Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością w Urzędzie Gminy

master
dc.abstract.enThe object of this work is the continuous improvement of quality management systems at the commune office. It aims to verify whether the implementation of the ISO 9001 standard helps to improve the quality of the example of the Commune Bejsce.Work is divided into four chapters. In the first chapter, the author focuses on quality theorists. Also describes in detail the ISO 9001 standard. The second chapter is devoted to the concept of kaizen, and models and tools to improve quality. In the third chapter, the author has focused attention on the essence of the test Commune Bejsce. The paper presents a detailed description of the terms of service and process, and presents a list of documents. The fourth chapter of this work is part of research that contains the evaluation of the functioning of the quality management in the Municipality Bejsce. The main thesis work assumes that the implementation of the ISO 9001 standard significantly improves the quality of services in public administration.This paper was written on the basis of source books, legislation, selected documents Municipal Bejsce and Internet sources.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest ciągłe doskonalenie systemów zarządzania jakością w Urzędzie Gminy. Ma ona na celu sprawdzenie czy wdrożenie normy ISO 9001 przyczynia się do doskonalenia jakości na przykładzie Gminy Bejsce.Praca podzielona została na cztery rozdziały. W pierwszym rozdziale autor skupił się na teoretykach jakości. Opisano także szczegółowo normę ISO 9001. Rozdział drugi został poświęcony koncepcji kaizen oraz modelom i narzędziom doskonalenia jakości. W rozdziale trzecim autor skoncentrował uwagę na istocie badanej Gminy Bejsce. Przedstawiono jej szczegółową charakterystykę pod względem usługowym i procesowym oraz zaprezentowano spis dokumentów. Rozdział czwarty niniejszej pracy jest częścią badawczą zawierającą oceną funkcjonowania zarządzania jakością w Gminie Bejsce. Główna teza pracy zakłada iż wdrażanie normy ISO 9001 znacznie podwyższa jakość świadczenia usług w administracji publicznej.Niniejsza praca został napisana w oparciu o źródła książkowe, akty prawne, wybrane dokumenty Gminy Bejsce oraz źródła internetowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.authorKlacza, Anetapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:08:03Z
dc.date.available2020-07-24T17:08:03Z
dc.date.submitted2013-07-05pl
dc.fieldofstudyzarządzanie i doradztwo gospodarczepl
dc.identifier.apddiploma-75811-80020pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188532
dc.languagepolpl
dc.subject.enDISTRICT OFFICE, IMPROVING QUALITY, ISO 9001, KAIZEN, QUALITY MANAGEMENTpl
dc.subject.plDOSKONALENIE JAKOŚCI, ISO 9001, KAIZEN, URZĄD GMINY, ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄpl
dc.titleCiągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością w Urzędzie Gminypl
dc.title.alternativeContinuous improvement of the quality management system in the Municipal Officepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The object of this work is the continuous improvement of quality management systems at the commune office. It aims to verify whether the implementation of the ISO 9001 standard helps to improve the quality of the example of the Commune Bejsce.Work is divided into four chapters. In the first chapter, the author focuses on quality theorists. Also describes in detail the ISO 9001 standard. The second chapter is devoted to the concept of kaizen, and models and tools to improve quality. In the third chapter, the author has focused attention on the essence of the test Commune Bejsce. The paper presents a detailed description of the terms of service and process, and presents a list of documents. The fourth chapter of this work is part of research that contains the evaluation of the functioning of the quality management in the Municipality Bejsce. The main thesis work assumes that the implementation of the ISO 9001 standard significantly improves the quality of services in public administration.This paper was written on the basis of source books, legislation, selected documents Municipal Bejsce and Internet sources.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest ciągłe doskonalenie systemów zarządzania jakością w Urzędzie Gminy. Ma ona na celu sprawdzenie czy wdrożenie normy ISO 9001 przyczynia się do doskonalenia jakości na przykładzie Gminy Bejsce.Praca podzielona została na cztery rozdziały. W pierwszym rozdziale autor skupił się na teoretykach jakości. Opisano także szczegółowo normę ISO 9001. Rozdział drugi został poświęcony koncepcji kaizen oraz modelom i narzędziom doskonalenia jakości. W rozdziale trzecim autor skoncentrował uwagę na istocie badanej Gminy Bejsce. Przedstawiono jej szczegółową charakterystykę pod względem usługowym i procesowym oraz zaprezentowano spis dokumentów. Rozdział czwarty niniejszej pracy jest częścią badawczą zawierającą oceną funkcjonowania zarządzania jakością w Gminie Bejsce. Główna teza pracy zakłada iż wdrażanie normy ISO 9001 znacznie podwyższa jakość świadczenia usług w administracji publicznej.Niniejsza praca został napisana w oparciu o źródła książkowe, akty prawne, wybrane dokumenty Gminy Bejsce oraz źródła internetowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.authorpl
Klacza, Aneta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:08:03Z
dc.date.available
2020-07-24T17:08:03Z
dc.date.submittedpl
2013-07-05
dc.fieldofstudypl
zarządzanie i doradztwo gospodarcze
dc.identifier.apdpl
diploma-75811-80020
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188532
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
DISTRICT OFFICE, IMPROVING QUALITY, ISO 9001, KAIZEN, QUALITY MANAGEMENT
dc.subject.plpl
DOSKONALENIE JAKOŚCI, ISO 9001, KAIZEN, URZĄD GMINY, ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
dc.titlepl
Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością w Urzędzie Gminy
dc.title.alternativepl
Continuous improvement of the quality management system in the Municipal Office
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
23
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Wroclaw
3
Poznan
2
Pruszków
2
Tychy
2
Bydgoszcz
1
Dublin
1
Głogów
1
Józefów
1
Kiełczów
1

No access

No Thumbnail Available