Wpływ reformy edukacyjnej z 2017 roku na poziom edukacji medialnej młodzieży

licenciate
dc.abstract.enThe publication discusses the impact of the educational reform introduced in Poland in 2017 on the level of media education of young people. The issues addressed concern media education and selected online threats ( fake news, manipulation, propaganda and deliberate disinformation). In order to test the impact of the education reform on students' knowledge of the media, two vintages were compared - the last vintage that attended middle school and the first vintage that attended only elementary school. The author conducted an analysis of the new core curriculum, examined among survey respondents where they get the latest information about the world from. With the help of an interview, she checked what a Polish language teacher says about media education and the students themselves.pl
dc.abstract.plPublikacja omawia wpływ wprowadzonej w Polsce w 2017 roku reformy edukacyjnej na poziom edukacji medialnej młodzieży. Poruszane kwestie dotyczą edukacji medialnej oraz wybranych zagrożeń występujących w sieci ( fake newsy, manipulacja, propaganda oraz świadoma dezinformacja). W celu sprawdzenia wpływu reformy edukacji na wiedzę uczniów o mediach zostały porównane dwa roczniki – ostatni rocznik, który uczęszczał do gimnazjum oraz pierwszy rocznik, który uczęszczał tylko do szkoły podstawowej. Autorka przeprowadziła analizę nowej podstawy programowej, zbadała wśród respondentów ankiet skąd zdobywają najnowsze informacje o świecie. Za pomocą wywiadu sprawdziła co o edukacji medialnej i samych uczniach mówi nauczycielka języka polskiego.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWalecka-Rynduch, Agnieszkapl
dc.contributor.authorSikora, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWalecka-Rynduch, Agnieszkapl
dc.contributor.reviewerCałek, Agnieszkapl
dc.date.accessioned2023-07-04T21:36:22Z
dc.date.available2023-07-04T21:36:22Z
dc.date.submitted2023-07-03pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-165564-273568pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313900
dc.languagepolpl
dc.subject.enmedia education, education reform, youth, manipulation, fake news, social mediapl
dc.subject.pledukacja medialna, reforma edukacji, młodzież, manipulacja, fake news, media społecznościowepl
dc.titleWpływ reformy edukacyjnej z 2017 roku na poziom edukacji medialnej młodzieżypl
dc.title.alternativeThe impact of the 2017 education reform on the level of youth media educationpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The publication discusses the impact of the educational reform introduced in Poland in 2017 on the level of media education of young people. The issues addressed concern media education and selected online threats ( fake news, manipulation, propaganda and deliberate disinformation). In order to test the impact of the education reform on students' knowledge of the media, two vintages were compared - the last vintage that attended middle school and the first vintage that attended only elementary school. The author conducted an analysis of the new core curriculum, examined among survey respondents where they get the latest information about the world from. With the help of an interview, she checked what a Polish language teacher says about media education and the students themselves.
dc.abstract.plpl
Publikacja omawia wpływ wprowadzonej w Polsce w 2017 roku reformy edukacyjnej na poziom edukacji medialnej młodzieży. Poruszane kwestie dotyczą edukacji medialnej oraz wybranych zagrożeń występujących w sieci ( fake newsy, manipulacja, propaganda oraz świadoma dezinformacja). W celu sprawdzenia wpływu reformy edukacji na wiedzę uczniów o mediach zostały porównane dwa roczniki – ostatni rocznik, który uczęszczał do gimnazjum oraz pierwszy rocznik, który uczęszczał tylko do szkoły podstawowej. Autorka przeprowadziła analizę nowej podstawy programowej, zbadała wśród respondentów ankiet skąd zdobywają najnowsze informacje o świecie. Za pomocą wywiadu sprawdziła co o edukacji medialnej i samych uczniach mówi nauczycielka języka polskiego.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Walecka-Rynduch, Agnieszka
dc.contributor.authorpl
Sikora, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Walecka-Rynduch, Agnieszka
dc.contributor.reviewerpl
Całek, Agnieszka
dc.date.accessioned
2023-07-04T21:36:22Z
dc.date.available
2023-07-04T21:36:22Z
dc.date.submittedpl
2023-07-03
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-165564-273568
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313900
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
media education, education reform, youth, manipulation, fake news, social media
dc.subject.plpl
edukacja medialna, reforma edukacji, młodzież, manipulacja, fake news, media społecznościowe
dc.titlepl
Wpływ reformy edukacyjnej z 2017 roku na poziom edukacji medialnej młodzieży
dc.title.alternativepl
The impact of the 2017 education reform on the level of youth media education
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
14
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Bayreuth
1
Bratislava
1
Gliwice
1
Krakow
1
Myślenice
1
Poznan
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available