Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
EVALUATION OF QUIZLET, A WEB-BASED APPLICATION, AS A TOOL FOR TEACHING ESL VOCABULARY
EWALUACJA APLIKACJI SIECIOWEJ QUIZLET JAKO NARZĘDZIA DO NAUKI SŁOWNICTWA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Nauczanie języka obcego wspomaganego komputerowo, nauka słownictwa, Quizlet, fiszki cyfrowe.
Computer-Assisted Language Learning, vocabulary learning, Quizlet, digital flashcards.
Badanie opisane w pracy „Ewaluacja aplikacji sieciowej Quizlet jako narzędzia do nauki słownictwa języka angielskiego” miało za zadanie ocenić tą aplikację i sprawdzić jej użyteczność w procesie nauczania. Quizlet to aplikacja internetowa stworzona do samodzielnej nauki języka angielskiego a także wykorzystywana przez nauczycieli podczas zajęć. Dane do badania zostały zgromadzone za pomocą metody eksperymentalnej w gimnazjum w Krakowie. W badaniu wzięło udział 54 uczniów, w wieku od 13 do 16 lat, uczęszczających do 1 i 2 klasy gimnazjum. Dodatkowo wewnątrz swoich klas uczniowie zostali podzieleni na dwie mniejsze grupy - pierwsza pracująca z aplikacją Quizlet i druga pracująca według tradycyjnej metody, z wykorzystaniem zeszytów szkolnych. Tematami zajęć były czasowniki nieregularne oraz słownictwo związane ze sportem. Dla każdej z grup przygotowano ten sam scenariusz, jednak wykorzystano inną metodę nauczania: jedna z grup używała aplikacji Quizlet, a druga tradycyjnych zeszytów. Do zbadania wyników nauczania użyto trzech testów oraz kwestionariusza. Wyniki badania pokazały, że nie ma widocznej różnicy pomiędzy uczniami, którzy korzystali z aplikacji Quizlet do nauki słownictwa. Z rozmów przeprowadzonych po badaniu wynika, że uczniowie pozytywnie odebrali korzystanie z aplikacji i prawdopodobnie użyją jej po raz kolejny w przyszłości do nauki słownictwa. Badanie to ukazuje także plusy i minusy korzystania z aplikacji Quizlet. Wśród głównych zalet programu możemy wymienić między innymi większe zaangażowanie i zainteresowanie uczniów oraz mniej błędów w pisowni, w porównaniu do tradycyjnych metod. Nie wykazano jednak znaczącej różnicy pomiędzy wskazanymi metodami nauczania, w związku z czym nie można jednoznacznie stwierdzić, że Quizlet jest bardziej skuteczną metodą nauczania.
The research conducted and described in the thesis “Evaluation of Quizlet, a web-based application, as a tool for teaching ESL vocabulary” was aimed to evaluate “Quizlet” and to investigate whether this tool is worth using in the process of teaching . Quizlet is a web-based application for learning and teaching English as a foreign language (EFL) and it was evaluated in this study. All the necessary data was collected during the research at a lower secondary school №16 in Cracow, Poland. 54 students at the age of 13-16 took part in the experiment. There were two classes in general. One included first year students and the other one included second year students. Each group was subdivided into smaller groups – one was a Quizlet group and the other one was a notebook group. The topics for the classes were Irregular verbs and Sports. The lessons were all the same for each topic but the way vocabulary was taught was different. One group learned the words with the help of Quizlet and the other group learned words with the help of traditional notebooks. Vocabulary learning was measured by Pre, Post 1 and Post 2 tests with the two questionnaires. The results of the tests indicate that there was no significant difference in performance between Quizlet and Notebook groups so it cannot be claimed that Quizlet helps to learn English vocabulary better than traditional notebook method. However, the interview administered after the tests indicated that the students had overall positive perceptions of Quizlet to study L2 vocabulary and they will probably use it after the research for learning foreign language vocabulary. The study shows the advantages and disadvantages of Quizlet based on the experiment. Among the main advantages the following can be pointed: students in the Quizlet group made fewer spelling mistakes, they were more interested in the process of learning, they interacted more and performed well. However, the results of the tests show that students who used traditional methods outperformed the Quizlet group. There was no significant difference between the results of the Quizlet and Notebook groups, so it is not possible to claim that Quizlet is much better for vocabulary learning than a traditional notebook.
