PRZYWÓDZTWO ORGANIZACYJNE w sporcie

master
dc.abstract.enThe aim of Master’s thesis was to present the situational leadership topic, especially in such organizations as sport clubs. Management of sport clubs which acts on the organizational and legal form as an association differs from the traditional management and leadership. The first chapter defines the basic concepts of leadership. The second chapter presents the topics connected with leadership in sport. It also specifies the product of the sport club and its management strategies. The third chapter examines some ways of management and leadership used by the presidents of six local clubs. The results clearly highlight the two types of leaders. The first one relates to those who do not use the situational management, and they’re called weak leaders. The second type of leaders is called strong. These leaders see the necessity to distinguish ways of management according to the situation and they use them in practice.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było przybliżenie tematu przywództwa sytuacyjnego, w szczególnej organizacji jaką jest klub sportowy. Zarządzanie klubami sportowymi, które działają w oparciu o formę organizacyjno-prawną jako stowarzyszenie różni się od tradycyjnego zarządzania i przewodzenia. W rozdziale pierwszym zdefiniowane zostały podstawowe pojęcia związane z przywództwem. W rozdziale drugim została przedstawiona tematyka przywództwa w sporcie, czym jest produkt klubu sportowego oraz strategie zarządzania nim. W rozdziale trzecim przeanalizowano sposoby zarządzania i przewodzenia przez prezesów sześciu lokalnych klubów sportowych. Wyniki badań wyraźnie uwidaczniają dwa typy przywódców, których można podzielić na słabych, nie stosujących zarządzania sytuacyjnego oraz na silnych, którzy dostrzegają konieczność rozróżnienia sposobów zarządzania w zależności od sytuacji i stosują je w praktyce.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorKnapik, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-24T11:23:43Z
dc.date.available2020-07-24T11:23:43Z
dc.date.submitted2012-10-25pl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-70035-137026pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183177
dc.languagepolpl
dc.subject.ensport club – leadership – strategy – managementpl
dc.subject.plklub sportowy – przywództwo – strategia – zarządzaniepl
dc.titlePRZYWÓDZTWO ORGANIZACYJNE w sporciepl
dc.title.alternativeOrganizational leadership in sportpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of Master’s thesis was to present the situational leadership topic, especially in such organizations as sport clubs. Management of sport clubs which acts on the organizational and legal form as an association differs from the traditional management and leadership. The first chapter defines the basic concepts of leadership. The second chapter presents the topics connected with leadership in sport. It also specifies the product of the sport club and its management strategies. The third chapter examines some ways of management and leadership used by the presidents of six local clubs. The results clearly highlight the two types of leaders. The first one relates to those who do not use the situational management, and they’re called weak leaders. The second type of leaders is called strong. These leaders see the necessity to distinguish ways of management according to the situation and they use them in practice.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy było przybliżenie tematu przywództwa sytuacyjnego, w szczególnej organizacji jaką jest klub sportowy. Zarządzanie klubami sportowymi, które działają w oparciu o formę organizacyjno-prawną jako stowarzyszenie różni się od tradycyjnego zarządzania i przewodzenia. W rozdziale pierwszym zdefiniowane zostały podstawowe pojęcia związane z przywództwem. W rozdziale drugim została przedstawiona tematyka przywództwa w sporcie, czym jest produkt klubu sportowego oraz strategie zarządzania nim. W rozdziale trzecim przeanalizowano sposoby zarządzania i przewodzenia przez prezesów sześciu lokalnych klubów sportowych. Wyniki badań wyraźnie uwidaczniają dwa typy przywódców, których można podzielić na słabych, nie stosujących zarządzania sytuacyjnego oraz na silnych, którzy dostrzegają konieczność rozróżnienia sposobów zarządzania w zależności od sytuacji i stosują je w praktyce.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Knapik, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-24T11:23:43Z
dc.date.available
2020-07-24T11:23:43Z
dc.date.submittedpl
2012-10-25
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-70035-137026
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183177
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
sport club – leadership – strategy – management
dc.subject.plpl
klub sportowy – przywództwo – strategia – zarządzanie
dc.titlepl
PRZYWÓDZTWO ORGANIZACYJNE w sporcie
dc.title.alternativepl
Organizational leadership in sport
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
54
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Krakow
8
Wroclaw
7
Sosnowiec
4
Georgetown
3
Poznan
3
Dublin
2
Bukowy Las
1
Bydgoszcz
1
Gdansk
1

No access

No Thumbnail Available