One way is the forming of the viral content and challenges. The pandemic time revealed that museums undertake unstandardized activities and take up the challenges. The research aim was to analyze museums’ activities in viral social media challenges. The qualitative content analysis method was conducted to realize the assumed aim. Findings revealed that although such activity is rather occasional, it is always consistent with the museums’ core topics and social actions. The participation in challenges revealed also the importance of building relations with organizations.
dc.abstract.plpl
Wobec nowych kanałów społecznościowych i wzrostu tworzonych treści coraz istotniejsze jest kreatywne tworzenie treści. Jednym ze sposobów jest tworzenie treści i wyzwań wirusowych. Czas pandemii pokazał, że także muzea próbują niestandardowych form aktywności i podejmują wyzwania. Celem badania była analiza aktywności muzeów w wyzwaniach sieciowych. Do jego realizacji zastosowano jakościową analizę treści. Wyniki wykazały, że chociaż aktywność jest względnie rzadko podejmowana, to zawsze jest ona spójna z merytoryką muzeum i z działalnością społeczną. Udział w wyzwaniach pokazuje też, że budowanie relacji z organizacjami jest coraz istotniejsze.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Przedsiębiorczości
dc.contributor.authorpl
Sawczuk, Magdalena - 251312
dc.date.accessionpl
2022-08-03
dc.date.accessioned
2022-08-03T12:35:50Z
dc.date.available
2022-08-03T12:35:50Z
dc.date.issuedpl
2022
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.numberpl
1
dc.description.physicalpl
57-75
dc.description.publicationpl
1,2
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
14
dc.identifier.doipl
10.24917/20837275.14.1.5
dc.identifier.eissnpl
2391-4432
dc.identifier.issnpl
2083-7275
dc.identifier.projectpl
U1U/P02/DO/14.20
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/297989
dc.identifier.weblinkpl
https://studiadecultura.up.krakow.pl/article/view/9364
dc.languagepl
eng
dc.language.containerpl
pol
dc.pbn.affiliationpl
Dziedzina nauk społecznych : nauki o zarządzaniu i jakości
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
activity
dc.subject.enpl
challenge
dc.subject.enpl
museum
dc.subject.enpl
social media
dc.subject.plpl
aktywność
dc.subject.plpl
media społecznościowe
dc.subject.plpl
muzeum
dc.subject.plpl
wyzwania
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Viral challenges as a new form of museums’ activity in social media
dc.title.alternativepl
Sieciowe wyzwania jako nowa forma aktywności muzeów w mediach społecznościowych
dc.title.journalpl
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura
dc.title.volumepl
Cyberkultura 3.0: Media. Edukacja. Prawo
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
26
Views per month
Views per city
Krakow
7
Ashburn
2
Dublin
2
Lublin
2
Wroclaw
2
Boardman
1
Lappeenranta
1
Zabrze
1
Downloads
sawczuk_viral_challenges_as_a_new_form_of_museums'_activity_in_social_media_2022.odt
123
sawczuk_viral_challenges_as_a_new_form_of_museums'_activity_in_social_media_2022.pdf
58