Strategie reklamowe wykorzystywane w zarządzaniu sportem na przykładzie rozgrywek Lotto Ekstraklasy

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the below thesis is to demonstrate how important are marketing strategies used in the world of sport nowadays and how they affect the management of the organisation. It was established that properly chosen marketing strategies influence the issues related to the popularisation of Lotto Ekstraklasa and punchasing decision. For the purpose of the analysis the following assumption has been adapted: to what extent does advertising campaign influence the positive perception of sport, especially football by the public? Helpful in constructing the work turned out to be a method of content analysis - survey. The analysed problem concerns the formation of relations between players and the club and the impact of marketing activities on the creating of the individual and organization image of the club in the inner and outer environment. The research object is an integral part of management science in which a particular role is attributed to human activity in the organization. Sport marketing studies are not described in the literature in a comprehensive way, so the work fills the research gap.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest ukazanie jak ważną rolę we współczesnym sporcie odgrywają strategie reklamowe i jaki jest ich wpływ na skuteczność zarządzania organizacją. Założono, że odpowiednio dobrane strategie reklamowe mają wpływ na kwestie dotyczące popularyzowania Lotto Ekstraklasy, a także decyzje pro zakupowe. Podjętym rozważaniom przyświecało pytanie badawcze następującej treści: w jakim stopniu podejmowane działania reklamowe wpływają na pozytywny odbiór sportu, a zwłaszcza piłki nożnej przez opinię publiczną? Pomocna w odpowiedzi na postawione pytanie była jedna z metod badań ilościowych - ankieta. Analizowana problematyka dotyczy kształtowania relacji pomiędzy zawodnikami i klubem oraz wpływu podejmowanych działań marketingowych przez wskazane podmioty na kreowanie wizerunku indywidualnego i organizacji, jaką jest klub w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym. Mając na względzie przedmiot badań stwierdzić należy, iż stanowi on integralną część nauki o zarządzaniu, w której szczególna rola przypisywana jest zadaniom człowieka w organizacji. Na podkreślenie zasługuje także fakt, że opracowania dotyczące marketingu sportowego nie są opisane w literaturze przedmiotu w sposób kompleksowy, zatem praca wypełnia lukę badawczą.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorStarzyk, Kamilpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:59:35Z
dc.date.available2020-07-27T08:59:35Z
dc.date.submitted2017-07-13pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-116460-195266pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221736
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing strategies - sports marketing – advertisement – sponsorship - lotto ekstraklasapl
dc.subject.plstrategie marketingowe – marketing sportowy – reklama – sponsoring- lotto ekstraklasapl
dc.titleStrategie reklamowe wykorzystywane w zarządzaniu sportem na przykładzie rozgrywek Lotto Ekstraklasypl
dc.title.alternativeAdvertising strategies used in the sport management on example of Lotto Ekstraklasapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the below thesis is to demonstrate how important are marketing strategies used in the world of sport nowadays and how they affect the management of the organisation. It was established that properly chosen marketing strategies influence the issues related to the popularisation of Lotto Ekstraklasa and punchasing decision. For the purpose of the analysis the following assumption has been adapted: to what extent does advertising campaign influence the positive perception of sport, especially football by the public? Helpful in constructing the work turned out to be a method of content analysis - survey. The analysed problem concerns the formation of relations between players and the club and the impact of marketing activities on the creating of the individual and organization image of the club in the inner and outer environment. The research object is an integral part of management science in which a particular role is attributed to human activity in the organization. Sport marketing studies are not described in the literature in a comprehensive way, so the work fills the research gap.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest ukazanie jak ważną rolę we współczesnym sporcie odgrywają strategie reklamowe i jaki jest ich wpływ na skuteczność zarządzania organizacją. Założono, że odpowiednio dobrane strategie reklamowe mają wpływ na kwestie dotyczące popularyzowania Lotto Ekstraklasy, a także decyzje pro zakupowe. Podjętym rozważaniom przyświecało pytanie badawcze następującej treści: w jakim stopniu podejmowane działania reklamowe wpływają na pozytywny odbiór sportu, a zwłaszcza piłki nożnej przez opinię publiczną? Pomocna w odpowiedzi na postawione pytanie była jedna z metod badań ilościowych - ankieta. Analizowana problematyka dotyczy kształtowania relacji pomiędzy zawodnikami i klubem oraz wpływu podejmowanych działań marketingowych przez wskazane podmioty na kreowanie wizerunku indywidualnego i organizacji, jaką jest klub w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym. Mając na względzie przedmiot badań stwierdzić należy, iż stanowi on integralną część nauki o zarządzaniu, w której szczególna rola przypisywana jest zadaniom człowieka w organizacji. Na podkreślenie zasługuje także fakt, że opracowania dotyczące marketingu sportowego nie są opisane w literaturze przedmiotu w sposób kompleksowy, zatem praca wypełnia lukę badawczą.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Starzyk, Kamil
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:59:35Z
dc.date.available
2020-07-27T08:59:35Z
dc.date.submittedpl
2017-07-13
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-116460-195266
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221736
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing strategies - sports marketing – advertisement – sponsorship - lotto ekstraklasa
dc.subject.plpl
strategie marketingowe – marketing sportowy – reklama – sponsoring- lotto ekstraklasa
dc.titlepl
Strategie reklamowe wykorzystywane w zarządzaniu sportem na przykładzie rozgrywek Lotto Ekstraklasy
dc.title.alternativepl
Advertising strategies used in the sport management on example of Lotto Ekstraklasa
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
27
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Katowice
2
Lublin
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Krakow
1
Lodz
1
Lomianki
1
Poznan
1
Skawina
1

No access

No Thumbnail Available