Postawy rodziców wobec obowiązków wychowawczych

master
dc.abstract.enFollowing document is divided into four chapters. The first chapter provides an analysis of the literature, which explains the basic concepts, and thanks to that it is possible to understand the problems of the research. Explanations of terminology related to the following terms: attitude, family, education and parental obligation. Additionally, research includes attitudes adopted by the parents, as well as strategies and behavioral methods. Second chapter describes the methodologicalpart, basing on own research, which goal was to find out the attitudes of parents to present educational duties. The study was conducted in the Marie Skłodowska- Curie upper secondary school and in the local school teams in Rzyki (in the middle school) between April and June 2012, and it included 193 parents and 63 teachers. Investigated first of all, what is knowledge and emotional attitude of parents towards their educational responsibilities, parents approach for those and what is the context of these attitudes. The third paragraph contains an analysis of the research results, made on the basis of information collected through interviews and questionnaires. The fourth chapter is about generalizations and conclusions for practice, formulated on the basis ofresearch described in chapter three.pl
dc.abstract.plPraca ta została podzielona na cztery rozdziały. Rozdział pierwszy zawiera analizę literatury przedmiotu, w której wytłumaczono podstawowe pojęcia, dzięki którym możliwe jest zrozumienie problematyki podjętych badań. Wyjaśnienia terminologiczne dotyczyły następujących pojęć: postawa, rodzina, wychowanie i obowiązek wychowawczy. Ponadto scharakteryzowano funkcjonowanie wychowawcze rodziny, postawy przyjmowane przez rodziców, a także strategie i metody wychowania. W rozdziale drugim została opisana część metodologiczna, dotycząca badań własnych, które przeprowadzono, aby dowiedzieć się jakie postawy prezentują rodzice wobec obowiązków wychowawczych. Badania zostały przeprowadzone w Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej- Curie w Andrychowie oraz Zespole Szkół Samorządowych w Rzykach(w gimnazjum), w okresie od kwietnia do czerwca 2012 r., a objęto nimi 193 rodziców i 63 nauczycieli. Badano przede wszystkim to, jaka jest wiedza oraz stosunek emocjonalny rodziców wobec obowiązków wychowawczych; jakie zachowania przejawiają rodzice wobec nichoraz jakie są uwarunkowania tych postaw. Rozdział trzeci zawiera analizę wyników badań, dokonaną na podstawie informacji uzyskanym dzięki wywiadom oraz ankietom. Analiza została przedstawiona zarówno w formie opisowej, tabelarycznej jak i w formie wykresów. Rozdziałczwarty został poświęcony uogólnieniom i wnioskom dla praktyki, sformułowanym na podstawie analizy badań opisanej w rozdziale trzecim.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.contributor.advisorPalka, Stanisław - 131249 pl
dc.contributor.authorWoźniak, Agatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerGołek, Bartłomiej - 143175 pl
dc.contributor.reviewerPalka, Stanisław - 131249 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T15:14:19Z
dc.date.available2020-07-24T15:14:19Z
dc.date.submitted2013-06-18pl
dc.fieldofstudypedagogika resocjalizacyjnapl
dc.identifier.apddiploma-73913-97652pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186765
dc.languagepolpl
dc.subject.enattitude, family, education, educational dutiespl
dc.subject.plpostawa, rodzina, wchowanie, obowiązek wychowawczypl
dc.titlePostawy rodziców wobec obowiązków wychowawczychpl
dc.title.alternativeParent’s attitudes towards their educational duties.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Following document is divided into four chapters. The first chapter provides an analysis of the literature, which explains the basic concepts, and thanks to that it is possible to understand the problems of the research. Explanations of terminology related to the following terms: attitude, family, education and parental obligation. Additionally, research includes attitudes adopted by the parents, as well as strategies and behavioral methods. Second chapter describes the methodologicalpart, basing on own research, which goal was to find out the attitudes of parents to present educational duties. The study was conducted in the Marie Skłodowska- Curie upper secondary school and in the local school teams in Rzyki (in the middle school) between April and June 2012, and it included 193 parents and 63 teachers. Investigated first of all, what is knowledge and emotional attitude of parents towards their educational responsibilities, parents approach for those and what is the context of these attitudes. The third paragraph contains an analysis of the research results, made on the basis of information collected through interviews and questionnaires. The fourth chapter is about generalizations and conclusions for practice, formulated on the basis ofresearch described in chapter three.
dc.abstract.plpl
Praca ta została podzielona na cztery rozdziały. Rozdział pierwszy zawiera analizę literatury przedmiotu, w której wytłumaczono podstawowe pojęcia, dzięki którym możliwe jest zrozumienie problematyki podjętych badań. Wyjaśnienia terminologiczne dotyczyły następujących pojęć: postawa, rodzina, wychowanie i obowiązek wychowawczy. Ponadto scharakteryzowano funkcjonowanie wychowawcze rodziny, postawy przyjmowane przez rodziców, a także strategie i metody wychowania. W rozdziale drugim została opisana część metodologiczna, dotycząca badań własnych, które przeprowadzono, aby dowiedzieć się jakie postawy prezentują rodzice wobec obowiązków wychowawczych. Badania zostały przeprowadzone w Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej- Curie w Andrychowie oraz Zespole Szkół Samorządowych w Rzykach(w gimnazjum), w okresie od kwietnia do czerwca 2012 r., a objęto nimi 193 rodziców i 63 nauczycieli. Badano przede wszystkim to, jaka jest wiedza oraz stosunek emocjonalny rodziców wobec obowiązków wychowawczych; jakie zachowania przejawiają rodzice wobec nichoraz jakie są uwarunkowania tych postaw. Rozdział trzeci zawiera analizę wyników badań, dokonaną na podstawie informacji uzyskanym dzięki wywiadom oraz ankietom. Analiza została przedstawiona zarówno w formie opisowej, tabelarycznej jak i w formie wykresów. Rozdziałczwarty został poświęcony uogólnieniom i wnioskom dla praktyki, sformułowanym na podstawie analizy badań opisanej w rozdziale trzecim.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.contributor.advisorpl
Palka, Stanisław - 131249
dc.contributor.authorpl
Woźniak, Agata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Gołek, Bartłomiej - 143175
dc.contributor.reviewerpl
Palka, Stanisław - 131249
dc.date.accessioned
2020-07-24T15:14:19Z
dc.date.available
2020-07-24T15:14:19Z
dc.date.submittedpl
2013-06-18
dc.fieldofstudypl
pedagogika resocjalizacyjna
dc.identifier.apdpl
diploma-73913-97652
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186765
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
attitude, family, education, educational duties
dc.subject.plpl
postawa, rodzina, wchowanie, obowiązek wychowawczy
dc.titlepl
Postawy rodziców wobec obowiązków wychowawczych
dc.title.alternativepl
Parent’s attitudes towards their educational duties.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
45
Views per month
Views per city
Gdynia
9
Warsaw
8
Otwock
4
Katowice
3
Krakow
3
Wroclaw
3
Kety
2
Sosnowiec
2
Bialystok
1
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available