Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategie reklamowe wykorzystywane w zarządzaniu sportem na przykładzie rozgrywek Lotto Ekstraklasy
Advertising strategies used in the sport management on example of Lotto Ekstraklasa
strategie marketingowe – marketing sportowy – reklama – sponsoring- lotto ekstraklasa
marketing strategies - sports marketing – advertisement – sponsorship - lotto ekstraklasa
Celem pracy jest ukazanie jak ważną rolę we współczesnym sporcie odgrywają strategie reklamowe i jaki jest ich wpływ na skuteczność zarządzania organizacją. Założono, że odpowiednio dobrane strategie reklamowe mają wpływ na kwestie dotyczące popularyzowania Lotto Ekstraklasy, a także decyzje pro zakupowe. Podjętym rozważaniom przyświecało pytanie badawcze następującej treści: w jakim stopniu podejmowane działania reklamowe wpływają na pozytywny odbiór sportu, a zwłaszcza piłki nożnej przez opinię publiczną? Pomocna w odpowiedzi na postawione pytanie była jedna z metod badań ilościowych - ankieta. Analizowana problematyka dotyczy kształtowania relacji pomiędzy zawodnikami i klubem oraz wpływu podejmowanych działań marketingowych przez wskazane podmioty na kreowanie wizerunku indywidualnego i organizacji, jaką jest klub w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym. Mając na względzie przedmiot badań stwierdzić należy, iż stanowi on integralną część nauki o zarządzaniu, w której szczególna rola przypisywana jest zadaniom człowieka w organizacji. Na podkreślenie zasługuje także fakt, że opracowania dotyczące marketingu sportowego nie są opisane w literaturze przedmiotu w sposób kompleksowy, zatem praca wypełnia lukę badawczą.
The aim of the below thesis is to demonstrate how important are marketing strategies used in the world of sport nowadays and how they affect the management of the organisation. It was established that properly chosen marketing strategies influence the issues related to the popularisation of Lotto Ekstraklasa and punchasing decision. For the purpose of the analysis the following assumption has been adapted: to what extent does advertising campaign influence the positive perception of sport, especially football by the public? Helpful in constructing the work turned out to be a method of content analysis - survey. The analysed problem concerns the formation of relations between players and the club and the impact of marketing activities on the creating of the individual and organization image of the club in the inner and outer environment. The research object is an integral part of management science in which a particular role is attributed to human activity in the organization. Sport marketing studies are not described in the literature in a comprehensive way, so the work fills the research gap.
dc.abstract.en | The aim of the below thesis is to demonstrate how important are marketing strategies used in the world of sport nowadays and how they affect the management of the organisation. It was established that properly chosen marketing strategies influence the issues related to the popularisation of Lotto Ekstraklasa and punchasing decision. For the purpose of the analysis the following assumption has been adapted: to what extent does advertising campaign influence the positive perception of sport, especially football by the public? Helpful in constructing the work turned out to be a method of content analysis - survey. The analysed problem concerns the formation of relations between players and the club and the impact of marketing activities on the creating of the individual and organization image of the club in the inner and outer environment. The research object is an integral part of management science in which a particular role is attributed to human activity in the organization. Sport marketing studies are not described in the literature in a comprehensive way, so the work fills the research gap. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest ukazanie jak ważną rolę we współczesnym sporcie odgrywają strategie reklamowe i jaki jest ich wpływ na skuteczność zarządzania organizacją. Założono, że odpowiednio dobrane strategie reklamowe mają wpływ na kwestie dotyczące popularyzowania Lotto Ekstraklasy, a także decyzje pro zakupowe. Podjętym rozważaniom przyświecało pytanie badawcze następującej treści: w jakim stopniu podejmowane działania reklamowe wpływają na pozytywny odbiór sportu, a zwłaszcza piłki nożnej przez opinię publiczną? Pomocna w odpowiedzi na postawione pytanie była jedna z metod badań ilościowych - ankieta. Analizowana problematyka dotyczy kształtowania relacji pomiędzy zawodnikami i klubem oraz wpływu podejmowanych działań marketingowych przez wskazane podmioty na kreowanie wizerunku indywidualnego i organizacji, jaką jest klub w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym. Mając na względzie przedmiot badań stwierdzić należy, iż stanowi on integralną część nauki o zarządzaniu, w której szczególna rola przypisywana jest zadaniom człowieka w organizacji. Na podkreślenie zasługuje także fakt, że opracowania dotyczące marketingu sportowego nie są opisane w literaturze przedmiotu w sposób kompleksowy, zatem praca wypełnia lukę badawczą. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Starzyk, Kamil | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T08:59:35Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T08:59:35Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-13 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-116460-195266 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221736 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing strategies - sports marketing – advertisement – sponsorship - lotto ekstraklasa | pl |
dc.subject.pl | strategie marketingowe – marketing sportowy – reklama – sponsoring- lotto ekstraklasa | pl |
dc.title | Strategie reklamowe wykorzystywane w zarządzaniu sportem na przykładzie rozgrywek Lotto Ekstraklasy | pl |
dc.title.alternative | Advertising strategies used in the sport management on example of Lotto Ekstraklasa | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |