Trash art, czyli kulturowy upcycling

2016
journal article
article
dc.abstract.enThe purpose of this article is to discuss issues related to the functioning of the kategoryczny of trash in philosophy and modern art. Especially, essential here is the question about status of subject in contemporary thought on art. In particular, the analysis has been subjected to Everest 8848 Art Project exhibition, which took place in Katmandu in 2012, and which is basically the best example to explain what in art upcycling really means. As a base for this analyze I will use an article by Jonathan Culler, who follows the understanding of the "trash" term, their division in philosophical thought, contemporary conceptions and methods of their use.pl
dc.abstract.plCelem artykułu jest omówienie i przeanalizowanie wystawy Everest 8848 Art Project, która odbyła się w 2012 roku w Kathmandu w kontekście zorientowanych wokół śmieci teorii antropologicznych i filozoficznych. Ważnym będzie tu omówienie problemu związanego z funkcjonowaniem śmieci w sztuce współczesnej, a także pytanie o status przedmiotu oraz sposoby wykorzystania go jako materiału twórczego. Do omówienia opisywanych w tekście zjawisk trash artu, upcyclingu oraz ready mades posłuży mi przede wszystkim artykuł Jonathana Cullera pt. "Teoria śmieci".pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.contributor.authorPapier, Sylwia - 205492 pl
dc.date.accession2017-01-24pl
dc.date.accessioned2017-01-25T15:25:11Z
dc.date.available2017-01-25T15:25:11Z
dc.date.issued2016pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr.pl
dc.description.number31pl
dc.description.physical79-89pl
dc.description.publication0,79pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.eissn2449-9153pl
dc.identifier.issn1898-5947pl
dc.identifier.projectROD UJ / Ppl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/36066
dc.identifier.weblinkhttp://www.maska.psc.uj.edu.pl/documents/40768330/43096068/Maska+31_e-wyd.pdf/b94ca9f6-5aeb-4f17-b701-dd1f1e236ba6pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.entrash artpl
dc.subject.enexhibitionpl
dc.subject.encultural anthropologypl
dc.subject.enupcyclingpl
dc.subject.pltrash artpl
dc.subject.plwystawiennictwopl
dc.subject.plantropologia kulturypl
dc.subject.plupcyclingpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleTrash art, czyli kulturowy upcyclingpl
dc.title.alternativeTrash art, or cultural upcyclingpl
dc.title.journalMaskapl
dc.title.volumeRzecz, przedmiot, artefaktpl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this article is to discuss issues related to the functioning of the kategoryczny of trash in philosophy and modern art. Especially, essential here is the question about status of subject in contemporary thought on art. In particular, the analysis has been subjected to Everest 8848 Art Project exhibition, which took place in Katmandu in 2012, and which is basically the best example to explain what in art upcycling really means. As a base for this analyze I will use an article by Jonathan Culler, who follows the understanding of the "trash" term, their division in philosophical thought, contemporary conceptions and methods of their use.
dc.abstract.plpl
Celem artykułu jest omówienie i przeanalizowanie wystawy Everest 8848 Art Project, która odbyła się w 2012 roku w Kathmandu w kontekście zorientowanych wokół śmieci teorii antropologicznych i filozoficznych. Ważnym będzie tu omówienie problemu związanego z funkcjonowaniem śmieci w sztuce współczesnej, a także pytanie o status przedmiotu oraz sposoby wykorzystania go jako materiału twórczego. Do omówienia opisywanych w tekście zjawisk trash artu, upcyclingu oraz ready mades posłuży mi przede wszystkim artykuł Jonathana Cullera pt. "Teoria śmieci".
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.contributor.authorpl
Papier, Sylwia - 205492
dc.date.accessionpl
2017-01-24
dc.date.accessioned
2017-01-25T15:25:11Z
dc.date.available
2017-01-25T15:25:11Z
dc.date.issuedpl
2016
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr.
dc.description.numberpl
31
dc.description.physicalpl
79-89
dc.description.publicationpl
0,79
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.eissnpl
2449-9153
dc.identifier.issnpl
1898-5947
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / P
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/36066
dc.identifier.weblinkpl
http://www.maska.psc.uj.edu.pl/documents/40768330/43096068/Maska+31_e-wyd.pdf/b94ca9f6-5aeb-4f17-b701-dd1f1e236ba6
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
trash art
dc.subject.enpl
exhibition
dc.subject.enpl
cultural anthropology
dc.subject.enpl
upcycling
dc.subject.plpl
trash art
dc.subject.plpl
wystawiennictwo
dc.subject.plpl
antropologia kultury
dc.subject.plpl
upcycling
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Trash art, czyli kulturowy upcycling
dc.title.alternativepl
Trash art, or cultural upcycling
dc.title.journalpl
Maska
dc.title.volumepl
Rzecz, przedmiot, artefakt
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.