Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Aktywności teatralne w nauczaniu/uczeniu się języków obcych, ze szczególnym uwzględnieniem języka polskiego jako obcego.
Theatrical activities in the teaching process/learning foreign languages, particularly Polish as a foreign language.
nauczanie, uczenie się, język obcy, teatr,
Teaching, learning, foreign language, theatre
Praca koncentruje się na mozliwości wykorzystania aktywności teatralnych i parateatralnych w dydaktyce języków obcych. Porusza zarówno dotychczasowy stan badań dotyczący wykorzystania tychże aktywności w nauce języka polskiego oraz, jak i prezentuje empiryczne badania o charakterze komaparatystycznym. Wyciągnięte z nich wnioski pozwalają zaś ukazać zalety projektów teatralnych sensu stricto w dydaktyce języków obcych oraz w indywidualnym rozwoju jednostki.Ostatni rozdział pracy ukazuje korzyści – zarówno na polu lingwistycznym jak i personalnym - wykorzystania trzech rodzajów aktywności teatralnych i parateatralnych w klasie języka obcego tj. ćwiczeń dynamizujących, odkrywek i improwizacji. Znajduje się tu również propozycja przetestowanych aktywności w nauczaniu języka polskiego jako obcego, które zostały zawarte w 29 tablicach pedagogicznych.Praca poddaje refleksji aktywności teatralne w stosunku do językowej kompetencji komunikacyjnej, kompetencji literackiej, kompetencji międzykulturowej oraz ich miejsce w podejsciu zadaniowym wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
The paper illustrates the possibilities of using theatrical activities and paratheatrical excercises in the methodology of teaching foreign languages. It show the prezent state of the studiem concerning using the forementioned activities in teaching Polish to foreigners. The paper also presents empirical comparatistic data. The conclusions show the advantages of teatrical projects sensu scticto in the methodology of teaching foreign languages and in the individual personal growth.The last chapter lists the advantages(both linguistic and personal) of using 3 kinds of teatrical activities and parateatrical excersises within one language class. There i salso a possibility to test the activities(listed in the 29 tables included in the paper) in teaching Polish as a foreign language.The author checks the teatrical activities in relation to the language comunicative competences, literary competences, and intercultural competences and their place in the action orientem approach based on The Common European Framework.
dc.abstract.en | The paper illustrates the possibilities of using theatrical activities and paratheatrical excercises in the methodology of teaching foreign languages. It show the prezent state of the studiem concerning using the forementioned activities in teaching Polish to foreigners. The paper also presents empirical comparatistic data. The conclusions show the advantages of teatrical projects sensu scticto in the methodology of teaching foreign languages and in the individual personal growth.The last chapter lists the advantages(both linguistic and personal) of using 3 kinds of teatrical activities and parateatrical excersises within one language class. There i salso a possibility to test the activities(listed in the 29 tables included in the paper) in teaching Polish as a foreign language.The author checks the teatrical activities in relation to the language comunicative competences, literary competences, and intercultural competences and their place in the action orientem approach based on The Common European Framework. | pl |
dc.abstract.pl | Praca koncentruje się na mozliwości wykorzystania aktywności teatralnych i parateatralnych w dydaktyce języków obcych. Porusza zarówno dotychczasowy stan badań dotyczący wykorzystania tychże aktywności w nauce języka polskiego oraz, jak i prezentuje empiryczne badania o charakterze komaparatystycznym. Wyciągnięte z nich wnioski pozwalają zaś ukazać zalety projektów teatralnych sensu stricto w dydaktyce języków obcych oraz w indywidualnym rozwoju jednostki.Ostatni rozdział pracy ukazuje korzyści – zarówno na polu lingwistycznym jak i personalnym - wykorzystania trzech rodzajów aktywności teatralnych i parateatralnych w klasie języka obcego tj. ćwiczeń dynamizujących, odkrywek i improwizacji. Znajduje się tu również propozycja przetestowanych aktywności w nauczaniu języka polskiego jako obcego, które zostały zawarte w 29 tablicach pedagogicznych.Praca poddaje refleksji aktywności teatralne w stosunku do językowej kompetencji komunikacyjnej, kompetencji literackiej, kompetencji międzykulturowej oraz ich miejsce w podejsciu zadaniowym wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.contributor.advisor | Miodunka, Władysław - 130631 | pl |
dc.contributor.author | Kisielica, Sylwia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Horbatowski, Piotr - 102479 | pl |
dc.contributor.reviewer | Miodunka, Władysław - 130631 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T11:30:08Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T11:30:08Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-12 | pl |
dc.fieldofstudy | nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego | pl |
dc.identifier.apd | diploma-70151-34287 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183278 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Teaching, learning, foreign language, theatre | pl |
dc.subject.pl | nauczanie, uczenie się, język obcy, teatr, | pl |
dc.title | Aktywności teatralne w nauczaniu/uczeniu się języków obcych, ze szczególnym uwzględnieniem języka polskiego jako obcego. | pl |
dc.title.alternative | Theatrical activities in the teaching process/learning foreign languages, particularly Polish as a foreign language. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |