Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Durczokgate – dziennikarska misja czy propaganda? Wizerunek medialny Kamila Durczoka.
Durczokgate – journalistic mission or propaganda? Media image of Kamil Durczok.
WIZERUNEK, MOBBING, KAMIL DURCZOK, SKANDAL, OPINIASPOŁECZNA
IMAGE, MOBBING, KAMIL DURCZOK, SCANDAL, PUBLIC OPINION
Celem niniejszej pracy jest ukazanie wizerunku Kamila Durczoka – wykreowanegoi następnie zniszczonego przez media. Okres badań obejmuje cały etap istnienia dziennikarzaw mediach. Materiały uwzględnione w pracy to przede wszystkim teksty prasowe orazinternetowe. Artykuły dotyczące prezentera pochodzą przede wszystkim z najbardziejpoczytnych tygodników opinii w Polsce: „Newsweek”, „Wprost”, „Polityka”, „Przegląd”,„Tygodnik Do Rzeczy” oraz „Gość Niedzielny”.W części teoretycznej wyjaśniono pojęcie wizerunku medialnego oraz rolę jakąodgrywa on w pracy dziennikarza. Wymieniono także czynniki mogące zagrażać autorytetomskupiając się na oskarżeniach o mobbing i molestowanie.W rozdziale drugim przybliżono życiorys Kamila Durczoka oraz kreowany przezmedia wizerunek dziennikarza. Spostrzeżenia oparto na podstawie artykułów, książek, orazwywiadów udzielanych do niektórych tytułów prasowych. Przedstawiono w nim całyprzebieg kariery prezentera wraz z sukcesami i porażkami zaistniałymi w trakcie jej trwania.Część trzecia dotyczy w głównej mierze afery z 2015 roku znanej publicznie podnazwą Durczokgate. Opisano w niej przebieg skandalu oraz reakcję osób z branży – zarównoprzyjaciół jak i wrogów dziennikarza. Do tego rozdziału wykorzystano materiały pochodzącez okresu od lutego do sierpnia 2015 roku.
The aim of this thesis is to analyse the image of Kamil Durczok – a persona createdand destroyed by media. The research span reaches whole journalistic carrier of Mr Durczok.The sources used to write this thesis are mainly articles from printed press and from theInternet. The articles come mainly from the most popular opinion-forming magizinesin Poland: „Newsweek”, „Wprost”, „Polityka”, „Przegląd”, „Tygodnik Do Rzeczy” and„Gość Niedzielny”.In the theorietical part of the thesis the definition of 'media image' and its role in thework of journalist is being explained. Some threats to this image are also being mentioned,the author focuses on mobbing and molestation accusations.The second chapter represent the life of Kamil Durczok and his image createdby media. All observations are based on articles, books and interviews the was given to somepress titles. The whole carrier path, together with ups and downs, is being intoduced here.The third part focuses on the year 2015, when the great scandal called Durczokgatetook place. The chapter describes the whole history of the scandal and whole reactionsof people who worked in the field of media – both, friend and enemies of Kamil Durczok.In this chapter materials created between February and August 2015 were used.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to analyse the image of Kamil Durczok – a persona createdand destroyed by media. The research span reaches whole journalistic carrier of Mr Durczok.The sources used to write this thesis are mainly articles from printed press and from theInternet. The articles come mainly from the most popular opinion-forming magizinesin Poland: „Newsweek”, „Wprost”, „Polityka”, „Przegląd”, „Tygodnik Do Rzeczy” and„Gość Niedzielny”.In the theorietical part of the thesis the definition of 'media image' and its role in thework of journalist is being explained. Some threats to this image are also being mentioned,the author focuses on mobbing and molestation accusations.The second chapter represent the life of Kamil Durczok and his image createdby media. All observations are based on articles, books and interviews the was given to somepress titles. The whole carrier path, together with ups and downs, is being intoduced here.The third part focuses on the year 2015, when the great scandal called Durczokgatetook place. The chapter describes the whole history of the scandal and whole reactionsof people who worked in the field of media – both, friend and enemies of Kamil Durczok.In this chapter materials created between February and August 2015 were used. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest ukazanie wizerunku Kamila Durczoka – wykreowanegoi następnie zniszczonego przez media. Okres badań obejmuje cały etap istnienia dziennikarzaw mediach. Materiały uwzględnione w pracy to przede wszystkim teksty prasowe orazinternetowe. Artykuły dotyczące prezentera pochodzą przede wszystkim z najbardziejpoczytnych tygodników opinii w Polsce: „Newsweek”, „Wprost”, „Polityka”, „Przegląd”,„Tygodnik Do Rzeczy” oraz „Gość Niedzielny”.W części teoretycznej wyjaśniono pojęcie wizerunku medialnego oraz rolę jakąodgrywa on w pracy dziennikarza. Wymieniono także czynniki mogące zagrażać autorytetomskupiając się na oskarżeniach o mobbing i molestowanie.W rozdziale drugim przybliżono życiorys Kamila Durczoka oraz kreowany przezmedia wizerunek dziennikarza. Spostrzeżenia oparto na podstawie artykułów, książek, orazwywiadów udzielanych do niektórych tytułów prasowych. Przedstawiono w nim całyprzebieg kariery prezentera wraz z sukcesami i porażkami zaistniałymi w trakcie jej trwania.Część trzecia dotyczy w głównej mierze afery z 2015 roku znanej publicznie podnazwą Durczokgate. Opisano w niej przebieg skandalu oraz reakcję osób z branży – zarównoprzyjaciół jak i wrogów dziennikarza. Do tego rozdziału wykorzystano materiały pochodzącez okresu od lutego do sierpnia 2015 roku. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Frącz, Paweł | pl |
dc.contributor.author | Byk, Kornelia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Frącz, Paweł | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T19:08:35Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T19:08:35Z | |
dc.date.submitted | 2015-10-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą i mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-102039-166016 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/209000 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | IMAGE, MOBBING, KAMIL DURCZOK, SCANDAL, PUBLIC OPINION | pl |
dc.subject.pl | WIZERUNEK, MOBBING, KAMIL DURCZOK, SKANDAL, OPINIASPOŁECZNA | pl |
dc.title | Durczokgate – dziennikarska misja czy propaganda? Wizerunek medialny Kamila Durczoka. | pl |
dc.title.alternative | Durczokgate – journalistic mission or propaganda? Media image of Kamil Durczok. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |