SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU NA PRZYKŁADZIE POLSKIEGO PRZEDSIĘBIORSTWA ODZIEŻOWEGO LPP S.A.

master
dc.abstract.enOnly a few years ago, the concept of corporate social responsibility was implemented by sparse polish business entities into their business models. An upward trend can already be noticed in the number of published reports presenting the social involvement of companies and their impact on the environment. Some entities have a statutory obligation of this, others do it voluntarily. This work focuses on the Polish clothing company LPP S.A. The choice of the subject of the study was not accidental, because the clothing industry (shortly after petrochemicals) is considered one with the most harmful impact on the environment In addition, clothing industry companies have often faced problems such as consumer boycotts as a result of their generally unacceptable actions. That is why the question was asked about the intentions of companies creating CSR reports and the quality of published documents. Do contemporary enterprises, such as LPP S.A., through their additional activities implement the foundations of the idea of corporate social responsibility or is it only a marketing activity improving the brand image?pl
dc.abstract.plJeszcze parę lat temu koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw wdrażały do swoich modeli biznesowych nieliczne polskie podmioty gospodarcze. Da się już zauważyć trend wzrostowy w liczbie publikowanych raportów prezentujących społeczne zaangażowanie firm i ich wpływu na środowisko naturalne. Na część podmiotów ustawowo naniesiono tego rodzaju obowiązek, inne robią to dobrowolnie. W niniejszej pracy skupiono się na analizie polskiego przedsiębiorstwa odzieżowego LPP S.A. Wybór przedmiotu badania nie był przypadkowy, gdyż przemysł odzieżowy (tuż po petrochemicznych) jest uznawany za jeden o najbardziej szkodliwym oddziaływaniu na środowisko. Dodatkowo, przedsiębiorstwa z branży odzieżowej niejednokrotnie borykały się z takimi problemami jak bojkot konsumencki na skutek stosowanych przez siebie powszechnie nieakceptowanych działań. Dlatego zadano sobie pytanie o intencje firm tworzących raporty społecznej odpowiedzialności oraz jakość publikowanych dokumentów. Czy współczesne przedsiębiorstwa, takie jak LPP S.A., poprzez swoją dodatkową działalność realizują założenia idei społecznej odpowiedzialności biznesu czy może jest to wyłącznie działanie marketingowe poprawiające wizerunek marki?pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGeryk, Marcinpl
dc.contributor.authorChmiel, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGeryk, Marcinpl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2020-11-01T23:18:43Z
dc.date.available2020-11-01T23:18:43Z
dc.date.submitted2020-10-29pl
dc.fieldofstudyrachunkowość i zarządzanie finansamipl
dc.identifier.apddiploma-140493-195362pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/252142
dc.languagepolpl
dc.subject.enLPP S.A. – ISO 26000 standards - corporate social responsibility – GRI guidelinespl
dc.subject.plLPP S.A. - normy ISO 26000 – społeczna odpowiedzialność biznesu - wytyczne GRIpl
dc.titleSPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU NA PRZYKŁADZIE POLSKIEGO PRZEDSIĘBIORSTWA ODZIEŻOWEGO LPP S.A.pl
dc.title.alternativeCorporate social responsibility on the example of the Polish clothing company LPP S.A.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Only a few years ago, the concept of corporate social responsibility was implemented by sparse polish business entities into their business models. An upward trend can already be noticed in the number of published reports presenting the social involvement of companies and their impact on the environment. Some entities have a statutory obligation of this, others do it voluntarily. This work focuses on the Polish clothing company LPP S.A. The choice of the subject of the study was not accidental, because the clothing industry (shortly after petrochemicals) is considered one with the most harmful impact on the environment In addition, clothing industry companies have often faced problems such as consumer boycotts as a result of their generally unacceptable actions. That is why the question was asked about the intentions of companies creating CSR reports and the quality of published documents. Do contemporary enterprises, such as LPP S.A., through their additional activities implement the foundations of the idea of corporate social responsibility or is it only a marketing activity improving the brand image?
dc.abstract.plpl
Jeszcze parę lat temu koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw wdrażały do swoich modeli biznesowych nieliczne polskie podmioty gospodarcze. Da się już zauważyć trend wzrostowy w liczbie publikowanych raportów prezentujących społeczne zaangażowanie firm i ich wpływu na środowisko naturalne. Na część podmiotów ustawowo naniesiono tego rodzaju obowiązek, inne robią to dobrowolnie. W niniejszej pracy skupiono się na analizie polskiego przedsiębiorstwa odzieżowego LPP S.A. Wybór przedmiotu badania nie był przypadkowy, gdyż przemysł odzieżowy (tuż po petrochemicznych) jest uznawany za jeden o najbardziej szkodliwym oddziaływaniu na środowisko. Dodatkowo, przedsiębiorstwa z branży odzieżowej niejednokrotnie borykały się z takimi problemami jak bojkot konsumencki na skutek stosowanych przez siebie powszechnie nieakceptowanych działań. Dlatego zadano sobie pytanie o intencje firm tworzących raporty społecznej odpowiedzialności oraz jakość publikowanych dokumentów. Czy współczesne przedsiębiorstwa, takie jak LPP S.A., poprzez swoją dodatkową działalność realizują założenia idei społecznej odpowiedzialności biznesu czy może jest to wyłącznie działanie marketingowe poprawiające wizerunek marki?
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Geryk, Marcin
dc.contributor.authorpl
Chmiel, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Geryk, Marcin
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2020-11-01T23:18:43Z
dc.date.available
2020-11-01T23:18:43Z
dc.date.submittedpl
2020-10-29
dc.fieldofstudypl
rachunkowość i zarządzanie finansami
dc.identifier.apdpl
diploma-140493-195362
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/252142
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
LPP S.A. – ISO 26000 standards - corporate social responsibility – GRI guidelines
dc.subject.plpl
LPP S.A. - normy ISO 26000 – społeczna odpowiedzialność biznesu - wytyczne GRI
dc.titlepl
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU NA PRZYKŁADZIE POLSKIEGO PRZEDSIĘBIORSTWA ODZIEŻOWEGO LPP S.A.
dc.title.alternativepl
Corporate social responsibility on the example of the Polish clothing company LPP S.A.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
227
Views per month
Views per city
Warsaw
50
Krakow
34
Wroclaw
28
Poznan
15
Gdansk
8
Gdynia
7
Lublin
5
Rzeszów
5
Katowice
4
Krajenka
4

No access

No Thumbnail Available