Durczokgate – dziennikarska misja czy propaganda? Wizerunek medialny Kamila Durczoka.

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to analyse the image of Kamil Durczok – a persona createdand destroyed by media. The research span reaches whole journalistic carrier of Mr Durczok.The sources used to write this thesis are mainly articles from printed press and from theInternet. The articles come mainly from the most popular opinion-forming magizinesin Poland: „Newsweek”, „Wprost”, „Polityka”, „Przegląd”, „Tygodnik Do Rzeczy” and„Gość Niedzielny”.In the theorietical part of the thesis the definition of 'media image' and its role in thework of journalist is being explained. Some threats to this image are also being mentioned,the author focuses on mobbing and molestation accusations.The second chapter represent the life of Kamil Durczok and his image createdby media. All observations are based on articles, books and interviews the was given to somepress titles. The whole carrier path, together with ups and downs, is being intoduced here.The third part focuses on the year 2015, when the great scandal called Durczokgatetook place. The chapter describes the whole history of the scandal and whole reactionsof people who worked in the field of media – both, friend and enemies of Kamil Durczok.In this chapter materials created between February and August 2015 were used.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest ukazanie wizerunku Kamila Durczoka – wykreowanegoi następnie zniszczonego przez media. Okres badań obejmuje cały etap istnienia dziennikarzaw mediach. Materiały uwzględnione w pracy to przede wszystkim teksty prasowe orazinternetowe. Artykuły dotyczące prezentera pochodzą przede wszystkim z najbardziejpoczytnych tygodników opinii w Polsce: „Newsweek”, „Wprost”, „Polityka”, „Przegląd”,„Tygodnik Do Rzeczy” oraz „Gość Niedzielny”.W części teoretycznej wyjaśniono pojęcie wizerunku medialnego oraz rolę jakąodgrywa on w pracy dziennikarza. Wymieniono także czynniki mogące zagrażać autorytetomskupiając się na oskarżeniach o mobbing i molestowanie.W rozdziale drugim przybliżono życiorys Kamila Durczoka oraz kreowany przezmedia wizerunek dziennikarza. Spostrzeżenia oparto na podstawie artykułów, książek, orazwywiadów udzielanych do niektórych tytułów prasowych. Przedstawiono w nim całyprzebieg kariery prezentera wraz z sukcesami i porażkami zaistniałymi w trakcie jej trwania.Część trzecia dotyczy w głównej mierze afery z 2015 roku znanej publicznie podnazwą Durczokgate. Opisano w niej przebieg skandalu oraz reakcję osób z branży – zarównoprzyjaciół jak i wrogów dziennikarza. Do tego rozdziału wykorzystano materiały pochodzącez okresu od lutego do sierpnia 2015 roku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorFrącz, Pawełpl
dc.contributor.authorByk, Korneliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerFrącz, Pawełpl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T19:08:35Z
dc.date.available2020-07-26T19:08:35Z
dc.date.submitted2015-10-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-102039-166016pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/209000
dc.languagepolpl
dc.subject.enIMAGE, MOBBING, KAMIL DURCZOK, SCANDAL, PUBLIC OPINIONpl
dc.subject.plWIZERUNEK, MOBBING, KAMIL DURCZOK, SKANDAL, OPINIASPOŁECZNApl
dc.titleDurczokgate – dziennikarska misja czy propaganda? Wizerunek medialny Kamila Durczoka.pl
dc.title.alternativeDurczokgate – journalistic mission or propaganda? Media image of Kamil Durczok.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to analyse the image of Kamil Durczok – a persona createdand destroyed by media. The research span reaches whole journalistic carrier of Mr Durczok.The sources used to write this thesis are mainly articles from printed press and from theInternet. The articles come mainly from the most popular opinion-forming magizinesin Poland: „Newsweek”, „Wprost”, „Polityka”, „Przegląd”, „Tygodnik Do Rzeczy” and„Gość Niedzielny”.In the theorietical part of the thesis the definition of 'media image' and its role in thework of journalist is being explained. Some threats to this image are also being mentioned,the author focuses on mobbing and molestation accusations.The second chapter represent the life of Kamil Durczok and his image createdby media. All observations are based on articles, books and interviews the was given to somepress titles. The whole carrier path, together with ups and downs, is being intoduced here.The third part focuses on the year 2015, when the great scandal called Durczokgatetook place. The chapter describes the whole history of the scandal and whole reactionsof people who worked in the field of media – both, friend and enemies of Kamil Durczok.In this chapter materials created between February and August 2015 were used.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest ukazanie wizerunku Kamila Durczoka – wykreowanegoi następnie zniszczonego przez media. Okres badań obejmuje cały etap istnienia dziennikarzaw mediach. Materiały uwzględnione w pracy to przede wszystkim teksty prasowe orazinternetowe. Artykuły dotyczące prezentera pochodzą przede wszystkim z najbardziejpoczytnych tygodników opinii w Polsce: „Newsweek”, „Wprost”, „Polityka”, „Przegląd”,„Tygodnik Do Rzeczy” oraz „Gość Niedzielny”.W części teoretycznej wyjaśniono pojęcie wizerunku medialnego oraz rolę jakąodgrywa on w pracy dziennikarza. Wymieniono także czynniki mogące zagrażać autorytetomskupiając się na oskarżeniach o mobbing i molestowanie.W rozdziale drugim przybliżono życiorys Kamila Durczoka oraz kreowany przezmedia wizerunek dziennikarza. Spostrzeżenia oparto na podstawie artykułów, książek, orazwywiadów udzielanych do niektórych tytułów prasowych. Przedstawiono w nim całyprzebieg kariery prezentera wraz z sukcesami i porażkami zaistniałymi w trakcie jej trwania.Część trzecia dotyczy w głównej mierze afery z 2015 roku znanej publicznie podnazwą Durczokgate. Opisano w niej przebieg skandalu oraz reakcję osób z branży – zarównoprzyjaciół jak i wrogów dziennikarza. Do tego rozdziału wykorzystano materiały pochodzącez okresu od lutego do sierpnia 2015 roku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Frącz, Paweł
dc.contributor.authorpl
Byk, Kornelia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Frącz, Paweł
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.date.accessioned
2020-07-26T19:08:35Z
dc.date.available
2020-07-26T19:08:35Z
dc.date.submittedpl
2015-10-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-102039-166016
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/209000
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
IMAGE, MOBBING, KAMIL DURCZOK, SCANDAL, PUBLIC OPINION
dc.subject.plpl
WIZERUNEK, MOBBING, KAMIL DURCZOK, SKANDAL, OPINIASPOŁECZNA
dc.titlepl
Durczokgate – dziennikarska misja czy propaganda? Wizerunek medialny Kamila Durczoka.
dc.title.alternativepl
Durczokgate – journalistic mission or propaganda? Media image of Kamil Durczok.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
42
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Torun
4
Dublin
2
Krakow
2
Lidzbark Warmiński
2
Wroclaw
2
Frankfurt am Main
1
Katowice
1
Kielce
1
Mysłowice
1

No access

No Thumbnail Available