Wpływ merchandisingu na zachowania konsumenckie

master
dc.abstract.enThis work is devoted to the issue of merchandising, in particular its impact on consumer behavior. The theoretical part, consisting of three chapters, was prepared on the basis of available literature, articles and content posted on the Internet. The first chapter is an introduction to the area of marketing – it presents its definitions, concepts and tools. The second chapter is the study of the topic of consumer behavior, primarily their psychological determinants. The third chapter is devoted to discussing the theoretical issues of merchandising, as well as describing its selected techniques. The research section – the fourth chapter, presents the results of research conducted in order to examine the behavior of cosmetic stores customers and the impact of merchandising techniques on them. A questionnaire was used to collect the research material, and the obtained results were the basis for the analysis and verification of the assumed hypotheses.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska poświęcona została zagadnieniu z dziedziny marketingu, jakim jest merchandising, a szczególnie jego wpływowi na zachowania konsumenckie. Część teoretyczna, składająca się z trzech rozdziałów, przygotowana została w oparciu o dostępną literaturę przedmiotu, artykuły oraz treści zamieszczone w Internecie. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający w obszar marketingu, przedstawia jego definicje, koncepcje oraz narzędzia, natomiast rozdział drugi stanowi opracowanie tematu zachowań konsumentów, przede wszystkim ich psychologicznych determinant. Rozdział trzeci jest natomiast omówieniem teoretycznych kwestii merchandisingu, a także opisem jego wybranych technik. Część badawcza pracy obejmuje rozdział czwarty, w którym przedstawione zostały wyniki badań własnych, przeprowadzonych w celu zbadania zachowań konsumentów sklepów kosmetycznych oraz wpływu, jaki mają na nie techniki merchandisingowe. Do pozyskania materiału badawczego wykorzystano kwestionariusz ankietowy, którego uzyskane wyniki stanowiły podstawę do analizy i weryfikacji założonych hipotez.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorLedwójcik, Klaudiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2021-10-29T21:45:31Z
dc.date.available2021-10-29T21:45:31Z
dc.date.submitted2021-10-27pl
dc.fieldofstudyzarządzanie - psychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-149216-225091pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282380
dc.languagepolpl
dc.subject.enconsumer behavior, marketing, merchandising, impactpl
dc.subject.plmarketing, merchandising, wpływ, zachowania konsumenckiepl
dc.titleWpływ merchandisingu na zachowania konsumenckiepl
dc.title.alternativeThe impact of merchandising on consumer behaviorpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work is devoted to the issue of merchandising, in particular its impact on consumer behavior. The theoretical part, consisting of three chapters, was prepared on the basis of available literature, articles and content posted on the Internet. The first chapter is an introduction to the area of marketing – it presents its definitions, concepts and tools. The second chapter is the study of the topic of consumer behavior, primarily their psychological determinants. The third chapter is devoted to discussing the theoretical issues of merchandising, as well as describing its selected techniques. The research section – the fourth chapter, presents the results of research conducted in order to examine the behavior of cosmetic stores customers and the impact of merchandising techniques on them. A questionnaire was used to collect the research material, and the obtained results were the basis for the analysis and verification of the assumed hypotheses.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska poświęcona została zagadnieniu z dziedziny marketingu, jakim jest merchandising, a szczególnie jego wpływowi na zachowania konsumenckie. Część teoretyczna, składająca się z trzech rozdziałów, przygotowana została w oparciu o dostępną literaturę przedmiotu, artykuły oraz treści zamieszczone w Internecie. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający w obszar marketingu, przedstawia jego definicje, koncepcje oraz narzędzia, natomiast rozdział drugi stanowi opracowanie tematu zachowań konsumentów, przede wszystkim ich psychologicznych determinant. Rozdział trzeci jest natomiast omówieniem teoretycznych kwestii merchandisingu, a także opisem jego wybranych technik. Część badawcza pracy obejmuje rozdział czwarty, w którym przedstawione zostały wyniki badań własnych, przeprowadzonych w celu zbadania zachowań konsumentów sklepów kosmetycznych oraz wpływu, jaki mają na nie techniki merchandisingowe. Do pozyskania materiału badawczego wykorzystano kwestionariusz ankietowy, którego uzyskane wyniki stanowiły podstawę do analizy i weryfikacji założonych hipotez.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Ledwójcik, Klaudia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2021-10-29T21:45:31Z
dc.date.available
2021-10-29T21:45:31Z
dc.date.submittedpl
2021-10-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie - psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-149216-225091
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282380
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
consumer behavior, marketing, merchandising, impact
dc.subject.plpl
marketing, merchandising, wpływ, zachowania konsumenckie
dc.titlepl
Wpływ merchandisingu na zachowania konsumenckie
dc.title.alternativepl
The impact of merchandising on consumer behavior
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available