Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Przemoc i agresja wśród uczniów gimnazjum
Violence and aggression of gymnasium students
przemoc, agresja, gimnazjum
violence, agression, gymnasium
Moją pracę poświęciłam przemocy i agresji wśród uczniów gimnazjum. Celem mojej pracy jest zobrazowanie zjawiska przemocy i agresji na przykładzie gimnazjum w Jaśle.Praca składa się z czterech rozdziałów.W pierwszym rozdziale ukazano zjawisko przemocy i agresji w świetle literatury, zawarto definicje i teorie według różnych autorów, zostały przedstawione rodzaje oraz uwarunkowania tych zjawisk.Rozdział drugi przedstawia cechy agresorów oraz osób doznających przemocy w oparciu o literaturę oraz sposoby przeciwdziałania i zwalczania przemocy i agresji w aspekcie teoretycznym.Rozdział trzeci to metodologia badań własnych, z uwzględnieniem problemu głównego i problemów szczegółowych, zmiennych i wskaźników, charakterystyką terenu badań oraz próby badawczej.Rozdział czwarty niniejszej pracy zawiera prezentację i interpretację wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród uczniów gimnazjum w Jaśle. Praca jest zakończona wnioskami i postulatami pedagogicznymi.
SummaryJagiellonian University in CracowViolence and aggression of gymnasium studentsAuthor: Aneta GliwaThesis Supervisor:prof. zw. dr hab. Bronisław Urban, dr hab. Mariusz Sztuka Key words: violence , aggression, gymnasiumMy work is devoted violence and aggression of gymnasium students . The aim of my work is to illustrate the phenomenon of violence and aggression on the example of gymnasium in Jaslo .The work consists of four chapters .In the first chapter shown the phenomenon of violence and aggression of the literature, contains definitions and theories by various authors, are the different type , determinants and consequences of these phenomena.The second chapter presents the characteristics of aggressors and victims based on the literature and the ways to prevent aggression and violencein theoretical aspect .The third chapter is the methodology, taking into account the main problem and the problems specific variables and pointers, the characteristics of the research sample .The fourth chapter of this paper is a discussion of the results of empirical research conducted of secondary gymnasium students in Jaslo .
dc.abstract.en | SummaryJagiellonian University in CracowViolence and aggression of gymnasium studentsAuthor: Aneta GliwaThesis Supervisor:prof. zw. dr hab. Bronisław Urban, dr hab. Mariusz Sztuka Key words: violence , aggression, gymnasiumMy work is devoted violence and aggression of gymnasium students . The aim of my work is to illustrate the phenomenon of violence and aggression on the example of gymnasium in Jaslo .The work consists of four chapters .In the first chapter shown the phenomenon of violence and aggression of the literature, contains definitions and theories by various authors, are the different type , determinants and consequences of these phenomena.The second chapter presents the characteristics of aggressors and victims based on the literature and the ways to prevent aggression and violencein theoretical aspect .The third chapter is the methodology, taking into account the main problem and the problems specific variables and pointers, the characteristics of the research sample .The fourth chapter of this paper is a discussion of the results of empirical research conducted of secondary gymnasium students in Jaslo . | pl |
dc.abstract.pl | Moją pracę poświęciłam przemocy i agresji wśród uczniów gimnazjum. Celem mojej pracy jest zobrazowanie zjawiska przemocy i agresji na przykładzie gimnazjum w Jaśle.Praca składa się z czterech rozdziałów.W pierwszym rozdziale ukazano zjawisko przemocy i agresji w świetle literatury, zawarto definicje i teorie według różnych autorów, zostały przedstawione rodzaje oraz uwarunkowania tych zjawisk.Rozdział drugi przedstawia cechy agresorów oraz osób doznających przemocy w oparciu o literaturę oraz sposoby przeciwdziałania i zwalczania przemocy i agresji w aspekcie teoretycznym.Rozdział trzeci to metodologia badań własnych, z uwzględnieniem problemu głównego i problemów szczegółowych, zmiennych i wskaźników, charakterystyką terenu badań oraz próby badawczej.Rozdział czwarty niniejszej pracy zawiera prezentację i interpretację wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród uczniów gimnazjum w Jaśle. Praca jest zakończona wnioskami i postulatami pedagogicznymi. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sztuka, Mariusz - 132259 | pl |
dc.contributor.author | Gliwa, Aneta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kusztal, Justyna - 129797 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sztuka, Mariusz - 132259 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T23:46:00Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T23:46:00Z | |
dc.date.submitted | 2014-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika resocjalizacyjna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-86047-167638 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/194728 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | violence, agression, gymnasium | pl |
dc.subject.pl | przemoc, agresja, gimnazjum | pl |
dc.title | Przemoc i agresja wśród uczniów gimnazjum | pl |
dc.title.alternative | Violence and aggression of gymnasium students | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |