Funkcjonowanie e-administracji na przykładzie małopolskich urzędów

master
dc.abstract.enElectronic administration is one of the elements of improving public administration. E - administration is nothing more than the possibility of providing services over the internet.This work presents the results of quantitative and qualitative studies on both the functioning of electronic administration and to verification the need for public. The survey results show that over 50% of respondents used electronic administration. By contrast, over 60% of respondents were on average satisfied with the delivery of services. The main advantage of electronic administration is the ability to settle the matter without leaving the house. The electronic administration is also connected to the quality management system. The client and his needs are very important here, and in the finals his satisfaction or lack thereof.pl
dc.abstract.plElektroniczna administracja jest jednym z elementów doskonalenia administracji publicznej. E – administracja to nic innego jak możliwość świadczenia usług poprzez Internet. Niniejsza praca przedstawia wyniki badań ilościowych i jakościowych dotyczących zarówno funkcjonowania elektronicznej administracji jak i sprawdzenia potrzeby użyteczności dla obywateli. Wyniki badania pokazują, że ponad 50 % ankietowanych korzystała z elektronicznej administracji. Natomiast ponad 60 % ankietowanych było średnio zadowolonych z realizacji usług. Główną zaletą elektronicznej administracji jest możliwość załatwienia sprawy bez wychodzenia z domu Elektroniczna administracja jest również połączona z systemem zarządzania jakością. Tutaj bardzo ważny jest klient oraz jego potrzeby, a w finale jego satysfakcja lub jej brak.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBaran, Grzegorz - 143662 pl
dc.contributor.authorSmoleń, Kingapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBaran, Grzegorz - 143662 pl
dc.contributor.reviewerKołodziejczyk, Jakub - 129031 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T22:11:43Z
dc.date.available2020-07-27T22:11:43Z
dc.date.submitted2019-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-130360-192596pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233460
dc.languagepolpl
dc.subject.enELECTRONIC ADMINISTRATION – PUBLIC ADMINISTRATION – QUALITY MANAGEMENT SYSTEM – SATISFACTIONpl
dc.subject.plADMINISTRACJA PUBLICZNA – ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA – SATYSFAKCJA – SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄpl
dc.titleFunkcjonowanie e-administracji na przykładzie małopolskich urzędówpl
dc.title.alternativeThe functioning of e-administration based on Małopolska officespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Electronic administration is one of the elements of improving public administration. E - administration is nothing more than the possibility of providing services over the internet.This work presents the results of quantitative and qualitative studies on both the functioning of electronic administration and to verification the need for public. The survey results show that over 50% of respondents used electronic administration. By contrast, over 60% of respondents were on average satisfied with the delivery of services. The main advantage of electronic administration is the ability to settle the matter without leaving the house. The electronic administration is also connected to the quality management system. The client and his needs are very important here, and in the finals his satisfaction or lack thereof.
dc.abstract.plpl
Elektroniczna administracja jest jednym z elementów doskonalenia administracji publicznej. E – administracja to nic innego jak możliwość świadczenia usług poprzez Internet. Niniejsza praca przedstawia wyniki badań ilościowych i jakościowych dotyczących zarówno funkcjonowania elektronicznej administracji jak i sprawdzenia potrzeby użyteczności dla obywateli. Wyniki badania pokazują, że ponad 50 % ankietowanych korzystała z elektronicznej administracji. Natomiast ponad 60 % ankietowanych było średnio zadowolonych z realizacji usług. Główną zaletą elektronicznej administracji jest możliwość załatwienia sprawy bez wychodzenia z domu Elektroniczna administracja jest również połączona z systemem zarządzania jakością. Tutaj bardzo ważny jest klient oraz jego potrzeby, a w finale jego satysfakcja lub jej brak.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Baran, Grzegorz - 143662
dc.contributor.authorpl
Smoleń, Kinga
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Baran, Grzegorz - 143662
dc.contributor.reviewerpl
Kołodziejczyk, Jakub - 129031
dc.date.accessioned
2020-07-27T22:11:43Z
dc.date.available
2020-07-27T22:11:43Z
dc.date.submittedpl
2019-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-130360-192596
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233460
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ELECTRONIC ADMINISTRATION – PUBLIC ADMINISTRATION – QUALITY MANAGEMENT SYSTEM – SATISFACTION
dc.subject.plpl
ADMINISTRACJA PUBLICZNA – ELEKTRONICZNA ADMINISTRACJA – SATYSFAKCJA – SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
dc.titlepl
Funkcjonowanie e-administracji na przykładzie małopolskich urzędów
dc.title.alternativepl
The functioning of e-administration based on Małopolska offices
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
42
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Krakow
6
Wroclaw
6
Tomaszow Lubelski
3
Szczecin
2
Boardman
1
Czulowek
1
Dubiecko
1
Dublin
1
Gdansk
1

No access

No Thumbnail Available