Etnografia wirtualna : badanie społeczności wirtualnych w zarządzaniu

2022
book section
article
dc.abstract.plW artykule omówiono etnografię wirtualną. Punktem wyjście jest zaprezentowanie jej głównych przedmiotów zainteresowań: społeczności wirtualnych i interakcji wirtualnych. Następnie zostaną przedstawione jej odmiany oraz relacje z klasyczną etnografią, a także zasadnicze cechy dystynktywne etnografii online w zakresie: interakcji, immersji (zanurzenia), obserwacji, refleksyjności i etyki prowadzenia badań. Metoda etnografii wirtualnej stanowi zaakceptowane w świecie nauki źródło pozyskiwania i analizy materiału badawczego, w szczególności w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości, w tym zarządzania kulturą i mediami, co uzasadnia ostatnia część tekstu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Kulturypl
dc.contributor.authorPałasz, Michał - 105973 pl
dc.contributor.editorKocój, Ewa - 185927 pl
dc.contributor.editorLaberschek, Marcin - 138069 pl
dc.contributor.editorKopeć, Katarzyna - 160355 pl
dc.contributor.editorPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.date.accession2022-12-29pl
dc.date.accessioned2023-01-17T10:40:56Z
dc.date.available2023-01-17T10:40:56Z
dc.date.issued2022pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.physical139-153pl
dc.description.publication1pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.eisbn978-83-233-7404-6pl
dc.identifier.isbn978-83-233-5201-3pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/306217
dc.identifier.weblinkhttps://wuj.pl/ksiazka/metodologia-badan-w-sektorze-kultury-i-mediowpl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pbn.affiliationDziedzina nauk społecznych : nauki o zarządzaniu i jakościpl
dc.pubinfoKraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceInna otwarta licencja
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeinne
dc.sourceinfoliczba autorów 11; liczba stron 196; liczba arkuszy wydawniczych 13;pl
dc.subject.pletnografiapl
dc.subject.plnetnografiapl
dc.subject.pletnografia wirtualnapl
dc.subject.pletnografia cyfrowapl
dc.subject.plcyberetnografiapl
dc.subject.plzarządzaniepl
dc.subject.plzarządzanie mediamipl
dc.subject.plzarządzanie kulturąpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleEtnografia wirtualna : badanie społeczności wirtualnych w zarządzaniupl
dc.title.alternativeVirtual ethnography : researching virtual communities in management studiespl
dc.title.containerMetodologia badań w sektorze kultury i mediówpl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
W artykule omówiono etnografię wirtualną. Punktem wyjście jest zaprezentowanie jej głównych przedmiotów zainteresowań: społeczności wirtualnych i interakcji wirtualnych. Następnie zostaną przedstawione jej odmiany oraz relacje z klasyczną etnografią, a także zasadnicze cechy dystynktywne etnografii online w zakresie: interakcji, immersji (zanurzenia), obserwacji, refleksyjności i etyki prowadzenia badań. Metoda etnografii wirtualnej stanowi zaakceptowane w świecie nauki źródło pozyskiwania i analizy materiału badawczego, w szczególności w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości, w tym zarządzania kulturą i mediami, co uzasadnia ostatnia część tekstu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Kultury
dc.contributor.authorpl
Pałasz, Michał - 105973
dc.contributor.editorpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.contributor.editorpl
Laberschek, Marcin - 138069
dc.contributor.editorpl
Kopeć, Katarzyna - 160355
dc.contributor.editorpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.date.accessionpl
2022-12-29
dc.date.accessioned
2023-01-17T10:40:56Z
dc.date.available
2023-01-17T10:40:56Z
dc.date.issuedpl
2022
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.physicalpl
139-153
dc.description.publicationpl
1
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.eisbnpl
978-83-233-7404-6
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-5201-3
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/306217
dc.identifier.weblinkpl
https://wuj.pl/ksiazka/metodologia-badan-w-sektorze-kultury-i-mediow
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pbn.affiliationpl
Dziedzina nauk społecznych : nauki o zarządzaniu i jakości
dc.pubinfopl
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
Inna otwarta licencja
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
inne
dc.sourceinfopl
liczba autorów 11; liczba stron 196; liczba arkuszy wydawniczych 13;
dc.subject.plpl
etnografia
dc.subject.plpl
netnografia
dc.subject.plpl
etnografia wirtualna
dc.subject.plpl
etnografia cyfrowa
dc.subject.plpl
cyberetnografia
dc.subject.plpl
zarządzanie
dc.subject.plpl
zarządzanie mediami
dc.subject.plpl
zarządzanie kulturą
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Etnografia wirtualna : badanie społeczności wirtualnych w zarządzaniu
dc.title.alternativepl
Virtual ethnography : researching virtual communities in management studies
dc.title.containerpl
Metodologia badań w sektorze kultury i mediów
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.