Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Oddziaływanie reklamy internetowej na decyzje nabywcze konsumentów pokolenia Z
The influence of Internet advertising on purchasing decisions of generation Z consumers
decyzje zakupowe – konsument – pokolenie Z – reklama internetowa – źródło informacji
consumer – generation Z – Internet advertising – purchasing decisions – source of information
Celem pracy jest systematyzacja wiedzy dotyczącej wykorzystania reklamy internetowej jako narzędzia spełniającego funkcję perswazyjną komunikacji marketingowej oraz poznanie opinii konsumentów pokolenia Z na temat znaczenia różnych form reklamy internetowej w ich decyzjach nabywczych. W tym celu zostały przeprowadzone badania ankietowe, w których wzięło udział 132 respondentów należących do pokolenia Z (15-27 lat). Wyniki badań pokazują, że oddziaływanie reklamy internetowej na decyzje nabywcze przedstawicieli pokolenia Z zależy od formy tej reklamy. Stosunek respondentów do reklamy internetowej jest w większości negatywny. Około połowy badanych jest świadomych sytuacji, gdy dokonali oni zakupu kierując się treściami reklamy internetowej, co potwierdza skuteczność oddziaływania reklam internetowych. Ograniczeniem badawczym może być niewielka liczebność próby badawczej. Niniejsza praca może być podstawą do dalszych badań w tym zakresie.
An aim of the bachelor thesis is to systematize knowledge about the using of internet advertising as a tool that performs the persuasive function of marketing communication and getting to know the opinion of generation Z consumers about the importance of various forms of internet advertising on their purchasing decisions. For this purpose, survey research was carried out. In this survey research took part 132 respondents belonging to generation Z (15-27 years). The research results show that influence of internet advertising on purchasing decisions of generation Z depends on the form of the advertisement. Respondent´s attitude to internet advertising is mostly negative. About half of the respondents are aware of the situation when they made a purchase guided by the content of the Internet advertising, what confirms the effectiveness of the impact of Internet advertising. A research limitation can be the small size of the research sample. This bachelor thesis can be the basis for further research in this field.
dc.abstract.en | An aim of the bachelor thesis is to systematize knowledge about the using of internet advertising as a tool that performs the persuasive function of marketing communication and getting to know the opinion of generation Z consumers about the importance of various forms of internet advertising on their purchasing decisions. For this purpose, survey research was carried out. In this survey research took part 132 respondents belonging to generation Z (15-27 years). The research results show that influence of internet advertising on purchasing decisions of generation Z depends on the form of the advertisement. Respondent´s attitude to internet advertising is mostly negative. About half of the respondents are aware of the situation when they made a purchase guided by the content of the Internet advertising, what confirms the effectiveness of the impact of Internet advertising. A research limitation can be the small size of the research sample. This bachelor thesis can be the basis for further research in this field. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest systematyzacja wiedzy dotyczącej wykorzystania reklamy internetowej jako narzędzia spełniającego funkcję perswazyjną komunikacji marketingowej oraz poznanie opinii konsumentów pokolenia Z na temat znaczenia różnych form reklamy internetowej w ich decyzjach nabywczych. W tym celu zostały przeprowadzone badania ankietowe, w których wzięło udział 132 respondentów należących do pokolenia Z (15-27 lat). Wyniki badań pokazują, że oddziaływanie reklamy internetowej na decyzje nabywcze przedstawicieli pokolenia Z zależy od formy tej reklamy. Stosunek respondentów do reklamy internetowej jest w większości negatywny. Około połowy badanych jest świadomych sytuacji, gdy dokonali oni zakupu kierując się treściami reklamy internetowej, co potwierdza skuteczność oddziaływania reklam internetowych. Ograniczeniem badawczym może być niewielka liczebność próby badawczej. Niniejsza praca może być podstawą do dalszych badań w tym zakresie. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.author | Kupczak, Dominik | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-21T21:37:33Z | |
dc.date.available | 2022-10-21T21:37:33Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-21 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-156854-279264 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302309 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | consumer – generation Z – Internet advertising – purchasing decisions – source of information | pl |
dc.subject.pl | decyzje zakupowe – konsument – pokolenie Z – reklama internetowa – źródło informacji | pl |
dc.title | Oddziaływanie reklamy internetowej na decyzje nabywcze konsumentów pokolenia Z | pl |
dc.title.alternative | The influence of Internet advertising on purchasing decisions of generation Z consumers | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |