Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Postawy rodziców wobec obowiązków wychowawczych
Parent’s attitudes towards their educational duties.
postawa, rodzina, wchowanie, obowiązek wychowawczy
attitude, family, education, educational duties
Praca ta została podzielona na cztery rozdziały. Rozdział pierwszy zawiera analizę literatury przedmiotu, w której wytłumaczono podstawowe pojęcia, dzięki którym możliwe jest zrozumienie problematyki podjętych badań. Wyjaśnienia terminologiczne dotyczyły następujących pojęć: postawa, rodzina, wychowanie i obowiązek wychowawczy. Ponadto scharakteryzowano funkcjonowanie wychowawcze rodziny, postawy przyjmowane przez rodziców, a także strategie i metody wychowania. W rozdziale drugim została opisana część metodologiczna, dotycząca badań własnych, które przeprowadzono, aby dowiedzieć się jakie postawy prezentują rodzice wobec obowiązków wychowawczych. Badania zostały przeprowadzone w Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej- Curie w Andrychowie oraz Zespole Szkół Samorządowych w Rzykach(w gimnazjum), w okresie od kwietnia do czerwca 2012 r., a objęto nimi 193 rodziców i 63 nauczycieli. Badano przede wszystkim to, jaka jest wiedza oraz stosunek emocjonalny rodziców wobec obowiązków wychowawczych; jakie zachowania przejawiają rodzice wobec nichoraz jakie są uwarunkowania tych postaw. Rozdział trzeci zawiera analizę wyników badań, dokonaną na podstawie informacji uzyskanym dzięki wywiadom oraz ankietom. Analiza została przedstawiona zarówno w formie opisowej, tabelarycznej jak i w formie wykresów. Rozdziałczwarty został poświęcony uogólnieniom i wnioskom dla praktyki, sformułowanym na podstawie analizy badań opisanej w rozdziale trzecim.
Following document is divided into four chapters. The first chapter provides an analysis of the literature, which explains the basic concepts, and thanks to that it is possible to understand the problems of the research. Explanations of terminology related to the following terms: attitude, family, education and parental obligation. Additionally, research includes attitudes adopted by the parents, as well as strategies and behavioral methods. Second chapter describes the methodologicalpart, basing on own research, which goal was to find out the attitudes of parents to present educational duties. The study was conducted in the Marie Skłodowska- Curie upper secondary school and in the local school teams in Rzyki (in the middle school) between April and June 2012, and it included 193 parents and 63 teachers. Investigated first of all, what is knowledge and emotional attitude of parents towards their educational responsibilities, parents approach for those and what is the context of these attitudes. The third paragraph contains an analysis of the research results, made on the basis of information collected through interviews and questionnaires. The fourth chapter is about generalizations and conclusions for practice, formulated on the basis ofresearch described in chapter three.
dc.abstract.en | Following document is divided into four chapters. The first chapter provides an analysis of the literature, which explains the basic concepts, and thanks to that it is possible to understand the problems of the research. Explanations of terminology related to the following terms: attitude, family, education and parental obligation. Additionally, research includes attitudes adopted by the parents, as well as strategies and behavioral methods. Second chapter describes the methodologicalpart, basing on own research, which goal was to find out the attitudes of parents to present educational duties. The study was conducted in the Marie Skłodowska- Curie upper secondary school and in the local school teams in Rzyki (in the middle school) between April and June 2012, and it included 193 parents and 63 teachers. Investigated first of all, what is knowledge and emotional attitude of parents towards their educational responsibilities, parents approach for those and what is the context of these attitudes. The third paragraph contains an analysis of the research results, made on the basis of information collected through interviews and questionnaires. The fourth chapter is about generalizations and conclusions for practice, formulated on the basis ofresearch described in chapter three. | pl |
dc.abstract.pl | Praca ta została podzielona na cztery rozdziały. Rozdział pierwszy zawiera analizę literatury przedmiotu, w której wytłumaczono podstawowe pojęcia, dzięki którym możliwe jest zrozumienie problematyki podjętych badań. Wyjaśnienia terminologiczne dotyczyły następujących pojęć: postawa, rodzina, wychowanie i obowiązek wychowawczy. Ponadto scharakteryzowano funkcjonowanie wychowawcze rodziny, postawy przyjmowane przez rodziców, a także strategie i metody wychowania. W rozdziale drugim została opisana część metodologiczna, dotycząca badań własnych, które przeprowadzono, aby dowiedzieć się jakie postawy prezentują rodzice wobec obowiązków wychowawczych. Badania zostały przeprowadzone w Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej- Curie w Andrychowie oraz Zespole Szkół Samorządowych w Rzykach(w gimnazjum), w okresie od kwietnia do czerwca 2012 r., a objęto nimi 193 rodziców i 63 nauczycieli. Badano przede wszystkim to, jaka jest wiedza oraz stosunek emocjonalny rodziców wobec obowiązków wychowawczych; jakie zachowania przejawiają rodzice wobec nichoraz jakie są uwarunkowania tych postaw. Rozdział trzeci zawiera analizę wyników badań, dokonaną na podstawie informacji uzyskanym dzięki wywiadom oraz ankietom. Analiza została przedstawiona zarówno w formie opisowej, tabelarycznej jak i w formie wykresów. Rozdziałczwarty został poświęcony uogólnieniom i wnioskom dla praktyki, sformułowanym na podstawie analizy badań opisanej w rozdziale trzecim. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.contributor.advisor | Palka, Stanisław - 131249 | pl |
dc.contributor.author | Woźniak, Agata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gołek, Bartłomiej - 143175 | pl |
dc.contributor.reviewer | Palka, Stanisław - 131249 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T15:14:19Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T15:14:19Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-18 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika resocjalizacyjna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-73913-97652 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186765 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | attitude, family, education, educational duties | pl |
dc.subject.pl | postawa, rodzina, wchowanie, obowiązek wychowawczy | pl |
dc.title | Postawy rodziców wobec obowiązków wychowawczych | pl |
dc.title.alternative | Parent’s attitudes towards their educational duties. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |