Oddziaływanie reklamy internetowej na decyzje nabywcze konsumentów pokolenia Z

licenciate
dc.abstract.enAn aim of the bachelor thesis is to systematize knowledge about the using of internet advertising as a tool that performs the persuasive function of marketing communication and getting to know the opinion of generation Z consumers about the importance of various forms of internet advertising on their purchasing decisions. For this purpose, survey research was carried out. In this survey research took part 132 respondents belonging to generation Z (15-27 years). The research results show that influence of internet advertising on purchasing decisions of generation Z depends on the form of the advertisement. Respondent´s attitude to internet advertising is mostly negative. About half of the respondents are aware of the situation when they made a purchase guided by the content of the Internet advertising, what confirms the effectiveness of the impact of Internet advertising. A research limitation can be the small size of the research sample. This bachelor thesis can be the basis for further research in this field.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest systematyzacja wiedzy dotyczącej wykorzystania reklamy internetowej jako narzędzia spełniającego funkcję perswazyjną komunikacji marketingowej oraz poznanie opinii konsumentów pokolenia Z na temat znaczenia różnych form reklamy internetowej w ich decyzjach nabywczych. W tym celu zostały przeprowadzone badania ankietowe, w których wzięło udział 132 respondentów należących do pokolenia Z (15-27 lat). Wyniki badań pokazują, że oddziaływanie reklamy internetowej na decyzje nabywcze przedstawicieli pokolenia Z zależy od formy tej reklamy. Stosunek respondentów do reklamy internetowej jest w większości negatywny. Około połowy badanych jest świadomych sytuacji, gdy dokonali oni zakupu kierując się treściami reklamy internetowej, co potwierdza skuteczność oddziaływania reklam internetowych. Ograniczeniem badawczym może być niewielka liczebność próby badawczej. Niniejsza praca może być podstawą do dalszych badań w tym zakresie.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorKupczak, Dominikpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2022-10-21T21:37:33Z
dc.date.available2022-10-21T21:37:33Z
dc.date.submitted2022-10-21pl
dc.fieldofstudyzarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-156854-279264pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302309
dc.languagepolpl
dc.subject.enconsumer – generation Z – Internet advertising – purchasing decisions – source of informationpl
dc.subject.pldecyzje zakupowe – konsument – pokolenie Z – reklama internetowa – źródło informacjipl
dc.titleOddziaływanie reklamy internetowej na decyzje nabywcze konsumentów pokolenia Zpl
dc.title.alternativeThe influence of Internet advertising on purchasing decisions of generation Z consumerspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
An aim of the bachelor thesis is to systematize knowledge about the using of internet advertising as a tool that performs the persuasive function of marketing communication and getting to know the opinion of generation Z consumers about the importance of various forms of internet advertising on their purchasing decisions. For this purpose, survey research was carried out. In this survey research took part 132 respondents belonging to generation Z (15-27 years). The research results show that influence of internet advertising on purchasing decisions of generation Z depends on the form of the advertisement. Respondent´s attitude to internet advertising is mostly negative. About half of the respondents are aware of the situation when they made a purchase guided by the content of the Internet advertising, what confirms the effectiveness of the impact of Internet advertising. A research limitation can be the small size of the research sample. This bachelor thesis can be the basis for further research in this field.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest systematyzacja wiedzy dotyczącej wykorzystania reklamy internetowej jako narzędzia spełniającego funkcję perswazyjną komunikacji marketingowej oraz poznanie opinii konsumentów pokolenia Z na temat znaczenia różnych form reklamy internetowej w ich decyzjach nabywczych. W tym celu zostały przeprowadzone badania ankietowe, w których wzięło udział 132 respondentów należących do pokolenia Z (15-27 lat). Wyniki badań pokazują, że oddziaływanie reklamy internetowej na decyzje nabywcze przedstawicieli pokolenia Z zależy od formy tej reklamy. Stosunek respondentów do reklamy internetowej jest w większości negatywny. Około połowy badanych jest świadomych sytuacji, gdy dokonali oni zakupu kierując się treściami reklamy internetowej, co potwierdza skuteczność oddziaływania reklam internetowych. Ograniczeniem badawczym może być niewielka liczebność próby badawczej. Niniejsza praca może być podstawą do dalszych badań w tym zakresie.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Kupczak, Dominik
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2022-10-21T21:37:33Z
dc.date.available
2022-10-21T21:37:33Z
dc.date.submittedpl
2022-10-21
dc.fieldofstudypl
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-156854-279264
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302309
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
consumer – generation Z – Internet advertising – purchasing decisions – source of information
dc.subject.plpl
decyzje zakupowe – konsument – pokolenie Z – reklama internetowa – źródło informacji
dc.titlepl
Oddziaływanie reklamy internetowej na decyzje nabywcze konsumentów pokolenia Z
dc.title.alternativepl
The influence of Internet advertising on purchasing decisions of generation Z consumers
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available