Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU NA PRZYKŁADZIE POLSKIEGO PRZEDSIĘBIORSTWA ODZIEŻOWEGO LPP S.A.
Corporate social responsibility on the example of the Polish clothing company LPP S.A.
LPP S.A. - normy ISO 26000 – społeczna odpowiedzialność biznesu - wytyczne GRI
LPP S.A. – ISO 26000 standards - corporate social responsibility – GRI guidelines
Jeszcze parę lat temu koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw wdrażały do swoich modeli biznesowych nieliczne polskie podmioty gospodarcze. Da się już zauważyć trend wzrostowy w liczbie publikowanych raportów prezentujących społeczne zaangażowanie firm i ich wpływu na środowisko naturalne. Na część podmiotów ustawowo naniesiono tego rodzaju obowiązek, inne robią to dobrowolnie. W niniejszej pracy skupiono się na analizie polskiego przedsiębiorstwa odzieżowego LPP S.A. Wybór przedmiotu badania nie był przypadkowy, gdyż przemysł odzieżowy (tuż po petrochemicznych) jest uznawany za jeden o najbardziej szkodliwym oddziaływaniu na środowisko. Dodatkowo, przedsiębiorstwa z branży odzieżowej niejednokrotnie borykały się z takimi problemami jak bojkot konsumencki na skutek stosowanych przez siebie powszechnie nieakceptowanych działań. Dlatego zadano sobie pytanie o intencje firm tworzących raporty społecznej odpowiedzialności oraz jakość publikowanych dokumentów. Czy współczesne przedsiębiorstwa, takie jak LPP S.A., poprzez swoją dodatkową działalność realizują założenia idei społecznej odpowiedzialności biznesu czy może jest to wyłącznie działanie marketingowe poprawiające wizerunek marki?
Only a few years ago, the concept of corporate social responsibility was implemented by sparse polish business entities into their business models. An upward trend can already be noticed in the number of published reports presenting the social involvement of companies and their impact on the environment. Some entities have a statutory obligation of this, others do it voluntarily. This work focuses on the Polish clothing company LPP S.A. The choice of the subject of the study was not accidental, because the clothing industry (shortly after petrochemicals) is considered one with the most harmful impact on the environment In addition, clothing industry companies have often faced problems such as consumer boycotts as a result of their generally unacceptable actions. That is why the question was asked about the intentions of companies creating CSR reports and the quality of published documents. Do contemporary enterprises, such as LPP S.A., through their additional activities implement the foundations of the idea of corporate social responsibility or is it only a marketing activity improving the brand image?
dc.abstract.en | Only a few years ago, the concept of corporate social responsibility was implemented by sparse polish business entities into their business models. An upward trend can already be noticed in the number of published reports presenting the social involvement of companies and their impact on the environment. Some entities have a statutory obligation of this, others do it voluntarily. This work focuses on the Polish clothing company LPP S.A. The choice of the subject of the study was not accidental, because the clothing industry (shortly after petrochemicals) is considered one with the most harmful impact on the environment In addition, clothing industry companies have often faced problems such as consumer boycotts as a result of their generally unacceptable actions. That is why the question was asked about the intentions of companies creating CSR reports and the quality of published documents. Do contemporary enterprises, such as LPP S.A., through their additional activities implement the foundations of the idea of corporate social responsibility or is it only a marketing activity improving the brand image? | pl |
dc.abstract.pl | Jeszcze parę lat temu koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw wdrażały do swoich modeli biznesowych nieliczne polskie podmioty gospodarcze. Da się już zauważyć trend wzrostowy w liczbie publikowanych raportów prezentujących społeczne zaangażowanie firm i ich wpływu na środowisko naturalne. Na część podmiotów ustawowo naniesiono tego rodzaju obowiązek, inne robią to dobrowolnie. W niniejszej pracy skupiono się na analizie polskiego przedsiębiorstwa odzieżowego LPP S.A. Wybór przedmiotu badania nie był przypadkowy, gdyż przemysł odzieżowy (tuż po petrochemicznych) jest uznawany za jeden o najbardziej szkodliwym oddziaływaniu na środowisko. Dodatkowo, przedsiębiorstwa z branży odzieżowej niejednokrotnie borykały się z takimi problemami jak bojkot konsumencki na skutek stosowanych przez siebie powszechnie nieakceptowanych działań. Dlatego zadano sobie pytanie o intencje firm tworzących raporty społecznej odpowiedzialności oraz jakość publikowanych dokumentów. Czy współczesne przedsiębiorstwa, takie jak LPP S.A., poprzez swoją dodatkową działalność realizują założenia idei społecznej odpowiedzialności biznesu czy może jest to wyłącznie działanie marketingowe poprawiające wizerunek marki? | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Geryk, Marcin | pl |
dc.contributor.author | Chmiel, Joanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Geryk, Marcin | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-11-01T23:18:43Z | |
dc.date.available | 2020-11-01T23:18:43Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-29 | pl |
dc.fieldofstudy | rachunkowość i zarządzanie finansami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-140493-195362 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/252142 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | LPP S.A. – ISO 26000 standards - corporate social responsibility – GRI guidelines | pl |
dc.subject.pl | LPP S.A. - normy ISO 26000 – społeczna odpowiedzialność biznesu - wytyczne GRI | pl |
dc.title | SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU NA PRZYKŁADZIE POLSKIEGO PRZEDSIĘBIORSTWA ODZIEŻOWEGO LPP S.A. | pl |
dc.title.alternative | Corporate social responsibility on the example of the Polish clothing company LPP S.A. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |