Aktywności teatralne w nauczaniu/uczeniu się języków obcych, ze szczególnym uwzględnieniem języka polskiego jako obcego.

master
dc.abstract.enThe paper illustrates the possibilities of using theatrical activities and paratheatrical excercises in the methodology of teaching foreign languages. It show the prezent state of the studiem concerning using the forementioned activities in teaching Polish to foreigners. The paper also presents empirical comparatistic data. The conclusions show the advantages of teatrical projects sensu scticto in the methodology of teaching foreign languages and in the individual personal growth.The last chapter lists the advantages(both linguistic and personal) of using 3 kinds of teatrical activities and parateatrical excersises within one language class. There i salso a possibility to test the activities(listed in the 29 tables included in the paper) in teaching Polish as a foreign language.The author checks the teatrical activities in relation to the language comunicative competences, literary competences, and intercultural competences and their place in the action orientem approach based on The Common European Framework.pl
dc.abstract.plPraca koncentruje się na mozliwości wykorzystania aktywności teatralnych i parateatralnych w dydaktyce języków obcych. Porusza zarówno dotychczasowy stan badań dotyczący wykorzystania tychże aktywności w nauce języka polskiego oraz, jak i prezentuje empiryczne badania o charakterze komaparatystycznym. Wyciągnięte z nich wnioski pozwalają zaś ukazać zalety projektów teatralnych sensu stricto w dydaktyce języków obcych oraz w indywidualnym rozwoju jednostki.Ostatni rozdział pracy ukazuje korzyści – zarówno na polu lingwistycznym jak i personalnym - wykorzystania trzech rodzajów aktywności teatralnych i parateatralnych w klasie języka obcego tj. ćwiczeń dynamizujących, odkrywek i improwizacji. Znajduje się tu również propozycja przetestowanych aktywności w nauczaniu języka polskiego jako obcego, które zostały zawarte w 29 tablicach pedagogicznych.Praca poddaje refleksji aktywności teatralne w stosunku do językowej kompetencji komunikacyjnej, kompetencji literackiej, kompetencji międzykulturowej oraz ich miejsce w podejsciu zadaniowym wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.contributor.advisorMiodunka, Władysław - 130631 pl
dc.contributor.authorKisielica, Sylwiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerHorbatowski, Piotr - 102479 pl
dc.contributor.reviewerMiodunka, Władysław - 130631 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T11:30:08Z
dc.date.available2020-07-24T11:30:08Z
dc.date.submitted2012-10-12pl
dc.fieldofstudynauczanie języka polskiego jako obcego i drugiegopl
dc.identifier.apddiploma-70151-34287pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183278
dc.languagepolpl
dc.subject.enTeaching, learning, foreign language, theatrepl
dc.subject.plnauczanie, uczenie się, język obcy, teatr,pl
dc.titleAktywności teatralne w nauczaniu/uczeniu się języków obcych, ze szczególnym uwzględnieniem języka polskiego jako obcego.pl
dc.title.alternativeTheatrical activities in the teaching process/learning foreign languages, particularly Polish as a foreign language.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The paper illustrates the possibilities of using theatrical activities and paratheatrical excercises in the methodology of teaching foreign languages. It show the prezent state of the studiem concerning using the forementioned activities in teaching Polish to foreigners. The paper also presents empirical comparatistic data. The conclusions show the advantages of teatrical projects sensu scticto in the methodology of teaching foreign languages and in the individual personal growth.The last chapter lists the advantages(both linguistic and personal) of using 3 kinds of teatrical activities and parateatrical excersises within one language class. There i salso a possibility to test the activities(listed in the 29 tables included in the paper) in teaching Polish as a foreign language.The author checks the teatrical activities in relation to the language comunicative competences, literary competences, and intercultural competences and their place in the action orientem approach based on The Common European Framework.
dc.abstract.plpl
Praca koncentruje się na mozliwości wykorzystania aktywności teatralnych i parateatralnych w dydaktyce języków obcych. Porusza zarówno dotychczasowy stan badań dotyczący wykorzystania tychże aktywności w nauce języka polskiego oraz, jak i prezentuje empiryczne badania o charakterze komaparatystycznym. Wyciągnięte z nich wnioski pozwalają zaś ukazać zalety projektów teatralnych sensu stricto w dydaktyce języków obcych oraz w indywidualnym rozwoju jednostki.Ostatni rozdział pracy ukazuje korzyści – zarówno na polu lingwistycznym jak i personalnym - wykorzystania trzech rodzajów aktywności teatralnych i parateatralnych w klasie języka obcego tj. ćwiczeń dynamizujących, odkrywek i improwizacji. Znajduje się tu również propozycja przetestowanych aktywności w nauczaniu języka polskiego jako obcego, które zostały zawarte w 29 tablicach pedagogicznych.Praca poddaje refleksji aktywności teatralne w stosunku do językowej kompetencji komunikacyjnej, kompetencji literackiej, kompetencji międzykulturowej oraz ich miejsce w podejsciu zadaniowym wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.contributor.advisorpl
Miodunka, Władysław - 130631
dc.contributor.authorpl
Kisielica, Sylwia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Horbatowski, Piotr - 102479
dc.contributor.reviewerpl
Miodunka, Władysław - 130631
dc.date.accessioned
2020-07-24T11:30:08Z
dc.date.available
2020-07-24T11:30:08Z
dc.date.submittedpl
2012-10-12
dc.fieldofstudypl
nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego
dc.identifier.apdpl
diploma-70151-34287
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183278
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Teaching, learning, foreign language, theatre
dc.subject.plpl
nauczanie, uczenie się, język obcy, teatr,
dc.titlepl
Aktywności teatralne w nauczaniu/uczeniu się języków obcych, ze szczególnym uwzględnieniem języka polskiego jako obcego.
dc.title.alternativepl
Theatrical activities in the teaching process/learning foreign languages, particularly Polish as a foreign language.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
11
Views per month
Views per city
Bytom
2
Dublin
2
Wroclaw
2
Krakow
1
Sofia
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available