Wizerunek I wojny w Zatoce Perskiej w relacjach mediów amerykańskich.

licenciate
dc.abstract.enThe 20th century is the period of expansion of the media industry. In addition to the traditional press, radio and television began to play an important role in shaping the public's interest. Due to the rapid development of the media, the importance of the media increased, which led to an increase in their opinion-forming role – they were often used as a tool to influence the audience. This characteristic was evident in the reports of the American media during the First Gulf War. The media coverage was strictly controlled thanks to the pool reporting system, and the narrative conducted by the journalists was almost entirely pro-war, in line with the government's expectations.pl
dc.abstract.plWiek XX to okres ekspansji przemysłu medialnego. Obok tradycyjnej prasy, dużą rolę w kreowaniu zainteresowań społeczeństwa, zaczęły odgrywać radio oraz telewizja. Ze względu na gwałtowny rozwój środków komunikowania nastąpił wzrost znaczenia mediów, co doprowadziło do zwiększenia ich roli opiniotwórczej – często były wykorzystywane jako narzędzie do wywierania wpływu na odbiorców. Taka charakterystyka była widoczna w relacjach mediów amerykańskich podczas I wojny w Zatoce Perskiej. Przekaz medialny był ściśle kontrolowany, dzięki zastosowaniu sytemu pool reporting, a narracja prowadzona przez dziennikarzy była niemalże całkowicie prowojenna, tożsama z oczekiwaniami rządu.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKuś, Rafałpl
dc.contributor.authorDudziak, Aleksanderpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerKuś, Rafałpl
dc.contributor.reviewerGondor-Wiercioch, Agnieszka - 198486 pl
dc.date.accessioned2020-10-21T19:24:43Z
dc.date.available2020-10-21T19:24:43Z
dc.date.submitted2020-10-16pl
dc.fieldofstudyamerykanistykapl
dc.identifier.apddiploma-145256-246993pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250331
dc.languagepolpl
dc.subject.enmedia, Persian Gulf War, propaganda, The United States, Iraq, Kuwaitpl
dc.subject.plmedia, I wojna w Zatoce Perskiej, propaganda, Stany Zjednoczone, Irak, Kuwejtpl
dc.titleWizerunek I wojny w Zatoce Perskiej w relacjach mediów amerykańskich.pl
dc.title.alternativeThe Image of The First Gulf War in American Media Coverage.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The 20th century is the period of expansion of the media industry. In addition to the traditional press, radio and television began to play an important role in shaping the public's interest. Due to the rapid development of the media, the importance of the media increased, which led to an increase in their opinion-forming role – they were often used as a tool to influence the audience. This characteristic was evident in the reports of the American media during the First Gulf War. The media coverage was strictly controlled thanks to the pool reporting system, and the narrative conducted by the journalists was almost entirely pro-war, in line with the government's expectations.
dc.abstract.plpl
Wiek XX to okres ekspansji przemysłu medialnego. Obok tradycyjnej prasy, dużą rolę w kreowaniu zainteresowań społeczeństwa, zaczęły odgrywać radio oraz telewizja. Ze względu na gwałtowny rozwój środków komunikowania nastąpił wzrost znaczenia mediów, co doprowadziło do zwiększenia ich roli opiniotwórczej – często były wykorzystywane jako narzędzie do wywierania wpływu na odbiorców. Taka charakterystyka była widoczna w relacjach mediów amerykańskich podczas I wojny w Zatoce Perskiej. Przekaz medialny był ściśle kontrolowany, dzięki zastosowaniu sytemu pool reporting, a narracja prowadzona przez dziennikarzy była niemalże całkowicie prowojenna, tożsama z oczekiwaniami rządu.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kuś, Rafał
dc.contributor.authorpl
Dudziak, Aleksander
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Kuś, Rafał
dc.contributor.reviewerpl
Gondor-Wiercioch, Agnieszka - 198486
dc.date.accessioned
2020-10-21T19:24:43Z
dc.date.available
2020-10-21T19:24:43Z
dc.date.submittedpl
2020-10-16
dc.fieldofstudypl
amerykanistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-145256-246993
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/250331
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
media, Persian Gulf War, propaganda, The United States, Iraq, Kuwait
dc.subject.plpl
media, I wojna w Zatoce Perskiej, propaganda, Stany Zjednoczone, Irak, Kuwejt
dc.titlepl
Wizerunek I wojny w Zatoce Perskiej w relacjach mediów amerykańskich.
dc.title.alternativepl
The Image of The First Gulf War in American Media Coverage.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
57
Views per month
Views per city
Warsaw
27
Wroclaw
4
Bydgoszcz
3
Rzeszów
3
Katowice
2
Leszno
2
Lodz
2
Tomaszow Lubelski
2
Dublin
1
Gdansk
1

No access

No Thumbnail Available