dc.abstract.en | The research conducted and described in the thesis “Evaluation of Quizlet, a web-based application, as a tool for teaching ESL vocabulary” was aimed to evaluate “Quizlet” and to investigate whether this tool is worth using in the process of teaching . Quizlet is a web-based application for learning and teaching English as a foreign language (EFL) and it was evaluated in this study. All the necessary data was collected during the research at a lower secondary school №16 in Cracow, Poland. 54 students at the age of 13-16 took part in the experiment. There were two classes in general. One included first year students and the other one included second year students. Each group was subdivided into smaller groups – one was a Quizlet group and the other one was a notebook group. The topics for the classes were Irregular verbs and Sports. The lessons were all the same for each topic but the way vocabulary was taught was different. One group learned the words with the help of Quizlet and the other group learned words with the help of traditional notebooks. Vocabulary learning was measured by Pre, Post 1 and Post 2 tests with the two questionnaires. The results of the tests indicate that there was no significant difference in performance between Quizlet and Notebook groups so it cannot be claimed that Quizlet helps to learn English vocabulary better than traditional notebook method. However, the interview administered after the tests indicated that the students had overall positive perceptions of Quizlet to study L2 vocabulary and they will probably use it after the research for learning foreign language vocabulary. The study shows the advantages and disadvantages of Quizlet based on the experiment. Among the main advantages the following can be pointed: students in the Quizlet group made fewer spelling mistakes, they were more interested in the process of learning, they interacted more and performed well. However, the results of the tests show that students who used traditional methods outperformed the Quizlet group. There was no significant difference between the results of the Quizlet and Notebook groups, so it is not possible to claim that Quizlet is much better for vocabulary learning than a traditional notebook. | pl |
dc.abstract.pl | Badanie opisane w pracy „Ewaluacja aplikacji sieciowej Quizlet jako narzędzia do nauki słownictwa języka angielskiego” miało za zadanie ocenić tą aplikację i sprawdzić jej użyteczność w procesie nauczania. Quizlet to aplikacja internetowa stworzona do samodzielnej nauki języka angielskiego a także wykorzystywana przez nauczycieli podczas zajęć. Dane do badania zostały zgromadzone za pomocą metody eksperymentalnej w gimnazjum w Krakowie. W badaniu wzięło udział 54 uczniów, w wieku od 13 do 16 lat, uczęszczających do 1 i 2 klasy gimnazjum. Dodatkowo wewnątrz swoich klas uczniowie zostali podzieleni na dwie mniejsze grupy - pierwsza pracująca z aplikacją Quizlet i druga pracująca według tradycyjnej metody, z wykorzystaniem zeszytów szkolnych. Tematami zajęć były czasowniki nieregularne oraz słownictwo związane ze sportem. Dla każdej z grup przygotowano ten sam scenariusz, jednak wykorzystano inną metodę nauczania: jedna z grup używała aplikacji Quizlet, a druga tradycyjnych zeszytów. Do zbadania wyników nauczania użyto trzech testów oraz kwestionariusza. Wyniki badania pokazały, że nie ma widocznej różnicy pomiędzy uczniami, którzy korzystali z aplikacji Quizlet do nauki słownictwa. Z rozmów przeprowadzonych po badaniu wynika, że uczniowie pozytywnie odebrali korzystanie z aplikacji i prawdopodobnie użyją jej po raz kolejny w przyszłości do nauki słownictwa. Badanie to ukazuje także plusy i minusy korzystania z aplikacji Quizlet. Wśród głównych zalet programu możemy wymienić między innymi większe zaangażowanie i zainteresowanie uczniów oraz mniej błędów w pisowni, w porównaniu do tradycyjnych metod. Nie wykazano jednak znaczącej różnicy pomiędzy wskazanymi metodami nauczania, w związku z czym nie można jednoznacznie stwierdzić, że Quizlet jest bardziej skuteczną metodą nauczania. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filologiczny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
dc.contributor.author | Sushkova, Viktoriia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF6 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kusiak-Pisowacka, Monika - 129792 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T20:03:03Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T20:03:03Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-127616-214911 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231483 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | Computer-Assisted Language Learning, vocabulary learning, Quizlet, digital flashcards. | pl |
dc.subject.pl | Nauczanie języka obcego wspomaganego komputerowo, nauka słownictwa, Quizlet, fiszki cyfrowe. | pl |
dc.title | EVALUATION OF QUIZLET, A WEB-BASED APPLICATION, AS A TOOL FOR TEACHING ESL VOCABULARY | pl |
dc.title.alternative | EWALUACJA APLIKACJI SIECIOWEJ QUIZLET JAKO NARZĘDZIA DO NAUKI SŁOWNICTWA JĘZYKA ANGIELSKIEGO | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |