Prawa i obowiązki konsumentów

licenciate
dc.abstract.enThis work focuses on bringing consumer rights closer to a reader and examining a reader’s awareness by conducting a survey. Not only was the willingness to update research a source and motivation to raise this issue but also the author's experience in the workplace. In the introduction, I discuss the research problem. I briefly summarize the whole work and the concept of global management in terms of the topic of the work. I explain the concept of a consumer and their rights in the European Union, and then in more detail in Poland. Later, I specify the purpose of the study, the test method and the target group. The most important part of the work is the survey. I present and discuss the answers to each question. In the conclusion I give a solution to the question posed in the introduction. Results of my research are a source of concerns because they prove how a consumer is unaware of their rights and responsibilities. A lot of respondents gave an incorrect answer, based on their own intuition and public opinion.pl
dc.abstract.plPraca skupia się na przybliżeniu czytelnikowi poszczególnych praw konsumenta oraz zbadanie świadomości konsumenckiej poprzez przeprowadzenie ankiety. Źródłem oraz motywacją do poruszenia tej kwestii była nie tylko chęć odnowienia badań z poprzednich lat, ale także doświadczenie autorki pochodzące z miejsca pracy.We wstępie omówiony jest problem badawczy, krótkie streszczenie całej pracy oraz pojęcie zarządzania globalnego w ujęciu tematu. W rozwinięciu wyjaśnione jest pojęcie konsumenta oraz omówienie jego praw panujących w Unii Europejskiej, a następnie szczegółowo, tylko w Polsce. Później opisany został cel badania, metoda badawcza oraz grupa docelowa. Najważniejszą częścią pracy jest ankieta. Przedstawione i omówione są odpowiedzi do każdego zadanego pytania. W zakończeniu podsumowanie oraz rozwiązanie pytania postawionego we wstępie. Wniosek z przeprowadzonego badania jest bardzo niepokojący, ponieważ udowadnia w jak niskim stopniu klienci są nieświadomi swoich praw i obowiązków. Wiele ankietowanych udzieliło niepoprawnej odpowiedzi, kierując się własną intuicją oraz powszechną opinią wśród społeczeństwa.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKoba, Laurapl
dc.contributor.authorBaran, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKoba, Laurapl
dc.contributor.reviewerLewandowski, Mateuszpl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:01:19Z
dc.date.available2020-07-27T23:01:19Z
dc.date.submitted2019-06-28pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-131560-232272pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234218
dc.languagepolpl
dc.subject.enCONSUMER – AWARENESS – CONSUMER LAW – RESEARCHpl
dc.subject.plKONSUMENT – ŚWIADOMOŚĆ – PRAWA KONSUMENTA – BADANIApl
dc.titlePrawa i obowiązki konsumentówpl
dc.title.alternativeConsumer rights and obligationspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work focuses on bringing consumer rights closer to a reader and examining a reader’s awareness by conducting a survey. Not only was the willingness to update research a source and motivation to raise this issue but also the author's experience in the workplace. In the introduction, I discuss the research problem. I briefly summarize the whole work and the concept of global management in terms of the topic of the work. I explain the concept of a consumer and their rights in the European Union, and then in more detail in Poland. Later, I specify the purpose of the study, the test method and the target group. The most important part of the work is the survey. I present and discuss the answers to each question. In the conclusion I give a solution to the question posed in the introduction. Results of my research are a source of concerns because they prove how a consumer is unaware of their rights and responsibilities. A lot of respondents gave an incorrect answer, based on their own intuition and public opinion.
dc.abstract.plpl
Praca skupia się na przybliżeniu czytelnikowi poszczególnych praw konsumenta oraz zbadanie świadomości konsumenckiej poprzez przeprowadzenie ankiety. Źródłem oraz motywacją do poruszenia tej kwestii była nie tylko chęć odnowienia badań z poprzednich lat, ale także doświadczenie autorki pochodzące z miejsca pracy.We wstępie omówiony jest problem badawczy, krótkie streszczenie całej pracy oraz pojęcie zarządzania globalnego w ujęciu tematu. W rozwinięciu wyjaśnione jest pojęcie konsumenta oraz omówienie jego praw panujących w Unii Europejskiej, a następnie szczegółowo, tylko w Polsce. Później opisany został cel badania, metoda badawcza oraz grupa docelowa. Najważniejszą częścią pracy jest ankieta. Przedstawione i omówione są odpowiedzi do każdego zadanego pytania. W zakończeniu podsumowanie oraz rozwiązanie pytania postawionego we wstępie. Wniosek z przeprowadzonego badania jest bardzo niepokojący, ponieważ udowadnia w jak niskim stopniu klienci są nieświadomi swoich praw i obowiązków. Wiele ankietowanych udzieliło niepoprawnej odpowiedzi, kierując się własną intuicją oraz powszechną opinią wśród społeczeństwa.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Koba, Laura
dc.contributor.authorpl
Baran, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Koba, Laura
dc.contributor.reviewerpl
Lewandowski, Mateusz
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:01:19Z
dc.date.available
2020-07-27T23:01:19Z
dc.date.submittedpl
2019-06-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-131560-232272
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234218
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CONSUMER – AWARENESS – CONSUMER LAW – RESEARCH
dc.subject.plpl
KONSUMENT – ŚWIADOMOŚĆ – PRAWA KONSUMENTA – BADANIA
dc.titlepl
Prawa i obowiązki konsumentów
dc.title.alternativepl
Consumer rights and obligations
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
29
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Wroclaw
4
Krakow
3
Bolechowice
1
Bytom
1
Debica
1
Dublin
1
Lebork
1
Olsztyn
1
Płock
1

No access

No Thumbnail Available