Metoda eksperymentalna w procesie badania mediów

2016
journal article
article
dc.abstract.enThe experimental method, despite its long history and unquestionable utility, is rarely applied in media research process in Poland. The presented article indicates the main trends and potential research fields in media studies from perspectives of different sciences (mass media research, political science, sociology, psychology). The author presents the basic experimental designs and its ability to be implemented in analyses of traditional media (especially television) and Internet.pl
dc.abstract.plMetoda eksperymentalna, mimo swojej długiej tradycji i niewątpliwej użyteczności, jest rzadko wykorzystywana w procesie badania mediów w warunkach polskich. Prezentowany artykuł wskazuje główne tendencje i potencjalne pola do wykorzystania eksperymentów w sferze badania mediów przez badaczy różnych dyscyplin naukowych (medioznawców, politologów, socjologów i psychologów). Autorka przedstawia podstawowe schematy eksperymentalne oraz sposób ich zastosowania w analizach mediów tradycyjnych (przede wszystkim telewizji) i Internetu.pl
dc.contributor.authorOlszanecka-Marmola, Agatapl
dc.date.accession2017-02-13pl
dc.date.accessioned2017-02-13T19:30:47Z
dc.date.available2017-02-13T19:30:47Z
dc.date.issued2016pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 116-117pl
dc.description.number13 (2)pl
dc.description.physical103-117pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.eissn2082-9213pl
dc.identifier.issn2299-2383pl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/37865
dc.identifier.weblinkhttp://www.doktoranci.uj.edu.pl/documents/1167150/0/ZN+Spol+13+2_2016/cacc2bab-51e1-4d59-bf2a-749f4a1c323a#page=107pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 Polska*
dc.rights.licenceCC-BY-NC
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/legalcode*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enexperimental methodpl
dc.subject.enexperimentpl
dc.subject.enmediapl
dc.subject.ennew mediapl
dc.subject.plmetoda eksperymentalnapl
dc.subject.pleksperymentpl
dc.subject.plmediapl
dc.subject.plnowe mediapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleMetoda eksperymentalna w procesie badania mediówpl
dc.title.alternativeThe experimental method in media researchpl
dc.title.journalZeszyty Naukowe Towarzystwa Doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nauki Społecznepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The experimental method, despite its long history and unquestionable utility, is rarely applied in media research process in Poland. The presented article indicates the main trends and potential research fields in media studies from perspectives of different sciences (mass media research, political science, sociology, psychology). The author presents the basic experimental designs and its ability to be implemented in analyses of traditional media (especially television) and Internet.
dc.abstract.plpl
Metoda eksperymentalna, mimo swojej długiej tradycji i niewątpliwej użyteczności, jest rzadko wykorzystywana w procesie badania mediów w warunkach polskich. Prezentowany artykuł wskazuje główne tendencje i potencjalne pola do wykorzystania eksperymentów w sferze badania mediów przez badaczy różnych dyscyplin naukowych (medioznawców, politologów, socjologów i psychologów). Autorka przedstawia podstawowe schematy eksperymentalne oraz sposób ich zastosowania w analizach mediów tradycyjnych (przede wszystkim telewizji) i Internetu.
dc.contributor.authorpl
Olszanecka-Marmola, Agata
dc.date.accessionpl
2017-02-13
dc.date.accessioned
2017-02-13T19:30:47Z
dc.date.available
2017-02-13T19:30:47Z
dc.date.issuedpl
2016
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 116-117
dc.description.numberpl
13 (2)
dc.description.physicalpl
103-117
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.eissnpl
2082-9213
dc.identifier.issnpl
2299-2383
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/37865
dc.identifier.weblinkpl
http://www.doktoranci.uj.edu.pl/documents/1167150/0/ZN+Spol+13+2_2016/cacc2bab-51e1-4d59-bf2a-749f4a1c323a#page=107
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 Polska
dc.rights.licence
CC-BY-NC
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/legalcode
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
experimental method
dc.subject.enpl
experiment
dc.subject.enpl
media
dc.subject.enpl
new media
dc.subject.plpl
metoda eksperymentalna
dc.subject.plpl
eksperyment
dc.subject.plpl
media
dc.subject.plpl
nowe media
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Metoda eksperymentalna w procesie badania mediów
dc.title.alternativepl
The experimental method in media research
dc.title.journalpl
Zeszyty Naukowe Towarzystwa Doktorantów Uniwersytetu Jagiellońskiego. Nauki Społeczne
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Krakow
2
Czechowice-Dziedzice
1
Gdansk
1
San Jose
1
Zlaté Moravce
1
Downloads
olszanecka-marmola_metoda_eksperymentalna_w_procesie_badania_mediow_2016.pdf
339