Możliwości wykorzystania mediów społecznościowych przez organizacje pozarządowe

master
dc.abstract.enNowadays social media are one of the most popular ways to reach a wide audience. They are often used by non-governmental organizations as a means of promoting their projects and as an invitation to support them. They are also used to bring people’s attention to social problems and encourage them to get involved in helping others. Thesis aims to characterize and evaluate the possibilities of using social media by selected non-governmental organizations and to suggest changes which improve their image on the Internet. It is based on a comparative analysis of these two tertiary sector entities. The first and the second chapter constitute the theoretical part of the thesis in which the basic concepts are explained. The third chapter describes and compares the social profiles of selected organizations and proposes improvement programs.pl
dc.abstract.plMedia społecznościowe są obecnie jednym z najpopularniejszych sposobów na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Korzystają z nich również organizacje pozarządowe, które niejednokrotnie z ich pomocą propagują swoje przedsięwzięcia oraz zachęcają do wsparcia danego projektu. Zwracają także w nich uwagę na problemy społeczne i nakłaniają do zaangażowania się w pomoc na rzecz innych ludzi. Celem pracy jest dokonanie charakterystyki i określenie możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w wybranych organizacjach pozarządowych, oraz zaproponowanie zmian, które polepszą ich wizerunek w sieci. Praca powstała w oparciu o analizę porównawczą dwóch podmiotów trzeciego sektora. Rozdział pierwszy i drugi stanowi teoretyczną część pracy, wyjaśniając podstawowe pojęcia w niej użyte. W rozdziale trzecim opisane są i porównane profile społecznościowe wybranych organizacji oraz zaproponowane zostały programy ich poprawy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.authorPliszek, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T17:17:48Z
dc.date.available2020-07-27T17:17:48Z
dc.date.submitted2018-07-05pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-124680-182800pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228953
dc.languagepolpl
dc.subject.enSOCIAL MEDIA – NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS – STRATEGY – COMPARATIVE ANALYSISpl
dc.subject.plMEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – ORGANIZACJE POZARZĄDOWE – STRATEGIA - ANALIZA PORÓWNAWCZApl
dc.titleMożliwości wykorzystania mediów społecznościowych przez organizacje pozarządowepl
dc.title.alternativeWays of using social media in non-governmental organizationspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays social media are one of the most popular ways to reach a wide audience. They are often used by non-governmental organizations as a means of promoting their projects and as an invitation to support them. They are also used to bring people’s attention to social problems and encourage them to get involved in helping others. Thesis aims to characterize and evaluate the possibilities of using social media by selected non-governmental organizations and to suggest changes which improve their image on the Internet. It is based on a comparative analysis of these two tertiary sector entities. The first and the second chapter constitute the theoretical part of the thesis in which the basic concepts are explained. The third chapter describes and compares the social profiles of selected organizations and proposes improvement programs.
dc.abstract.plpl
Media społecznościowe są obecnie jednym z najpopularniejszych sposobów na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Korzystają z nich również organizacje pozarządowe, które niejednokrotnie z ich pomocą propagują swoje przedsięwzięcia oraz zachęcają do wsparcia danego projektu. Zwracają także w nich uwagę na problemy społeczne i nakłaniają do zaangażowania się w pomoc na rzecz innych ludzi. Celem pracy jest dokonanie charakterystyki i określenie możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w wybranych organizacjach pozarządowych, oraz zaproponowanie zmian, które polepszą ich wizerunek w sieci. Praca powstała w oparciu o analizę porównawczą dwóch podmiotów trzeciego sektora. Rozdział pierwszy i drugi stanowi teoretyczną część pracy, wyjaśniając podstawowe pojęcia w niej użyte. W rozdziale trzecim opisane są i porównane profile społecznościowe wybranych organizacji oraz zaproponowane zostały programy ich poprawy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.authorpl
Pliszek, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2020-07-27T17:17:48Z
dc.date.available
2020-07-27T17:17:48Z
dc.date.submittedpl
2018-07-05
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-124680-182800
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228953
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
SOCIAL MEDIA – NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS – STRATEGY – COMPARATIVE ANALYSIS
dc.subject.plpl
MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – ORGANIZACJE POZARZĄDOWE – STRATEGIA - ANALIZA PORÓWNAWCZA
dc.titlepl
Możliwości wykorzystania mediów społecznościowych przez organizacje pozarządowe
dc.title.alternativepl
Ways of using social media in non-governmental organizations
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
20
Views per month
Views per city
Krakow
5
Dublin
2
Olsztyn
2
Poznan
2
Wroclaw
2
Chicago
1
Gdansk
1
Gdynia
1
Glogow Malopolski
1
Katowice
1

No access

No Thumbnail Available