Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Telewizyjne treści reklamowe jako źródło informacji medycznej
Television advertising content as a source of medical information
gatunki reklamy medycznej, informacja medyczna, informacja zdrowotna, reklama, reklama telewizyjna, źródła informacji medycznej
advertisement, health information, medical information, sources of medical information, TV advertisement, types of medical advertising.
Głównym celem niniejszej pracy było przedstawienie zmian zachodzących w gatunku telewizyjnej reklamy produktów leczniczych przez ostatnie kilkanaście lat. Kryteriami analizy gatunku były: treść reklamy, forma i cele komunikacyjne. Pierwsza i druga część pracy ma charakter opisowy. Przedstawione zostały definicje reklamy, w tym reklamy telewizyjnej i reklamy produktów leczniczych oraz omówiono podstawowe cechy informacji medycznej. Wiedza ta wykorzystana została podczas analizy cech telewizyjnych reklam medycznych. Analiza gatunkowa wykazała, że na przestrzeni kilku i kilkunastu lat, zmiana gatunków reklamy nie jest radykalna. Różnice, które autorka przedstawiła w tejże pracy są niewielkie. Czas trwania każdej z reklam był praktycznie taki sam z wyjątkiem jednej reklamy. Zauważalną różnicą był sposób przekazywania informacji o lekach, czy też czytana i wyświetlana treść ostrzeżenia, bądź jej brak.
The main purpose of this work was to present changes in the TV advertising genre of medicinal products over the last dozen or so years. The criteria for the analysis of the species were: the content of the advertisement, form and communication goals. The first and second part of the work is descriptive. The definitions of advertising, including TV advertising, have been presented and advertising of medicinal products and discusses the basic features of medical information. This knowledge was used during the analysis of the features of television medical commercials.The analysis of species has shown that over several and several years, the change of advertising genres is not radical. The differences presented by the author in this work are small. The duration of each ad was practically the same except for one ad. A noticeable difference was the way in which information about medicines was read or read and displaying the warning text or missing.
dc.abstract.en | The main purpose of this work was to present changes in the TV advertising genre of medicinal products over the last dozen or so years. The criteria for the analysis of the species were: the content of the advertisement, form and communication goals. The first and second part of the work is descriptive. The definitions of advertising, including TV advertising, have been presented and advertising of medicinal products and discusses the basic features of medical information. This knowledge was used during the analysis of the features of television medical commercials.The analysis of species has shown that over several and several years, the change of advertising genres is not radical. The differences presented by the author in this work are small. The duration of each ad was practically the same except for one ad. A noticeable difference was the way in which information about medicines was read or read and displaying the warning text or missing. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem niniejszej pracy było przedstawienie zmian zachodzących w gatunku telewizyjnej reklamy produktów leczniczych przez ostatnie kilkanaście lat. Kryteriami analizy gatunku były: treść reklamy, forma i cele komunikacyjne. Pierwsza i druga część pracy ma charakter opisowy. Przedstawione zostały definicje reklamy, w tym reklamy telewizyjnej i reklamy produktów leczniczych oraz omówiono podstawowe cechy informacji medycznej. Wiedza ta wykorzystana została podczas analizy cech telewizyjnych reklam medycznych. Analiza gatunkowa wykazała, że na przestrzeni kilku i kilkunastu lat, zmiana gatunków reklamy nie jest radykalna. Różnice, które autorka przedstawiła w tejże pracy są niewielkie. Czas trwania każdej z reklam był praktycznie taki sam z wyjątkiem jednej reklamy. Zauważalną różnicą był sposób przekazywania informacji o lekach, czy też czytana i wyświetlana treść ostrzeżenia, bądź jej brak. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nahotko, Marek - 130864 | pl |
dc.contributor.author | Trąba, Lidia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nahotko, Marek - 130864 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rak, Dorota | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T23:10:24Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T23:10:24Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131760-252188 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234360 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | advertisement, health information, medical information, sources of medical information, TV advertisement, types of medical advertising. | pl |
dc.subject.pl | gatunki reklamy medycznej, informacja medyczna, informacja zdrowotna, reklama, reklama telewizyjna, źródła informacji medycznej | pl |
dc.title | Telewizyjne treści reklamowe jako źródło informacji medycznej | pl |
dc.title.alternative | Television advertising content as a source of medical information | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |