Telewizyjne treści reklamowe jako źródło informacji medycznej

master
dc.abstract.enThe main purpose of this work was to present changes in the TV advertising genre of medicinal products over the last dozen or so years. The criteria for the analysis of the species were: the content of the advertisement, form and communication goals. The first and second part of the work is descriptive. The definitions of advertising, including TV advertising, have been presented and advertising of medicinal products and discusses the basic features of medical information. This knowledge was used during the analysis of the features of television medical commercials.The analysis of species has shown that over several and several years, the change of advertising genres is not radical. The differences presented by the author in this work are small. The duration of each ad was practically the same except for one ad. A noticeable difference was the way in which information about medicines was read or read and displaying the warning text or missing.pl
dc.abstract.plGłównym celem niniejszej pracy było przedstawienie zmian zachodzących w gatunku telewizyjnej reklamy produktów leczniczych przez ostatnie kilkanaście lat. Kryteriami analizy gatunku były: treść reklamy, forma i cele komunikacyjne. Pierwsza i druga część pracy ma charakter opisowy. Przedstawione zostały definicje reklamy, w tym reklamy telewizyjnej i reklamy produktów leczniczych oraz omówiono podstawowe cechy informacji medycznej. Wiedza ta wykorzystana została podczas analizy cech telewizyjnych reklam medycznych. Analiza gatunkowa wykazała, że na przestrzeni kilku i kilkunastu lat, zmiana gatunków reklamy nie jest radykalna. Różnice, które autorka przedstawiła w tejże pracy są niewielkie. Czas trwania każdej z reklam był praktycznie taki sam z wyjątkiem jednej reklamy. Zauważalną różnicą był sposób przekazywania informacji o lekach, czy też czytana i wyświetlana treść ostrzeżenia, bądź jej brak.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorNahotko, Marek - 130864 pl
dc.contributor.authorTrąba, Lidiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNahotko, Marek - 130864 pl
dc.contributor.reviewerRak, Dorotapl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:10:24Z
dc.date.available2020-07-27T23:10:24Z
dc.date.submitted2019-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-131760-252188pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234360
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertisement, health information, medical information, sources of medical information, TV advertisement, types of medical advertising.pl
dc.subject.plgatunki reklamy medycznej, informacja medyczna, informacja zdrowotna, reklama, reklama telewizyjna, źródła informacji medycznejpl
dc.titleTelewizyjne treści reklamowe jako źródło informacji medycznejpl
dc.title.alternativeTelevision advertising content as a source of medical informationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main purpose of this work was to present changes in the TV advertising genre of medicinal products over the last dozen or so years. The criteria for the analysis of the species were: the content of the advertisement, form and communication goals. The first and second part of the work is descriptive. The definitions of advertising, including TV advertising, have been presented and advertising of medicinal products and discusses the basic features of medical information. This knowledge was used during the analysis of the features of television medical commercials.The analysis of species has shown that over several and several years, the change of advertising genres is not radical. The differences presented by the author in this work are small. The duration of each ad was practically the same except for one ad. A noticeable difference was the way in which information about medicines was read or read and displaying the warning text or missing.
dc.abstract.plpl
Głównym celem niniejszej pracy było przedstawienie zmian zachodzących w gatunku telewizyjnej reklamy produktów leczniczych przez ostatnie kilkanaście lat. Kryteriami analizy gatunku były: treść reklamy, forma i cele komunikacyjne. Pierwsza i druga część pracy ma charakter opisowy. Przedstawione zostały definicje reklamy, w tym reklamy telewizyjnej i reklamy produktów leczniczych oraz omówiono podstawowe cechy informacji medycznej. Wiedza ta wykorzystana została podczas analizy cech telewizyjnych reklam medycznych. Analiza gatunkowa wykazała, że na przestrzeni kilku i kilkunastu lat, zmiana gatunków reklamy nie jest radykalna. Różnice, które autorka przedstawiła w tejże pracy są niewielkie. Czas trwania każdej z reklam był praktycznie taki sam z wyjątkiem jednej reklamy. Zauważalną różnicą był sposób przekazywania informacji o lekach, czy też czytana i wyświetlana treść ostrzeżenia, bądź jej brak.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Nahotko, Marek - 130864
dc.contributor.authorpl
Trąba, Lidia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nahotko, Marek - 130864
dc.contributor.reviewerpl
Rak, Dorota
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:10:24Z
dc.date.available
2020-07-27T23:10:24Z
dc.date.submittedpl
2019-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-131760-252188
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234360
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertisement, health information, medical information, sources of medical information, TV advertisement, types of medical advertising.
dc.subject.plpl
gatunki reklamy medycznej, informacja medyczna, informacja zdrowotna, reklama, reklama telewizyjna, źródła informacji medycznej
dc.titlepl
Telewizyjne treści reklamowe jako źródło informacji medycznej
dc.title.alternativepl
Television advertising content as a source of medical information
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
26
Views per month
Views per city
Wroclaw
6
Rzeszów
4
Warsaw
4
Sosnowiec
3
Zamość
2
Dublin
1
Inowrocław
1
Koszalin
1
Scranton
1
Wołomin
1

No access

No Thumbnail Available